Fiat откри завода си в Сърбия
Заводът в Крагуевац струва около 1 млрд. евро и е най-голямата инвестиция в Сърбия за последните няколко десетилетия


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Компания "Фиат автомобили Сърбия" (ФАС) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания "Фиат", съобщиха сръбски медии, цитирани от БТА.
Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
Сърбия НЕ Е ЧЛЕН на ЕС ,но ФИАТ строи завод в нея и инвестира ! България е член на ЕС, с най -НИСЪК КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК, с най-добри данъчни облекчения, но ФИАТ НЕ СТРОИ ЗАВОД У НАС!!
Някой да ми обясни това чудо на икономиката??????????
Сърбия понеже не е член на ЕС, привлича инвеститор от ЕС. Производството в техния завод ще е 200 000 автомобила първоначално. България понеже е в ЕС, "привлича" инвеститор от Китай, за да сглобява на ишлеме и осигури произход ЕС. Сглобяването може да достигне 50 000 автомобила. Малки и несъществени разлики.
Защо в България никога не е имало завод за производство на автомобили?? Не става дума за СГЛОБЯВАНЕ на автомобили от готови агрегати и блокове (двигател, скоростна кутия, диференциал, шаси, купе, врати и калници, капаци и прочие!!!!)
До коментар [#3] от "Вели":
Явно не можем да привлечем сериозни инвеститори. Явно те не се прехласват по строеж на магистрали и спортни зали, а по други неща. За тях не е интересно да поритат мачле с премиера, а срещнат разбиране и улеснени процедури от правителство и администрация. Те сигурно не искат да правят дарения за МВР, а да имат ясни и точни правила за бизнес. И ниският корпоративен данък е едно от последните неща, които могат да ги трогнат.
До коментар [#3] от "Вели":
Защото България не разполага с необходимите природни ресурси, за да произведе метала, от който се правят автомобилите.
А явно няма и необходимите човешки ресурси, за да убеди някой сериозен автомобилостроител поне завод за сглобяване да отвори у нас.
Има един опит с "Рено" в миналото, завършил трагично поради лакомия и простотия. Вторият - с "Роувър" - същата работа...
Москвичите не знам дали изобщо се броят.
България няма скоро да види голям автомобилен производител, защото освен всичко друго, сме твърде бедни за това. Автомобилните производители са свикнали на щедри субсидии от разни бантустански и не-бантустански държави, където местният вожд е решил да си излъска образа, като "да докара в страната еди кой си". Това че, у нас със същите мотиви се направиха доста по-безполезни инвестиции - например Цанков камък и Белене, не е извинение.
В случая - държавата Сърбия участват с 33% в капитала на дружеството, но обществеността иска да се разсекрети целият договор, което още не направено. Ако инвестицията е за 1 милиард, значи 330 милиона веднага в брой, без да се знае дали няма други тайни договорки - безплатните терени от стария завод, поемане на заплатите за няколко години напред и т.н. Това, че откриването беше насрочено точно за пика на предизборната кампания, ми затвърждава убеждението че съм прав.
глупости пишите,това са заводите на Застава,който Фиат купи.Ние никога не сме правили коли само сме зглобявали.Сега пак е същото.Аз съм карал Застава юго и станах майстор покрай нея.
До коментар [#1] от "Вели":
Фиат купиха Застава в 2008, по-скоро 70%. Това е същият завод където се произвеждаха Yugo, 101 и Пунто по-късно.
Причината да не инвестират в България е че тук никога не е имало такъв завод.
преди да говорите много разходете се до най-близкия дилър покарайте ,бг колата и тогава давайте мнения,за 16 000 е перфектна.Който не харесва,бегом към Европеиските коли на старо.МАРКИ бол
До коментар [#3] от "Вели":
Попрочети малко повече за Булгар Рено и невероятния успех да изгоним Рено и те да отидат и създадат Дачия в Румъния.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.