Кое променя мебелния пазар: IKEA или свитото потребление
Някои вериги са свалили цените, за да запазя оборота си. Намаленията стигат до 70%


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Липсата на средства и страхът от пазаруване като следствие от дълговата криза или навлизането на IКЕА в България през миналата есен. Мненията коя от двете причини повлия на мебелния пазар са противоположни. Промяна обаче има и тя е в полза за клиентите - по-ниски цени, повече промоции и премахване на някои такси и разходи, с които се товареха те.
Управителят на българската IKEA Тео Муратидис твърди, че се е повишил интересът към покупката на мебели и другите играчи на пазара са намалили цените. Част от т.нар. други играчи обаче твърдят, че навлизането на шведската верига не им се е отразила. Проблемът бил в ниските доходи на хората и това, че са свили разходите си и не пазаруват. Коментарът на търговците на мебели е в духа на твърденията на световни търговци на бързооборотни стоки от ранга на Delhaize group, METRO group и Carrefour, които твърдят, че у потребителите в Западна Европа през последното тримесечие на минала година се е загнездил страх и затова те пазаруват по-малко.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход