Австрийски инвеститор влиза в русенската "Рубишипс"

Дъщерна фирма на Imperial Shipping Group купи 49% от българския корабособственик за 24 500 лв.

Целта на сделката е по-нататъшното развитие и доизграждане на дейностите по река 
Дунав и най-вече в района на Долен Дунав
Целта на сделката е по-нататъшното развитие и доизграждане на дейностите по река Дунав и най-вече в района на Долен Дунав    ©  Мария Съботинова
Целта на сделката е по-нататъшното развитие и доизграждане на дейностите по река 
Дунав и най-вече в района на Долен Дунав
Целта на сделката е по-нататъшното развитие и доизграждане на дейностите по река Дунав и най-вече в района на Долен Дунав    ©  Мария Съботинова

Дъщерно дружество на най-голямата корабна компания на вътрешния пазар в Западна Европа - Imperial Shipping Group, е купила 49% от капитала на русенския корабособственик "Рубишипс". Това стана ясно, след като в края на миналата седмица беше подписано споразумение между Imperial Austria и българската фирма. Целта е по-нататъшното развитие и доизграждане на дейностите по река Дунав и най-вече в района на Долен Дунав, съобщиха от "Рубишипс". Стойността на сделката е 24 500 лв.

"Регион на бъдещето"

"Нашите западноевропейски клиенти, и по-специално тези от аграрния сектор, ни мотивираха да проявим интерес и към черноморския регион. "Рубишипс" е логичният оптимален адрес. Ние вече сме в състояние да предложим от едно общо име транспортни услуги от пристанищата в Северно море до Черно море и при това не само по речните водни пътища", заяви Юрген Хелтен, ръководител на сектора "Чартиране на кораби и извършване на транспортни и спедиторски услуги" в Imperial Shipping Group, цитиран от БТА.

Според управителя на "Рубишипс" Роберт Радославов обвързването с Imperial Shipping Group дава възможност за по-нататъшно развитие на услугите, които се предлагат в момента в този "регион на бъдещето" - Долен Дунав. По думите му се откриват възможности и за разрастване на потенциала на съвместното дружество и за по-пълното задоволяване на изискванията на клиентите в един регион от около 2000 км.

Отделяне на ново дружество

"Рубишипс" е основано през 1996 г. от Роберт Радославов и Борис Спасов с предмет на дейност транспорт и търговия. От 2008 г. дружеството развива и ресторантьорска дейност, като открива заведение за обществено хранене "Адмирал" в собствената си административна сграда в дунавския град. В края на миналата година от "Рубишипс" е отделено самостоятелно дружество с ограничена отговорност - "Рубишипс транспорт", със същия адрес и управители. Към новата компания са преминали няколко сгради, включително 5-етажен бизнес център в Русе, плавателни и моторни превозни средства и други активи на обща стойност 1.7 млн. лв. "Рубишипс транспорт" е поело също и задължения по кредити и овърдрафт към Обединена българска банка в размер на 428.7 хил. лв. В резултат на преобразуването капиталът на новото дружество е бил увеличен от 1000 на 50 хил. лв. със стойността на отделеното от "Рубишипс" имущество за 49 хил. лв.

Сделката

До началото на март Спасов и Радославов са били съдружници в "Рубишипс", като всеки от тях е държал по 50 дяла в предприятието. Спасов обаче продава участието си на своя партньор за 25 хил. лв. и компанията става еднолично дружество с ограничена отговорност.

Сделката с Imperial Austria GmbH от групата на Imperial Shipping Holding GmbH е сключена на 20 април. Тогава Роберт Радославов продава 49% от капитала на дружеството на австрийската фирма. Като втори управител в русенската компания влиза австрийският гражданин Петер Йедличка, а "Рубишипс" отново се трансформира в дружество с ограничена отговорност.

Участниците

За 2010 г. "Рубишипс" отчита приходи от продажба на услуги от основна дейност в размер на 22.5 млн. лв., както и 112.7 хил. лв. от ресторантьорска дейност. Дружеството е увеличило оборота си с 22% спрямо предходната година, в резултат на което печалбата е нараснала до 265 хил. лв., показва отчетът на компанията. Сред клиентите й са циментовият производител Holcim S.A. Romania и Mechel Trading, която е собственик на "Топлофикация - Русе". "Рубишипс" има три офиса по поречието на Дунав в България - в Русе, Свищов и Лом, както и по един в Линц (Австрия) и Дегендорф (Германия).

Imperial Austria е регистрирано във Виена с капитал от 35 хил. евро. Учредител на компанията е холандското Imperial Moility International B.V.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    fenko avatar :-|
    Fenko

    Пак добра сделка, ама за чужденците.

  • 2
    latinka_ avatar :-?
    latinka_

    "Капитал" как така за 24 500 лв.???? Я се поправете!

  • 3
    latinka_ avatar :-?
    latinka_

    Изтървах запетайката след обръщението...:)))

  • 4
    212 avatar :-P
    212

    До коментар [#2] от "latinka_":

    може би са забравили да пояснят че в тази сума влизат и комарите по дунава

  • 5
    n_sko avatar :-P
    n_sko

    @latinka не внимавате май

  • 6
    n_sko avatar :-P
    n_sko

    До коментар [#2] от "latinka_":

    не внимавате май, прочетете още веднъж статията

  • 7
    latinka_ avatar :-?
    latinka_

    До коментар [#6] от "n_sko":

    Ниска ми се струва тази стойност на сделката , затова реагирах така .:)

  • 8
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    Капиталът на дружеството е 50 хил. лв. Т.е. 49% са си точно 24 500 лв. т.е. купуват на номинал.
    А това е нормално в предвид, че решавашия дял от 51% остава в българският собственик.

    Най-вероятно единственото, което купуват е контакти и бизнес взаимоотношения. Плюс, че ще имат детайлна картина на случващото се от първа ръка. В последствие ако това което видят им харесва може да решат да инвестират.
    Иначе в статията са посочени активите, но не и пасивите - кредити за за връщане и т.н.
    Другото е, че за приходи от 22 млн. печалбата от 265 хил. е просто мизерна - малко над 1%
    Добре работеща компания би трябвало да има едно 5-10% поне.

  • 9
    maxxx avatar :-|
    maxxx

    Е как да има печалба, като източват фабриката с подставени фирми под формата на външни услуги. И в тази корабостроителница, като в много други фирми с чуждестранни собственици нищо българско не им е чуждо, като манталитет.

  • 10
    emo_enev avatar :-|
    Newcastle Fan

    До коментар [#9] от "maxxx":

    Каква корабостроителница ??? Става въпрос за корабна компания!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал