Brussels Airlines заплаши да измести централата си, за да спести данъци
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Brussels Airlines заплаши да измести централата си, за да спести данъци

Нискотарифната Ryanair успешно конкурира редица европейски авиокомпании.

Brussels Airlines заплаши да измести централата си, за да спести данъци

Не успява дa сe пребори с конкуренцията на Ryanair

3711 прочитания

Нискотарифната Ryanair успешно конкурира редица европейски авиокомпании.

© David Moir


Националният авиопревозвач на Белгия Brussels Airlines заплаши, че ще премести централата си в Люксембург или в Ирландия, ако не получи данъчни облекчения. Това съобщава вестник "Морхен", цитиран от БТА. Управата на дружеството протестира срещу конкуренцията, особено в лицето на ирландския нискотарифен превозвач Ryanair, който изпълнява много полети от Белгия от базата си на летище "Госли" (Брюксел-юг, Шарлероа) и притежава 289 въздухоплавателни средства.

Предимството за ирландската авиокомпания е, че тя е регистрирана в Дъблин и подлежи на различно и по-ниско данъчно облагане.

Brussels Airlines беше основана през 2006 г. след фалита на авиокомпания Sabena, като днес близо половината е собственост на германската Lufhansa. Компанията притежава 47 самолета и извършва полети основно от централното летище на Брюксел "Завентем", където няма достъп за повечето нискотарифни превозвачи.

На този етап белгийското правителство заявява, че няма да се поддаде "на този шантаж", още повече в период, в който осигуряването на федералния бюджет е особено трудно. Властите допълват, че не е приемливо да се прилагат облекчения за едно конкретно дружество. За миналата година бейлгийската авиокомпания отчете загуба от 70 млн. евро.

Ryanair на прицел

Преди седмица Европейската комисия възобнови разследване за предимствата, които е ползвала нискотарифна ирландска авиокомпания Ryanair при установяването си на белгийското летище Шарлероа и

започна две задълбочени разследвания за финансирането на летища във Франция и Германия.

Освен Шарлероа, проверяваните от Брюксел летища са край френския град Ангулем и Дортмунд в Германия. Комисията иска да установи дали съответстват на нормите за държавна помощ финансовите споразумения между тези летища и различни държавни органи, както и отстъпките и търговските споразумения между тези летища и някои авиокомпании, които ги използват.

Националният авиопревозвач на Белгия Brussels Airlines заплаши, че ще премести централата си в Люксембург или в Ирландия, ако не получи данъчни облекчения. Това съобщава вестник "Морхен", цитиран от БТА. Управата на дружеството протестира срещу конкуренцията, особено в лицето на ирландския нискотарифен превозвач Ryanair, който изпълнява много полети от Белгия от базата си на летище "Госли" (Брюксел-юг, Шарлероа) и притежава 289 въздухоплавателни средства.

Предимството за ирландската авиокомпания е, че тя е регистрирана в Дъблин и подлежи на различно и по-ниско данъчно облагане.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    b52 avatar :-?
    B52

    Не успява ад ес пребори с конкуренцията на Ryanair ???

    Ад, значи... Абе ад е, нямате ли един спел-чек, Ес?

    Иначе - Лухтханза просто се бори за повече привилегии...

  • 2
    old27530804 avatar :-|
    old27530804

    Защо нещо трябва да е лесно, като може да е трудно! (девиз на бюрократите)
    А защо всички не вземат пример от Ryanair?!

  • 3
    aris avatar :-?
    aris

    Защо не дойдат в БГ ? ;)

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    В западноевропейските държави бавно мислят, но бързо действат. Някой разбра ли, как германците ликвидираха общата военна служба? Не, работата се приключи за 2 месеца. Същото беше с освобождаването на пазара на труда по времето на Шрьодер, а после и с намалението на фирмените данъци.

    Тоест, нека не се осланяме дълго на нашите 10% плосък данък, защото точно за 1 година може да се окаже, и по другите държави е в същия порядък. А като ни изчезне и това предимство, в конкуренцията ще ни прегазят като римски легион през дивашка орда

  • 5
    aussie avatar :-|
    aussie

    До коментар [#4] от "cinik":

    Дори не е задължително данъка да е нисък. Достатъчно е компаниите да преговарят с правителството за процента данък. Справка Сингапур, там големите компании водят преговори с правителтвото колко ще им е корпоратияния данък преди да започнат с инвестициите. Някои го докарват и до 0% дори.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK