Морските летища се готвят за полет

Докато концесионерът на летищата във Варна и Бургас инвестира в обновяването им, все повече пътници от Северна България предпочитат да летят от румънската столица Букурещ

Заради ремонта на пистата и затварянето на варненското летище през зимния сезон бяха проведени по-малко корпоративни и международни събития, което е един от начините за привличане на клиенти и удължаване на сезона, оплакваха се хотелиери по Северното Черноморие
Заради ремонта на пистата и затварянето на варненското летище през зимния сезон бяха проведени по-малко корпоративни и международни събития, което е един от начините за привличане на клиенти и удължаване на сезона, оплакваха се хотелиери по Северното Черноморие
Заради ремонта на пистата и затварянето на варненското летище през зимния сезон бяха проведени по-малко корпоративни и международни събития, което е един от начините за привличане на клиенти и удължаване на сезона, оплакваха се хотелиери по Северното Черноморие    ©  МТИТС
Заради ремонта на пистата и затварянето на варненското летище през зимния сезон бяха проведени по-малко корпоративни и международни събития, което е един от начините за привличане на клиенти и удължаване на сезона, оплакваха се хотелиери по Северното Черноморие    ©  МТИТС
140 млн. евро трябва да достигне общата инвестиция на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" до май следващата година след обновяването на морските летища

Потокът на летищата във Варна и Бургас

- През 2011 г. на двете морски летища са обслужени 3.435 млн. пътници и 30 478 полети

- Това е 10% увеличение при пътниците и 7.3% при полетите

- През 2011 г. руският пазар за пръв път бе най-силният на двете летища с растеж между 12% и 35%. През 2010 г. с най-голям дял бяха пътниците от Германия.

- Летище Бургас е обслужило през 2.253 млн. пътници през 2011 г. (ръст от 18.96 %. спрямо 2010 г.)

- Летище Варна е обслужило през 2011 г. 1.181 млн. (понижение от 3.7% заради ранното затваряне)

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 3
    • + 4

    То това е от 5 години. От както сме член на ЕС повече от половината пътуващи от Североизточна България предпочитат Букурещ.

    Нередност?
  • 2
    bigman avatar :-|
    BGman1
    • - 2
    • + 10

    До коментар [#1] от "Finland":

    Пълни глупости...чул не до чул и коментираш...заради ремонта на Варненското летище се пусна временна автобусна линия до Букурещ,това е сега е спряна и Варна си работи на пълен капацитет...
    А ако говорим за Русенци/които не са цяла североизточна България/ много ясно че ще отидат в Букурещ отколкото до Варна щото им е по близко...всички други като почнеш от В.Търново нататък използват Варненското...
    А летището в Балчик е пълна глупост и приумица на премиера без да познава материята на нещата...като идея е хубаво...но неизпълнимо...
    както по времето на соца всеки окръжен град почти си имаше и летище...но при пазарната икономика е нерентабилно и ги закриха...
    за това сега имаме пет функциониращи със статут на международни летища София, Варна, Бургас, Горна Оряховица и Пловдив...като последните две нямат регулярни полети а само чартърни и карго...

    Нередност?
  • 3
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 2
    • + 5

    [quote#2:"BGman1"]А летището в Балчик е пълна глупост и приумица на премиера без да познава материята на нещата...като идея е хубаво...но неизпълнимо... [/quote]

    Бил съм екскурзовод и съм посрещал туристи на летище Варна - По-голяма порнография от това не съм виждал!!! Толкова е малко, толкова зле управлявано, а капацитетът му изобщо не отговаря на потенциала за туристически поток към северното ни черноморие.

    Летище Балчик е едно от най-добрите хрумвания на премиера по хиляди причини, но общо взето това ще даде невероятен тласък на района - Балчик, Каварна и Добрич та чак до Шабла.

    А ако се намери качествен инвеститор (дай боже Катарският фарс все пак да произведе новина) държавата няма да даде кой знае колко пари за това летище. Въобще - според мен има основание за оптимизъм в района!

    Нередност?
  • 4
    korektor avatar :-|
    korektor
    • - 7
    • + 5

    S7Airlines цяла зима изпълнява полети от Бургас до Москва!!

    Отделен е въпросът - защо двете летища, на 110 км едно от друго, се управляват от една съща компания, а трябва да са конкуретни едно да друго. Туристоческия поток към Южното черноморие е почти двоен, в сравнение със Северното, а те напъват на развиват варненското летищи с целогодишни дестинации!!!
    Криминална история! КЗК не може ли да се сезира?

    Нередност?
  • 5
    patchev avatar :-|
    HXP

    [quote#2:"BGman1"]за това сега имаме пет функциониращи със статут на международни летища София, Варна, Бургас, Горна Оряховица и Пловдив...като последните две нямат регулярни полети а само чартърни и карго... [/quote]

    Пловдив не изпълнява ли редовни полети?

    Нередност?
  • 6
    slon avatar :-|
    slon
    • + 8

    Седнали някои хора да обясняват, че не ни трябвали пътища и магистрали... ако има нормални транспорти връзки м/у големите градове в България, хората ще кацат навсякъде. Предимството на нашите летища, е че са малки, което улеснява много пътуващия.

    Седнали някои, също така, да обясняват, че нямало смисъл от летище до Балчик. Абе хора, самолетите не пренасят само пътници! Нужно ли е да се обяснява какво още може да бъде изпратено по самолет ?!

    Нередност?
  • 7
    lubomirgavrilov avatar :-|
    Любо
    • - 1

    "ще могат да кацат и най-голямогабаритните самолети от типа на "Боинг 747""

    за инфо: най-голямо габаритните са А380, те също ще могат да кацат

    Нередност?
  • Orchid
    • - 2
    • + 2

    С трибуквени собственици така ще е -хората ще ходят до Констанца и Букурещ за удобни и евтини полети, а летищата на Варна и Бургас ще служат за изпиране на едни пари и използването им от местни "бизнесмени" и правителствени люде...
    За абсурда на платения паркинг на летище Варна да не говорим - 10 мин. "безплатен" престой. Някой сеща ли се как се изпраща/посреща пътник и се чака на бариера за плащане за период от 10 мин.??? Пълен идиотизъм...като всичко останало във Варна...

    Нередност?
  • 9
    patchev avatar :-|
    HXP

    [quote#8:"Orchid"]10 мин. "безплатен" престой.[/quote]


    Това не го ли видя с очите си, няма да повярвам!

    Нередност?
  • 10
    glupsoti avatar :-|
    glupsoti

    Абе коректор! Ти или си от Бургас или си инфантелен келеш, който си пише глупости за кеф. Какво КЗК те гони?
    Летище Бургас се разви през последните 2 години. Има справки навсякъде. Прочети ги преди да говориш.
    Напъните на ГЕРБ и инвеститора са насочени към Бургас, а не към Варна (там намаляват пътниците по причини, за които пиша по-долу, а и няма място за това). През 2011 г. отчете над 2 млн. пътници (това беше и целта на основните играчи) , заради затварянето на летище Варна още от октомври месец. Полетите бяха насочени към Бургас за цели четири месеца.
    Очевидно не си стъпвал на бургаското летище през месеците от октомври до юни - пълна пустош!!! Дори и до София няма кой да пътува. А и може би се сещаш, че големите международни авиокомпании няма да искат да кацат на място, на което няма пътници и са малко по-умни от теб.
    Ако не е националния (престъпен) превозвач да лети, като малоумен на загуба от Пловдив, и Бургас по няколко пъти до Москва тези две летища нямат други оператори извън туристическите сезони.
    Не се излагай така по форумите.

    Нередност?
Нов коментар