С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 19 мар 2012, 17:59, 18318 прочитания

Строителни машини на германската Atlas ще се произвеждат в Пловдив

Според петгодишния бизнес план на "Каелбле БГ" ЕООД през 2017 г. компанията ще произвежда минимум 60-80 багера и 40 челни товарача

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цена 60
хил. евро достига цената на един багер Atlas 804
Цена 350
хил. евро струва челният товарач Kaelble
Два модела машини на германската компания за производство на тежка строителна техника Atlas Mashinen GmbH вече ще се произвеждат в България. Това стана възможно, след като собственикът на германското предприятие, българинът Фил Филипов, предостави стоков кредит на стойност 3 млн. евро на пловдивското "Българска индустриална група" АД под формата на възли и детайли за производство за срок от 6 години. Сделката предвижда през следващите години основно в Пловдив, но и в няколко завода в Северна България да се произвеждат около 40 на сто от детайлите и възлите, а 100-процентово да се сглобяват багерът Atlas-804 и челният товарач Kaelble. Производството на тези две машини в Германия ще бъде спряно.

Началото на сделката


Подготовката за сделката започва през 2011 г. със създаването на фирма "Каелбле БГ" ЕООД – дъщерно дружество на "Българска индустриална група" АД, управлявано от инж. Димчо Божков. Акционерното дружество е създадено през 1997 г. и се занимава с проектиране на изделия, инженерни анализи, производство и дистрибуция на свредла, фрези и др. "Започнахме с производството на заварени конструкции, защото това е продукция, която има сигурен пазар в Европа, а и беше необходима за бъдещата ни работа по производството на строителните машини", обясни инж. Димо Зафиров, управляващ съсобственик на "Българска индустриална група" АД. По думите му в завода в България в момента се правят прототипите на Atlas 804 и на челните товарачи Kaelble, които след изпитване от германските контрагенти ще бъдат пуснати на пазара.

Бизнес планове

Според петгодишния бизнес план за развитие на "Каелбле БГ" ЕООД през 2017 г. компанията ще произвежда минимум 60-80 багера и 40 челни товарача. Фил Филипов е подбрал точно тези две машини, защото те не се произвеждат в големи количества и ще има време българският екип да се пригоди към германските стандарти за работа. Първите две години ще ни покажат доколко този бизнес план е осъществим, защото сега започваме от нула, коментира инж. Димо Зафиров. По думите му при този обем на работа ще бъдат наети нови 80 инженери и специализирани работници. Българската компания ще има право и на преки продажби на машините, в случай че успее да развие търговската си дейност в страната и на Балканите. Цените на багерите Atlas 804 са от порядъка на 50 000-60 000 EUR, а челните товарачи Kaelble струват около 320 000 - 350 000 EUR.



В Пловдив вече се подготвя и цялата техническа документация за всички машини, произвеждани в Atlas Mashinen GmBH. Това са тонове документи, свързани с производството, експлоатацията и поддръжката на строителната техника. За нас това е едно изгодно перо от дейността ни, защото се правят стотици хиляди страници документация на всички европейски езици, казва инж. Зафиров.

Защо точно България

Кредитните условия за започване на нов бизнес са крайно неизгодни и затова предпочетох да помогна за старта на българското предприятие, което ще работи за нас, обясни Филипов. Преди много време той емигрира от България, но поддържа добри връзки с български компании. Причините за пренасяне на производството на двата модела германски строителни машини в България са относително по-ниските разходи за наем на помещения, цената на работната сила, сравнително добрите български инженери и работници от машиностроителния бранш, обясниха Фил Филипов и Димо Зафиров.
Строителните машини Atlas намират пазар за около 100 млн. EUR в Германия, а общо 80% от продукцията се пласира в страните от ЕС.
Atlas вече е печелившо предприятие

През 2009 г. Фил Филипов купува изпадналото в криза германско предприятие. След тежки битки със синдикатите заради необходимите промени днес компанията вече е на печалба. Машините Atlas са с добро име на пазара, но поради грешки в мениджмънта компанията губеше по 2 млн. EUR всеки месец при общ оборот от около 250 млн. EUR, разказва Фил Филипов. За една година той изправя фирмата на крака и през 2011 г. тя реализира печалба от 10 млн. EUR и за първи път от много години плаща на германската държава корпоративен данък. В момента започваме да произвеждаме нашите машини и в Италия, защото не искам да увеличавам повече производствения капацитет в Германия, сподели Фил Филипов.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище

Кредитът ще се използва за рефинансиране на заеми на държавната логистична компания DP World, която ще бъде свалена от борсата

25 фев 2020, 260 прочитания

Revolut стана една от най-скъпите финтех компании в света с оценка от 5.5 млрд. долара Revolut стана една от най-скъпите финтех компании в света с оценка от 5.5 млрд. долара

Британската дигитална банка набра още 500 млн. долара от нов кръг финансиране

25 фев 2020, 298 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Само големи чужди компании ще консултират продажбата на борсата

Седем от тях имат клонове в България

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10