Собственикът на Zara увеличи печалбата си с 12.5% миналата година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara увеличи печалбата си с 12.5% миналата година

Ръководената от Пабло Исла Inditex вече има магазини на пет континента

Собственикът на Zara увеличи печалбата си с 12.5% миналата година

Експанзията на азиатските пазари и съживяването на продажбите имат основен принос за по-добрите резултати на испанската Inditex

Мария Иванова
4513 прочитания

Ръководената от Пабло Исла Inditex вече има магазини на пет континента

© Reuters


Испанската модна група Inditex отчете 1.9 млрд. евро нетна печалба за 2011 г., което е ръст с 12.5% на годишна база. Групата е собственик на модните марки Zara, Massimo Dutti, която е от по-висок клас, дрехите за младежи Bershka, магазините за бельо Oysho и др. Съживяването на продажбите е помогнало компанията да постигне растеж, посочват от Inditex. За сравнение, конкурентната шведска верига Hennes&Mauritz (H&M) отчете 15% спад на нетната си печалба през 2011 г. до 1.79 млрд. евро, посочва AFP. И двете компании имат бизнес в България. По време на кризата Inditex се справя по-добре от конкурентите си, като постига това чрез разширяване на присъствието си на местния пазар в Испания, агресивна експанзия на нови пазари като Азия и строг контрол на разходите чрез прилагане на адаптивен модел на производство.

Експанзия в Азия

За финансовата 2011 г., приключила в края на януари 2012 г., нетните продажби на Inditex са се увеличили с 10% до 13.8 млрд. евро. В основната си част увеличението се дължи на експанзията на азиатските пазари. Междувременно, делът на продажбите, реализирани в родината на групата – Испания, намалява от 28% през 2010 г. до 25% през 2011 г., пише Reuters. Страната има най-високото равнище на безработица в ЕС и вероятно вече е в рецесия, припомня агенцията.

"Нетните продажби се увеличават във всички географски области (Испания, останалата част от Европа, Северна и Южна Америка, Азия и останалата част от света)", отчитат от компанията. Групата присъства на общо 82 пазара, като в 49 от тях е открила общо 483 нови обекта през годината. От тях 132 са в Китай, който в момента заедно с азиатския пазар като цяло е приоритет за групата. В Европа най-много магазини са били открити в Полша (50), Русия (49), Румъния и Турция (по 21), и др. Общо на Стария континент Inditex е отворила 233 нови обекта. Към края на 2011 г. общият брой на магазините на Inditex по света е 5527.

Планове за нови магазини

"2011 г. беше година на силна експанзия в Китай, като през 2012 г. ще продължим да наблюдаваме силен растеж. Възнамеряваме да отваряме около 130 обекта годишно в страната през следващите няколко години", коментира президентът на Inditex Пабло Исла, цитиран от AFP. В световен мащаб групата планира да открие между 480 и 520 нови магазина през настоящата година, се посочва в прессъобщението, оповестяващо финансовите резултати.

През изминалата година Inditex откри първите си магазини в пет нови страни – Австралия, Тайван, Азербайджан, Южна Африка и Перу. "След дебюта си на австралийския пазар, Inditex допълнително заздрави ролята си на глобален моден ритейлър с магазини на пет континента", се казва още в прессъобщението на компанията.

От групата обявиха, че ще разпределят дивидент в размер на 1.8 евро на акция, което е с 12.5% повече спрямо предходната година. Акциите на компанията се покачиха с 0.7% до 72.26 евро за акция в сутрешната сесия, посочва Reuters.

Испанската модна група Inditex отчете 1.9 млрд. евро нетна печалба за 2011 г., което е ръст с 12.5% на годишна база. Групата е собственик на модните марки Zara, Massimo Dutti, която е от по-висок клас, дрехите за младежи Bershka, магазините за бельо Oysho и др. Съживяването на продажбите е помогнало компанията да постигне растеж, посочват от Inditex. За сравнение, конкурентната шведска верига Hennes&Mauritz (H&M) отчете 15% спад на нетната си печалба през 2011 г. до 1.79 млрд. евро, посочва AFP. И двете компании имат бизнес в България. По време на кризата Inditex се справя по-добре от конкурентите си, като постига това чрез разширяване на присъствието си на местния пазар в Испания, агресивна експанзия на нови пазари като Азия и строг контрол на разходите чрез прилагане на адаптивен модел на производство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.