Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
34 7 мар 2012, 19:17, 6639 прочитания

По-евтини яйца няма да има въпреки заплахите на Мирослав Найденов

Търговските вериги твърдят, че нямат роля в поскъпването, и върнаха топката обратно при производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
35
ст. на брой достигали цените на яйцата от производител според търговските вериги

"Има свиване около 30- 40% на пазара на яйца, с толкова са спаднали доставките ни"

Марио Колев
мениджър "Хранителни стоки" в хипермаркети ХИТ

"На пазара с яйца работим с минимални надценки, проблемът не е в ритейл сектора"

Христо Петров
търговски директор на "Кауфланд България"

"Нямаме интерес да завишаваме цените, защото негативите от това рефлектират първо върху нас"

Елена Симеонова
мениджър "Корпоративни комуникации" в "Метро кеш енд кери България"
Цените на яйцата няма да спаднат въпреки заплахите на земеделския министър Мирослав Найденов, че ще "пусне евтиния внос от Полша", и уверенията на производителите пред него, че ще "натиснат" цените надолу. След разговора на Мирослав Найденов със собствениците на птицеферми във вторник голяма част от търговските веригите са получили обаждания от производителите, че ще задържат цените, но няма да ги намалят, разказа самият министър. Той добави, че отново ще търси производителите, за да обсъдят защо не са изпълнили обещанието си за сваляне на цените.

В сряда министърът проведе среща с представители на ритейл сектора, след която промени и мнението си за ролята на търговците за поскъпването на яйцата. "Надценките в търговските вериги не са около 10-12 ст. на яйце, както твърдят производителите. Търговците ме увериха, че става дума за 10-12%, или до 4 стотинки на брой", заяви Найденов. Само ден по рано той заяви, че надценките в търговските обекти са "неморални". "Производителите на яйца се опитаха да ме убедят, че веригите работят с много големи надценки, не знам защо така смятат", добави той.


Търговците нямали роля в поскъпването

Представителите на търговските вериги бяха категорични и пред журналисти, че работят с минимални надценки и че коренът на проблема с високите цени на яйцата не е при тях. Така те върнаха топката обратно при производителите. "В момента изкупуваме яйца на цени между 25 и 35 ст. Освен това има недостиг на яйца, доставките ни са по-ниски от известно време. Редно е производителите да кажат защо това е така - дали става дума за недостиг в производството или за умишлено задържане на стока", каза търговският директор на "Кауфланд" Христо Петров. По думите му веригата има разходи за транспорт и логистика в размер от около 3 стотинки на яйце, а брутната печалба е до 4 стотинки.

"Има свиване около 30-40% на пазара на яйца, с толкова са спаднали доставките ни. Повишаването на доставните цени пък започна още около Коледа, не знам защо чак сега се заговори за това. Оттогава най-масовите яйца са се повишили с почти 10 ст. за брой", каза и Марио Колев от веригата хипермаркети ХИТ. Търговците коментираха, че нямат никакъв интерес да завишават цените, защото негативите рефлектират първо върху тях.

Почти на себестойност




От своя страна производителите обаче също твърдели пред Найденов, че продават яйцата почти на себестойност. "Това, разбира се, не може да е съвсем вярно, защото излиза, че за месец себестойността им е направила мегаскок", каза министърът. По думите му инфлацията и поскъпването на основни суровини като петрол и фуражи не могат да предизвикат толкова рязко поскъпване.

Собствениците на птицеферми използват също така като мотив за поскъпването инвестициите, които са направили, за да изпълнят изискванията на новата европейска директива, която забранява отглеждането на кокошки носачки в малки батерийни клетки. Директивата обаче е засегнала малка част от производителите в България, тъй като повечето от тях използват друг метод за отглеждане на птиците.

Вълшебната думичка "внос"

Найденов за пореден път засегна и темата със "спасителния" полски внос. "Имам уговорен разговор с полския министър на земеделието, за да видим има ли възможност Полша да увеличи доставката на яйца", каза Найденов. На въпрос как точно ще се случи това, при положение че отношенията между производители и търговци в ЕС са изцяло пазарни, Найденов заяви, че всъщност искал само да се информира за ситуацията в Полша, какъв е капацитетът й за износ, както и какво се случва на техния пазар. "Това най-малкото е полезна информация", каза той.

Представителите на търговските вериги обаче не потвърдиха да имат засилен интерес към вноса на яйца от други държави, тъй като според тях не е толкова рентабилен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 9946 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1270 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mercator открива пет супермаркета Roda в България тази година

Словенската верига очаква приходите й на нашия пазар да достигнат 23.7 млн. лв.

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10