Магистрален тест за 200 млн. лв.

За пръв път държавата ще избира строителя на отсечка от "Струма" не само по цена

Отсечката от Драгиево до Долна Диканя с дължина 19 км засега е единствената завършена част от магистрала "Струма"
Отсечката от Драгиево до Долна Диканя с дължина 19 км засега е единствената завършена част от магистрала "Струма"    ©  Мария Съботинова
Отсечката от Драгиево до Долна Диканя с дължина 19 км засега е единствената завършена част от магистрала "Струма"
Отсечката от Драгиево до Долна Диканя с дължина 19 км засега е единствената завършена част от магистрала "Струма"    ©  Мария Съботинова
"Говорим за икономически най-изгодна оферта - това е новият подход за избор на изпълнители. Не само най-ниската цена, а подходяща цена за най-добрата технология, по която ще бъде направено строителството"

Лиляна Павлова

министър на регионалното развитие и благоустройството

Най-голямата пътна поръчка за тази година - отсечката на магистрала "Струма" от Дупница до Благоевград, ще протече по нов начин. Цената вече няма да е единственият критерий, а вече от значение ще са опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът. Това личи от обявената в петък поръчка на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

43 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    na4kow avatar :-|
    na4kow
    • - 6
    • + 61

    Браво! В много държави, включително и Германия, практиката беше по закон да се избира най-евтината поръчка. След много горчив опит с фалирали консорциуми, с неизпълнени в срок поръчки и рухнали постройки, вече се избира най-икономичната поръчка - опит, рейтинг и т.н..

    Нередност?
  • 2
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 14
    • + 21

    До коментар [#1] от "na4kow":Извинявай, но изобщо не си наясно със законите за обществени поръчки и директивите европейски за тях. Напротив- препоръката е най-ниската цена като критерий да се ИЗБЯГВА, а да се предпочита комлексния критерий , който не е най-икономична (в превод пак евтина )оферта , а икономически най-изгодна оферта, който вкл. обикновено освен цена и гарнационен срок, срок за изпълнение, далее. Твърдението ти, че по закон досега в ГЕРМАНИЯ се е допускал само критерия най-ниска цена е ГРЕшНО, НЕСЪСТОЯТЕЛНО И БЕЗУМНО. А че у нас това е БИЛО практика досега когато иде реч за магистрали, е не по-малко безумно нещо.

    Нередност?
  • 3
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 12
    • + 8

    До коментар [#1] от "na4kow":Опитът обикновено е минимално изискване за допускане до участие(оценка) , а не част от критерия за оценка....но нищо де- не е важно човек да се изказва компетентно, а да се изказва макар и некомпетентно.

    Нередност?
  • 4
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • + 30

    Струва ми се, че г-н Начков под "икономична" е имал предвид икономически ефективна (wirtschaftlich) :)

    Нередност?
  • 5
    pirocorp avatar :-|
    Piroman
    • - 2
    • + 46

    А за северна България .... ?

    Нередност?
  • 6
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 2
    • + 17

    Браво, със сигурност може да се очакват по-качествени пътища, ако се изграждат по новите критерии. Въпреки това конторла не трябва да се намалява или умаловажава. Само така ще имаме качествени пътища.

    Нередност?
  • 7
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 13
    • + 1

    До коментар [#6] от "dr_t":Те със сигурност ще се изграждат по старите критерии, а не по нови технологии, но изпълнителите ще се избират , не по нов, а по другия възможен и препоръчван от европейските директиви комплекен критерий- икономически най-изгодна оферта....То от толкова много ЕУФОРИЯ от новината почвате да се обърквате, ма карай.

    Нередност?
  • 8
    na4kow avatar :-|
    na4kow
    • - 2
    • + 31

    [quote#4:"Delta Sigma"]Струва ми се, че г-н Начков под "икономична" е имал предвид икономически ефективна (wirtschaftlich) :)[/quote]

    Да, точно това имах предвид. Имам опит с печеленето на обществени поръчки. Даже печален опит, като немски гражданин - пример Метрото на Карлсруе, което се гради точно на този закон. Алпине печели с най-ниска оферта, без да има въобще някакъв шанс да бъде в рамките на цената. Заради това умишлено забавят с различни легални измами и машинации(примери - откриват подпочвена вода, изненадващ факт за град на р. Рейн, търсят мини повече от 6 месеца, взривява се супермаловажна машина и прочее), за да избият загубата. Общината полудява. Жителите на града още повече. Примери мога да дам и други.

    Нередност?
  • 9
    dol avatar :-P
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 21
    • + 16

    До коментар [#8] от "na4kow":ма Вие чувате ли се какво казахте току що???????????????????аууууууууууууууууу...ауууууууу.бау..МА ВИЕ ТОКУ щО казахте, че ГЕРМАНЦИТЕ са КОРУМПИРАНИ.О БОЖЕ МОЙ-милиони български сърца ще са съкрушени.

    Нередност?
  • 10
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 4
    • + 3

    Неизпълнението на поръчка в срок няма нищо общо с избора дори предлаганият срок да е част от критерия. Неизпълнението в срок е част от договора и то същесвтена и изцяло зависи от контрола по изпълнението му, както и от ефективните клаузи срещу неизпълнение- обезщетение за забава и неустойки. Ето защо на практика масово се предпочита НАЙ-НИСКА ЦЕНА вместо цена и срок. С предлагания гаранционен срок като критерий обаче нещата не стоят точно така. Винаги може да предложи повече от минималния и нормативно гарантиран- така да се вкл#чи и в договора.

    Нередност?
Нов коментар

Вход