"Кралят на асфалта" иска да строи летище за 230 млн. евро в Румъния
То ще е с капацитет от 2 млн. пътници годишно, а изграждането му може да се превърне в сериозно предизвикателство за българските Черноморски авиопортове


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Румънският предприемач Нелу Йордаке, известен още и като "Кралят на асфалта", планира да изгради международно летище за около 230 млн. евро южно от Букурещ. Това съобщава е днешния си брой румънският вестник "Адевърул", цитиран от БТА. През миналата година 45-годишният бизнесмен беше включен в класацията на 500-те най-богати на Forbes.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
Пълна глупост е да се прави летище в Балчик. По-добре да се изгради автомагистрала, че да се стига по-бързо от Варна до северното черноморие.
Ето това ми се струва малко прекалено: "...може да се окаже пагубно за българските летища по Черноморието...". Да не би румънското да работи без летищна такса?! Или пък допълнителното преминаване на граница при Русе за не-ЕС граждани (руснаци, украинци и израелци чат-пат) да е супер-привлекателна част от пътуването им към плажа?! Или пък удължаването на пътя с 200 км. м/у летището и хотела да се предлага като бонус към туристическия пакет?!
Че ще е конкуренция - конкуренция ще е, но не пагубна, а по-скоро леко живителна :) А и ако се реализира проекта за м/ународен хъб в Стара Загора (мисля, че беше за около 1,6 млрд. долара), то тогава Краля на хасфалта ще има да си перка сам между село Адунаций Копачен и Мангалия...
пълни глупости са това, че това летище ще е конкуренция на Варна и Бургас :)
незнам журналистът дали има карта или атлас да видят за какво разстояние става дума
Няма такава дума в българския език - "авиопорт". Казва се "летище". А ако не можете да формулирате изреченията си така, че да няма повторение в заглавие и подзаглавие - проблем е, но не е проблем на читателите. Хайде, че трябва да отивам до бургаския авиопорт:)
Как ще ги стигнем румънците?
За разлика от нашите хубавци и босове, които са в класациите на най-богатите, европейските институции не ги е гнус да работят и да кредитират румънските новобогаташи.
За справка всяка от горепосочените банки би отказала да кредитира местните ни величия.
"а изграждането му може да се превърне в сериозно предизвикателство за българските Черноморски авиопортове"
Това е страшна простотия, как би бил конкурентен на две сезонни летища, които обслужват туристи почиващи максимум на 50-60 км. от тях при положение, че то ще е на 200 - 350 км. от легловата база.
Айде малко мислете като пишете тия глупости.
Единствено ме притеснява да не живне Констанца като туристическа дестинация. Хубаво място е и определено нямаме нужда от нови конкуренти!
в русе летището си има и писта и сграда и никой не го иска от години ,не виждам смисъла на вложението от 200 -300 милиона за строителство на ново летище на общо взето почти същото разстояние от столицата букурещ и на това отгоре в същата посока
Пагубно ще е единствено за летище Русе, което и без това не работи и може и да не заработи, дори и новото румънско да не се построи.
Морските ни летища разчитат основно на чартърите през лятото и малко на вътрешни линии. За международните линии ще е по-лесно от Бургас да се отиде до София или Истанбул, отколкото до Букурещ.
Единствено от Варна това летище може да дръпне малко международен трафик, евентуално.
Ако обаче летище Русе работеше, новото румънско можеше и да не се построи.
Що превеждате румънските глупости? Някакъв румънски олигарх страдащ от носталгия по селото си... то букорешкото не ми ясно как ще конкурира при положение, че е разработено със сериозен трафик та Варна и Бургас.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.