RBS е раздала бонуси за 1 млрд. паунда въпреки растящите загуби
Отписването на активи и изплащането на обезщетения към клиенти доведоха до нетна загуба от близо 2 млрд. паунда


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Британската държавна банка Royal Bank of Scotland (RBS) обяви загуби за миналата година в размер на близо 2 млрд. паунда, съобщи Reuters. Това е двойно повече от очакванията на анализаторите, които предвиждаха отрицателният финансов резултат да бъде подобен на този от 2010 г. - 1.1 млрд. паунда. Въпреки лошите резултати, банката е раздала бонуси за близо 1 млрд. паунда на персонала си през годината. Банката, която е 82% собственост на правителството, след като беше спасена с пари на данъкоплатците през 2008 г., успя да излезе на нетна печалба от 1.2 млрд. паунда през третото тримесечие. Но отписването на активи и изплащането на обезщетения към клиенти, на които неправомерно са били продадени застраховки, отново я изведоха на загуба.
Основен дял в загубите на RBS имат отписванията на гръцки държавен дълг, които достигната 1.1 млрд. паунда. Загубите бяха разширени с още 850 млн. паунда заради обезщетенията, които бяха изплатени на британски клиенти, на които е била продадена неправомерно застраховка към личните кредити. "Ние в RBS имаме три задачи – да подкрепяме нашите клиенти, да обезвредим наследените си рискове и да направим банката отново успешна и печеливша", коментира изпълнителния директор Стивън Хестър, цитиран от Bloomberg.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Изключително лоша услуга за крайния малък клиент, като мен. Не проведоха почти никаква реална оптимизация, непрекъснато имат проблеми със системата (като в България), пълно е с неквалифицирани служители и т.н. Изобщо типично държавна структура... Лошото е, че в определени региони на Великобритания нямат реална алтернатива... :(
До коментар [#1] от "J.J.":
Че те големите отдавна са перфектна държавна структура, а служителите им имат манталитет като на държавни служители.
Кефи ме как сте го написали "Британската държавна банка RBS".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.