Европейската авиоиндустрия поиска ревизия на въглеродната търговия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Европейската авиоиндустрия поиска ревизия на въглеродната търговия

Reuters

Европейската авиоиндустрия поиска ревизия на въглеродната търговия

Заради екологичните изисквания на ЕС Пекин блокира покупката на самолети Airbus за 12 млрд. долара

3131 прочитания

Reuters

© Victor Fraile


Седем европейски авиокомпании призоваха лидерите на ЕС да преразгледат системата за квоти за изхвърляне на парникови газове, съобщиха международните агенции.

В писма до премиерите на Франция, Германия, Великобритания и Испания компаниите Airbus, British Airways, Virgin Atlantic, Lufthansa, Air France, Air Berlin и Iberia алармират за икономическите последици

от Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ), в която са включени от 1 януари. Превозвачите трябва да притежават квоти за емисиите от всички полети от и до летища в ЕС. Първоначално бизнесът ще получава 85% от необходимите квоти безплатно, като постепенно делът на платените въглеродни разрешителни ще се увеличава.

Според седемте компании своеобразната такса е неприемлива заплаха за техния сектор, допълва неназован източник на АФП. Financial Times допълва, че заради въглеродното бреме 2000 души в авиосектора могат да загубят работните си места. Освен това заради екологичното законодателство, което цели да противодейства на климатичните промени, ЕС може да разпали търговска война със САЩ, Китай и Русия.

Включването на авиацията в ЕСТЕ вече предизвика негативна международна реакция и ответни мерки. Китай отказва компаниите му да плащат за парниковите емисии и затова блокира покупките на самолети Airbus от китайски превозвачи, съобщи миналата седмица изпълнителният директор на Европейския авиационен и отбранителен консорциум EADS Луи Галоа. По думите му Пекин отказва да одобри поръчките на 45 самолета A330. Според Financial Times сделката е на стойност 12 млрд. долара.

Седем европейски авиокомпании призоваха лидерите на ЕС да преразгледат системата за квоти за изхвърляне на парникови газове, съобщиха международните агенции.

В писма до премиерите на Франция, Германия, Великобритания и Испания компаниите Airbus, British Airways, Virgin Atlantic, Lufthansa, Air France, Air Berlin и Iberia алармират за икономическите последици


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.