С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 17 апр 2012, 20:39, 5311 прочитания

Zbogom, Yugo, buonasera, Fiat

Италианският гигант започва да произвежда модела 500L в бившия завод на Zastava в Крагуевац

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След двадесет години на съкращения, войни и постоянна заплаха от ликвидация служителите на завода на Zastava край сръбския град Крагуевац най-сетне могат да отдъхнат и да гледат с оптимизъм към бъдещето. Модернизираното предприятие с площ от 1.5 млн. кв.м беше открито след тригодишен ремонт и инвестиции за 1 млрд. евро. Новият мажоритарен собственик Fiat обяви, че ще произвежда модела Fiat 500L, който ще изнася в цяла Европа, а дори и за американския пазар.

Добри спомени


Zastava има традиционно добри отношения с Fiat. Още през 50-те години на ХХ в. компанията подписва споразумение за сътрудничество с италианския гигант и произвежда модели като Fica, който е базиран на Topolinо. През последните години преди модернизирането на завода предприятието оцеляваше благодарение на производството на Zastava 10, който е "копие" на Punto на Fiat. Очакванията са през следващата година да бъдат произведени 200 000 автомобила, а пълният капацитет от 300 000 да бъде достигнат до няколко години. Тогава се очаква в компанията Fiat Аutomobili Srbija (FAS) да работят 2500 служители, а други 1000 ще са заети в традиционни поддоставчици на Fiat, които ще са разположени в близкия индустриален парк. Сред тях са Magneti Marelli, Sigit, HTL и Johnson Controls, които построиха цеховете си в бивша казарма. Земята беше дарена от сръбското министерство на отбраната.  

Fiat държи 67% от FAS, а останалите са в ръцете на сръбската държава. Договорът между двете страни беше подписан през лятото на 2008 г., когато Fiat обеща да инвестира 700 млн. евро и да не съкращава работна ръка, а сръбското правителство гарантира допълнителни капиталовложения от 300 млн. евро. Модернизирането на завода включваше подобряване на инфраструктурата, поставяне на нов покрив на предприятието, построяването на няколко нови цеха и регенерация на земя.

В ЕС от есента



Производството на Fiat 500L започва през следващия месец, а износът за Европейския съюз и САЩ трябва да започне през есента. Цената на базовия модел ще е около 16 000 евро. Zastava има лош спомен от предишния си опит за презокеански износ. През 80-те години компанията се надява да навлезе на американския пазар с модела Yugo, който впоследствие е обявен за най-лошия автомобил, внасян някога в САЩ. Сега от Fiat се надяват, че съдбата на 500L ще е друга.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 875 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 742 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 17 април

Все повече фирми за скрап преминават в сивата икономика; Аржентина готви национализация на петролен гигант; Coca-Cola с изненадващо добри резултати

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10