С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
43 26 фев 2012, 21:32, 13944 прочитания

Магистрален тест за 200 млн. лв.

За пръв път държавата ще избира строителя на отсечка от "Струма" не само по цена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Говорим за икономически най-изгодна оферта - това е новият подход за избор на изпълнители. Не само най-ниската цена, а подходяща цена за най-добрата технология, по която ще бъде направено строителството"

Лиляна Павлова
министър на регионалното развитие и благоустройството
Най-голямата пътна поръчка за тази година - отсечката на магистрала "Струма" от Дупница до Благоевград, ще протече по нов начин. Цената вече няма да е единственият критерий, а вече от значение ще са опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът. Това личи от обявената в петък поръчка на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ).

Този търг се чака от месеци и ще е тест за умението на държавата да избира и по качествени критерии, но да не оставя съмнения за субективно отсяване, т.е. корупция. В досегашните конкурси голямата конкуренция свали цените до нива, които породиха страх, че построяването е възможно само с компромиси в качеството.
Поръчката е интересна и за компаниите. Трасето от около 37 километра е с индикативна цена 200 млн. лв. без ДДС. Това е и предпоследната голяма магистрална поръчка през идните две години. Освен нея се чака конкурс единствено за отсечката от София до границата със Сърбия при Калотина. Затова и интересът към поръчката за "Струма" се очаква да е голям.


За най-опитните

Регионалният министър Лиляна Павлова разясни, че изборът ще е на две фази - обявената от АПИ в петък процедура е за първия етап, който ще е предварителният подбор на фирмите, които имат капацитета да работят на такъв тип сложни обекти. Срокът за кандидатстване за отсечката е до 17 ч. на 23 април, а получените оферти ще бъдат отворени на следващия ден.
В обществената поръчка пише, че ще бъдат отсети 8 кандидата. Ако има повече заявители, те ще бъдат подредени по критерий за количество на изпълнените строежи и рехабилитации на пътища през последните 3 години, т.е. по опит. Към конкурсите за строежа на предходните отсечки от магистралата имаше огромен интерес, като за Долна Диканя – Дупница те достигнаха рекордните 19 кандидата.

"Паралелно с този процес ще върви процедурата по идейното проектиране. Искаме да направим икономия във времето – докато се прави идейното проектиране, ние да правим подбора на фирмите, които през лятото, когато са избрани и когато сме готови с идейния проект, ще поканим, за да дадат своята детайлна оферта за това как реално предлагат технически да бъде изпълнен проектът", каза Павлова. В срядата на януари т.г. бяха отворени и ценовите оферти за изработване на идеен проект за отсечката, като най-ниска цена – 208 хил. лв., предложи софийската фирма "Ню ИТ и инженеринг", но още няма избран победител. Тази част от работата трябва да се свърши сравнително бързо - за максимум 115 дни.



Така през лятото се очаква да се проведе втората фаза на конкурса. Тогава кандидатите ще бъдат оценявани на базата на икономически най-изгодната оферта, като цената ще има тежест до 50 от 100 възможни точки. Други 35 точки се дават по критерия "Техническо предложение" (виж карето). На база на грубата картина, очертана в идейния проект, компаниите ще трябва да предложат конкретните технически предложения.
Максималният срок за строителството е 27 месеца, но компаниите ще могат да предлагат и по-кратки периоди. Така, ако строителството започне през есента, то може да се очаква отсечката Дупница - Благоевград да започне да се ползва през 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 4 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 3300 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 611 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
С две поръчки по-близо до санирането с евросредства

Регионалното министерство започна с избора на проектни мениджъри и на компании за обследване на сгради

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10