Собственикът на магазините на "Техномаркет" преговаря за разсрочване на кредити

Изчистването на задълженията на East Balkan Propеrties минава през продажба на имотите му

Фондът East Balkan Properties (наследник на един от двата фонда от групата на Equest) е започнал преговори за разсрочване на задълженията си с финансиращите банки. Става въпрос за кредити с падеж в края на 2012 г. и през март 2013 г. на обща стойност 32.6 млн. евро. От тях 15.9 млн. евро са краткосрочни (с падеж до 1 година), съобщи дружеството в годишния си отчет пред Лондонската фондова борса. East Balkan Properties (EBP) се търгува на алтернативния сегмент.

Отсрочката за погасяване на задълженията на фонда се налага заради трудната продажба на недвижимите имоти от портфейла. След разделянето на бизнеса на Equest в капитала на East Balkan Properties останаха дялове и компании, опериращи на имотните пазари в България, Румъния, Сърбия и Словакия. В нашата страна той притежава 40% от дружеството "Глориент инвестмънт БГ", сред чиито активи са част от магазините на веригата за техника "Техномаркет" (виж таблицата).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    borko99 avatar :-|
    Борко

    То какво ли не е на загуба в България, постоянно отварят и затварят нови вериги магазини, нищо не е успешно няма печалба и въпреки това ние българите сме страшно племе, не се виждаме, че нямаме 2 по 1 ами постоянно искаме да се модернизираме и да заприличаме на западните държави, чиито жизнен стандарт е далеч по висок от нашия.При нас стоките и предлагането стократно надвишават потреблението и нуждите на купувача.

  • 2
    m_style avatar :-|
    m_style

    "Собственикът на магазините "Техномаркет" преговаря за разсрочване на кредити" - Заглавие, което трябва да изглежда: "Собственикът на магазините "Техномаркет" преговаря за защита от кредитори с цел да избегне фалит"

  • 3
    tiggo avatar :-P
    Тихомир Гочев

    Повечето западни вериги отварят тук магазини, защото в родините си са на загуба или едвам кретат - справка отчетите на повечето големи ритейлъри - Баумакс, Практикер, Бриколаж и т.н. и действително номера се получаваше... до скоро. Сега ситуацията се обърна - нали знаеш - колелото се върти... А иначе - не виждам какво лошо има в желанието и стремежа да се модернизираш, живееш по - добре и т.н. -напротив това е една от движещите сили в живота - който не я притежава е обречен просто да си живурка някак си... Което не е непременно лошо - разни хора, разни идеали...

  • 5
    jojin avatar :-P
    jojin

    До коментар [#2] от "m_style":
    Абсолютно++++++++++++++++++++++++,
    поредното заглавие, което иска нахално да ни измами и да прикрие очевидната истина....
    Всъщност съм изненадан, че тази верига изкара толкова дълго, при абсурдните си цени, комичното обслужване и асортимент, който няма нищо общо с нашия пазар....

  • 6
    ngyurov avatar :-P
    Никола

    До коментар [#1] от "Борислав":

    Това малко ми напомня на един лаф - "На гол г*з, чифте пищови". Учудващо е как хора, които се жалват, че нямат пари, работят за по 400-500 лева заплата се разхождат с последния iPhone, имат лаптоп и карат кола, докато същевременно вкъщи се яде само варен боб. Според проблема идва от обърканата ценностна система на голяма част от населението, които си мислят, че да караш "готина" кола и да имаш хубав телефон са символи на висок стандарт на живот. Един мой съсед преди години дори си беше ипотекирал апартамента за да си купи кола.

    А иначе ме учудва как веригата не е фалирала досега. Не само, че предлагаха продукти с абсурдно висока надценка, ами и обслужването е просто трагично. Да не говорим каква драма е с гаранционните сервизи, които всъщност нямат нищо общо с магазина, което означава, че си купуваш Х с 2 години гаранция, и като Х се счупи, трябва ти сам да ходиш до сервиза, които дори може да е в друг град, защото според служителите, това не било тяхна работа.

  • 7
    darkhorse avatar :-|
    Dark horse

    Това са заглавия само от февруари насам. И то за такива емисии, които намерих с едно бързо търсене. Без паника, обаче, в България с тия съдилища на Кремиковци и Химко им отне да фалират 10 години. Та какво остава за по-дребни и неизвестни. Кредиторите им (облигационерите) да се запасят с повечко студена вода – и да отпиват регулярно.
    - Балканстрой АД ще променя параметрите на облигационната си емисия
    - Брос холдинг преструктурира облигационна емисия
    - "Евролийз ауто" разсрочи облигациите си само с шест месеца
    - Променени бяха параметрите по облигационната емисия на Флорина
    - Удължиха срока на облигациите на България платиниум груп
    - Интеркарт файнанс АД е нарушил коефициента на покритие на разходите за лихви по облигациите
    - Облигациите на "Зърнени храни България – Фарин" с променени параметри от утре
    - Преструктуриране на облигациите на Финанс Консултинг ЕАД
    - Възстановява се начисляването на лихва по облигациите на ИКПД

  • 8
    mrvip avatar :-|
    mrvip

    Не че Техномаркет цъфтят в тази криза, но не е лошо коментиращите да се научат, че дълговете и финансовото състояние като цяло на инвестиционен фонд-основен акционер във дадено дружество и финансовото състояние на самото дружество са две различни неща. Дори Техномаркет да цъфти, бившите Икуест са се набълбукали с имоти и проекти, които нито могат да продадат, нито да завършат, а лихвите и главниците си вървят.

  • 9
    kkozarev avatar :-P
    Kamen Kozarev

    Не е точно по темата, но все пак - започвам да виждам как компаниите създадени с мутропари започват малко по малко да гаснат заради лошо управление и лоши решения. Още една такава криза и съвсем ще се изразходват куфарчетата...

  • 10
    daria_vip avatar :-P
    daria_vip

    От години наблюдавам абсурдната ценова политика на Тегхномаркет .
    Предлагат абсолютно морално остарели боклуци в сферата на високите технологии .Качеството е отчайващо а последващата подръжка трагична.-липсваща
    Забавянето при доставка на новоизлизащи продукти -над три години след излизането на версията в в САЩ
    80 % от продуктите никога не достигат пазара у нас .
    100 % от продуктите са трикратно надценени като цена
    Качеството им не отговаря на стандарти за доставка в Зона 3 ,2, едно да не говорим въобще
    В същото време продават екстремно нисък ценови клас морално и технологично остарял боклук
    -Телевизори ,Лаптопи ,Камери ,Електроника ,компютри на Цени които само те могат да си позволят да сложат
    При все че доставките за Българският пазар на продукцията им няма и минимално изискване за каквото и да било качество на изделията .
    цените им държат рекорди
    Тоталният им остарял с над 5 години асортимент вече е реална причина за Фалита им .

    Добре ще е всеки следващ да се замисли преди да предложи в глобален пазар морално остарели боклуци на подобни цени защото практиката в цивилизованият свят навсякъде е максимум до нова година да се изчисти всичко от магазина за да се отвори място за новите продукти
    Промоции отстъпки и добри сделки 2 ,3,4 в едно дори и на загуба но с цел да се освободи свободен кеш за да се напълни отново магазина с нова и качествена стока която ще има сравнително кратък период на устойчива цена преди да поевтинее
    При глобален цикъл на технологии в високите технологии от 6 месеца нов продукт Техномаркет си живеят в някаква своя приказка която е време да приключи
    Справка :
    Newegg.com
    Tigerdirect.com
    BestBuy.Com
    Всеки може да си хване кредит картата или самолета и да си купи къде какво му е нужно и без подобни недомислия


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал