Fiat откри завода си в Сърбия

Заводът в Крагуевац струва около 1 млрд. евро и е най-голямата инвестиция в Сърбия за последните няколко десетилетия

Новият модел Fiat 500 по време на автомобилно изложение в Женева. На преден план - умален макет на старата версия.
Новият модел Fiat 500 по време на автомобилно изложение в Женева. На преден план - умален макет на старата версия.
Новият модел Fiat 500 по време на автомобилно изложение в Женева. На преден план - умален макет на старата версия.    ©  Francois Lenoir
Новият модел Fiat 500 по време на автомобилно изложение в Женева. На преден план - умален макет на старата версия.    ©  Francois Lenoir

Компания "Фиат автомобили Сърбия" (ФАС) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания "Фиат", съобщиха сръбски медии, цитирани от БТА.

Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    veli26 avatar :-|
    Вели
    • - 7
    • + 55

    Сърбия НЕ Е ЧЛЕН на ЕС ,но ФИАТ строи завод в нея и инвестира ! България е член на ЕС, с най -НИСЪК КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК, с най-добри данъчни облекчения, но ФИАТ НЕ СТРОИ ЗАВОД У НАС!!
    Някой да ми обясни това чудо на икономиката??????????

    Нередност?
  • 2
    dravalanche avatar :-?
    DrAvalanche
    • - 7
    • + 34

    Сърбия понеже не е член на ЕС, привлича инвеститор от ЕС. Производството в техния завод ще е 200 000 автомобила първоначално. България понеже е в ЕС, "привлича" инвеститор от Китай, за да сглобява на ишлеме и осигури произход ЕС. Сглобяването може да достигне 50 000 автомобила. Малки и несъществени разлики.

    Нередност?
  • 3
    veli26 avatar :-?
    Вели
    • - 4
    • + 15

    Защо в България никога не е имало завод за производство на автомобили?? Не става дума за СГЛОБЯВАНЕ на автомобили от готови агрегати и блокове (двигател, скоростна кутия, диференциал, шаси, купе, врати и калници, капаци и прочие!!!!)

    Нередност?
  • 4
    dravalanche avatar :-|
    DrAvalanche
    • - 7
    • + 27

    До коментар [#3] от "Вели":

    Явно не можем да привлечем сериозни инвеститори. Явно те не се прехласват по строеж на магистрали и спортни зали, а по други неща. За тях не е интересно да поритат мачле с премиера, а срещнат разбиране и улеснени процедури от правителство и администрация. Те сигурно не искат да правят дарения за МВР, а да имат ясни и точни правила за бизнес. И ниският корпоративен данък е едно от последните неща, които могат да ги трогнат.

    Нередност?
  • 5
    anton.zlatarev avatar :-|
    Антон Златарев
    • - 4
    • + 18

    До коментар [#3] от "Вели":

    Защото България не разполага с необходимите природни ресурси, за да произведе метала, от който се правят автомобилите.
    А явно няма и необходимите човешки ресурси, за да убеди някой сериозен автомобилостроител поне завод за сглобяване да отвори у нас.
    Има един опит с "Рено" в миналото, завършил трагично поради лакомия и простотия. Вторият - с "Роувър" - същата работа...
    Москвичите не знам дали изобщо се броят.

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 36

    България няма скоро да види голям автомобилен производител, защото освен всичко друго, сме твърде бедни за това. Автомобилните производители са свикнали на щедри субсидии от разни бантустански и не-бантустански държави, където местният вожд е решил да си излъска образа, като "да докара в страната еди кой си". Това че, у нас със същите мотиви се направиха доста по-безполезни инвестиции - например Цанков камък и Белене, не е извинение.

    В случая - държавата Сърбия участват с 33% в капитала на дружеството, но обществеността иска да се разсекрети целият договор, което още не направено. Ако инвестицията е за 1 милиард, значи 330 милиона веднага в брой, без да се знае дали няма други тайни договорки - безплатните терени от стария завод, поемане на заплатите за няколко години напред и т.н. Това, че откриването беше насрочено точно за пика на предизборната кампания, ми затвърждава убеждението че съм прав.

    Нередност?
  • 7
    nogica avatar :-P
    nogica
    • + 24

    глупости пишите,това са заводите на Застава,който Фиат купи.Ние никога не сме правили коли само сме зглобявали.Сега пак е същото.Аз съм карал Застава юго и станах майстор покрай нея.

    Нередност?
  • 8
    fonche avatar :-|
    Иван
    • + 38

    До коментар [#1] от "Вели":
    Фиат купиха Застава в 2008, по-скоро 70%. Това е същият завод където се произвеждаха Yugo, 101 и Пунто по-късно.
    Причината да не инвестират в България е че тук никога не е имало такъв завод.

    Нередност?
  • 9
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 6
    • + 12

    преди да говорите много разходете се до най-близкия дилър покарайте ,бг колата и тогава давайте мнения,за 16 000 е перфектна.Който не харесва,бегом към Европеиските коли на старо.МАРКИ бол

    Нередност?
  • 10
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • + 19

    До коментар [#3] от "Вели":

    Попрочети малко повече за Булгар Рено и невероятния успех да изгоним Рено и те да отидат и създадат Дачия в Румъния.

    Нередност?
Нов коментар