Маневри на гара Образцов чифлик

Единственият работещ производител на локомотиви в България "Експрес сервиз" разчита на частни клиенти, а не на БДЖ

Русенската компания е инвестирала в производството 5-6 млн. лв.
Русенската компания е инвестирала в производството 5-6 млн. лв.
Русенската компания е инвестирала в производството 5-6 млн. лв.    ©  Капитал
Русенската компания е инвестирала в производството 5-6 млн. лв.    ©  Капитал

Едва ли много хора знаят, но в България се произвеждат маневрени локомотиви. Това е техниката, която спомага за придвижването на влаковете в гарите, пристанищата, в рамките на даден предприятие и т.н. Фабриката на "Експрес сервиз" в русенската местност Образцов чифлик, на една гара разстояние от дунавския град в посока Варна, е единственият работещ производител на локомотиви.

Компанията създава първия си маневрен локомотив преди 10 години. На практика е единственият производител в страната на каквито и да било локомотиви. Продава ги на германска компания. От известно време ремонтира и големи магистрални локомотиви, т.е. тези, които виждаме по жп релсите. От средата на 2010 г. има лиценз за жп превозвач. А в момента работи по поръчка на софийското метро. Най-забележителното обаче е, че на фона на местния пазар, доминиран от БДЖ, "Експрес сервиз" няма интерес да работи с държавната компания.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 11

    Бях жив свидетел на цялата суматоха около борсовите схеми, после имотите, визите, скиците, после бума на слънчевите централки. За 8 години видях само двама бизнесмени, стъпили на земята - баща и син, бивши научни сътрудници от БАН, които имаха малко производство с отливки и пещ за закаляване. За тях продуктите се деляха на 2 вида - "за пале" и "за рафта". Първото значеше - за фирмени клиенти, второто - за купувачи на дребно. И до момента работят, кризата ги подмина.

    Нередност?
  • 3
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • + 7

    До коментар [#2] от "cinik":

    Поради същата тази причина и в Германия не само няма криза, но даже има и глад за инженери. Но далеч по-лесно е да се плюят лошите немци и да се бръщолеви как "Четвъртият райх" си мечтаел да завладее разни супер сили като гърци и портокалци.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал