Lufthansa ще реже разходи, за да се върне към растеж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa ще реже разходи, за да се върне към растеж

Reuters

Lufthansa ще реже разходи, за да се върне към растеж

Austrian Airlines може да бъде продадена, ако преструктурирането й не бъде успешно

Христо Съйнов
2614 прочитания

Reuters

© Fabian Bimmer


Втората по големина европейска авиокомпания - германската Lufthansa, обеща да извърши трудните, но крайно наложителни съкращения на разходите си и да преструктурира губещото си австрийско поделение. Освен това предупреди, че икономическата несигурност и високите цени на горивата ще доведат до намаляване на оперативната и печалба през тази година, съобщиха международните агенции.

Приходите от основното подразделение на Lufthansa (германското) се сринаха с 56% миналата година до 168 млн. евро, докато Austrian Airlines отчете загуба от 62 млн. евро. Британското поделение BMI изяде допълнително 285 млн. евро от печалбата на групата, което изведе Lufthansa на 13 млн. евро загуба. И въпреки инициираните мерки за намаляване на разходите Lufthansa заяви, че очаква рязък спад в оперативната си печалба през 2012 г., която в зависимост от пазарните условия ще бъде около 500 млн. евро, което ще е значимо намаление спрямо € 820 млн. постигната през 2011 г.

Миналата година оперативната печалба падна с близо 20%, основно заради 26-процентния ръст на разходите за гориво до € 6.28 млрд. Понижението не успя да бъде да бъде изцяло компенсирано от 8.6% ръст на приходите до 28.73 млрд. евро.

Причините за лошите резултати

Европейските авиокомпании са сериозно ударени от лошата комбинация - скок в цените на горивата, които представляват една пета от разходите на Lufthansa за миналата година, слабо търсене заради дълговата криза в еврозоната и налагането на нови национални данъци върху въздушния транспорт.

В допълнение на всичко това идва и ожесточената конкуренция от страна на авиокомпании от Персийския залив като Emirates и Etihad, която наскоро купи дял във втория по големина германски превозвач Air Berlin, както и от нискотарифните превозвачи като Ryanair.

Не е невъзможно Austrian Airlines да бъде продадена

Ръководство заяви, че дори се обсъжда продажбата на Austrian Airlines, ако преструктурирането й не бъде успешно. "Не е ясно кога и дали ще се разделим с Austrian Airlines", каза главният изпълнителен директор Кристоф Франц. "Ще сме заедно, докато виждаме перспектива за печалба, и ние все още виждаме тази перспектива", каза той, "въпреки че бизнесът е в критично състояние и се нуждае от драстично преструктуриране".

Ръководството на Lufthansa обеща да отпусне 140 млн. евро за увеличение на капитала на австрийското си поделение и одобри отдаването под наем на джетове Airbus SAS, за да се гарантира оцеляването на бизнеса. "В замяна ние очакваме разбиране от работническите съвети и синдикати за преструктурирането и налагането на едни по-конкурентни условия за заетост", каза Франц.

Какво ще предприемат, за да обърнат тенденцията

За да увеличи печалбите си, Lufthansa планира да намали разходите с 1.5 млрд. евро до края на 2014 г. и да продаде губещото си британско поделение BMI. Освен това ръководството е изложило писмено и намерението си да се освободи и от своя дял от 25% в малкия китайски карго превозвач Jade Cargo (който миналата година отчете нетна загуба от 38 млн. евро), като купувач  ще бъде Unitop - голяма китайска авиокомпания.

"Пазарните условия са се променили драстично и те ще продължат да се променят допълнително. За да останем и занапред конкурентни, ние също трябва да продължим да се променяме", заяви главният изпълнителен директор Кристоф Франц. Засега обаче от Lufthansa не са обявили някакви конкретни мерки колко работни места могат да бъдат съкратени, но искат да увеличат средствата за придобивания и да намалят административните разходи за персонал.

Втората по големина европейска авиокомпания - германската Lufthansa, обеща да извърши трудните, но крайно наложителни съкращения на разходите си и да преструктурира губещото си австрийско поделение. Освен това предупреди, че икономическата несигурност и високите цени на горивата ще доведат до намаляване на оперативната и печалба през тази година, съобщиха международните агенции.

Приходите от основното подразделение на Lufthansa (германското) се сринаха с 56% миналата година до 168 млн. евро, докато Austrian Airlines отчете загуба от 62 млн. евро. Британското поделение BMI изяде допълнително 285 млн. евро от печалбата на групата, което изведе Lufthansa на 13 млн. евро загуба. И въпреки инициираните мерки за намаляване на разходите Lufthansa заяви, че очаква рязък спад в оперативната си печалба през 2012 г., която в зависимост от пазарните условия ще бъде около 500 млн. евро, което ще е значимо намаление спрямо € 820 млн. постигната през 2011 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK