Кое променя мебелния пазар: IKEA или свитото потребление

Някои вериги са свалили цените, за да запазя оборота си. Намаленията стигат до 70%

Търговците на мебели не казват какъв процент от посетителите на магазините им пазаруват
Търговците на мебели не казват какъв процент от посетителите на магазините им пазаруват
Търговците на мебели не казват какъв процент от посетителите на магазините им пазаруват    ©  Юлия Лазарова
Търговците на мебели не казват какъв процент от посетителите на магазините им пазаруват    ©  Юлия Лазарова

Липсата на средства и страхът от пазаруване като следствие от дълговата криза или навлизането на IКЕА в България през миналата есен. Мненията коя от двете причини повлия на мебелния пазар са противоположни. Промяна обаче има и тя е в полза за клиентите - по-ниски цени, повече промоции и премахване на някои такси и разходи, с които се товареха те.

Управителят на българската IKEA Тео Муратидис твърди, че се е повишил интересът към покупката на мебели и другите играчи на пазара са намалили цените. Част от т.нар. други играчи обаче твърдят, че навлизането на шведската верига не им се е отразила. Проблемът бил в ниските доходи на хората и това, че са свили разходите си и не пазаруват. Коментарът на търговците на мебели е в духа на твърденията на световни търговци на бързооборотни стоки от ранга на Delhaize group, METRO group и Carrefour, които твърдят, че у потребителите в Западна Европа през последното тримесечие на минала година се е загнездил страх и затова те пазаруват по-малко.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал