Само две фирми са подали оферти за новите тролейбуси в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Само две фирми са подали оферти за новите тролейбуси в София

Обществената поръчка за новите 50 тролея е с индикативна стойност 27.5 млн. лв.

Само две фирми са подали оферти за новите тролейбуси в София

Кандидатите са руската "Транс-Альфа електро" и чешката Skoda electric

5361 прочитания

Обществената поръчка за новите 50 тролея е с индикативна стойност 27.5 млн. лв.

© Мария Съботинова


Само две фирми са подали оферти за участие в конкурса на Столичната община за доставка на 50 нови тролейбуса в София, съобщиха от общината. Това са руската "Транс-Альфа Електро" и чешката Skoda Electric. Офертите на двете компании ще бъдат отворени на 25 април от 10 часа в сградата на "Столичен електротранспорт".

Обществената поръчка, която е с индикативна стойност от 27.5 млн. лв., беше обявена в края на февруари и първоначално осем фирми бяха закупили документи за участие в нея. Срокът за подаването на офертите беше 20 април, като кандидатите трябваше да внесат гаранции за участие в размер на 250 хил. евро, както и 3% от стойността на договора предварително. Основният критерий при избора на кандидатите ще бъде икономически най-изгодното предложение, който ще съставя 70% от оценката. Останалите параметри са техническите качества на тролейбусите, срокът на доставка и предложените гаранционни условия. Според изискванията на самата поръчка крайният срок за доставка на новите тролейбуси е 2 години след възлагане на поръчката.

Новите тролеи

Със закупуването на новите  тролейбуси Столичната община на практика трябва да завърши обновяването на тролейбусния си парк. Машините трябва да са нископодови и да са снабдени с допълнителна тягова система - генератор с дизелово гориво или бензин, който да осигури придвижване на превозното средство и без връзка с електрическата мрежа. Изискванията за климатичната система са да осигури 15 градуса в салона при температура -25 на улицата. Цветовете, в които могат да са новите тролеи, са син, жълт, бял и черен. Тролейбусите трябва да имат капацитет не по-малък от 160 пътници и седалки за 40 от тях.

Финансиране

Поръчката за тролейбусите е част от Проекта за интегриран столичен градски транспорт, финансиран по оперативна програма  "Регионално развитие". За целта ще бъдат отпуснати около 100 млн. лв., от които Столичната община трябва да осигури 14.6 млн. лв., а останалите 83.1 млн. лв. са безвъзмездната помощ. От тях 800 000 лв. ще отидат за купуване на специализиран автомобил за поддръжка на контактната мрежа. От Столичната община съобщиха, че по тази обществена поръчка също само две фирми са подали оферти, въпреки че осем са купили документи за участие. Това са "Трейдбус 2007" и "SaZ"s.r.o.

Останалите средства от 100-те милиона лева ще отидат за ремонт на 3.7 км релсов път по бул. "България" в участъка от бул."Витоша" до крайното обращателно колело. Тази поръчка също е обявена, като офертите по нея трябва да бъдат отворени в края на април.

По проекта ще бъде финансирано и закупуването на интелигентна система за управление на трафика на 20 кръстовища. Планирано е и монтиране на 600 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт.

Първите модерни нископодови тролейбуси започнаха да се движат в столицата преди две години. Те бяха закупени със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие. Тогава конкурсът за 30 тролейбуса беше спечелен от Skoda, която е и техен производител, и полската "Соларис".

Само две фирми са подали оферти за участие в конкурса на Столичната община за доставка на 50 нови тролейбуса в София, съобщиха от общината. Това са руската "Транс-Альфа Електро" и чешката Skoda Electric. Офертите на двете компании ще бъдат отворени на 25 април от 10 часа в сградата на "Столичен електротранспорт".

Обществената поръчка, която е с индикативна стойност от 27.5 млн. лв., беше обявена в края на февруари и първоначално осем фирми бяха закупили документи за участие в нея. Срокът за подаването на офертите беше 20 април, като кандидатите трябваше да внесат гаранции за участие в размер на 250 хил. евро, както и 3% от стойността на договора предварително. Основният критерий при избора на кандидатите ще бъде икономически най-изгодното предложение, който ще съставя 70% от оценката. Останалите параметри са техническите качества на тролейбусите, срокът на доставка и предложените гаранционни условия. Според изискванията на самата поръчка крайният срок за доставка на новите тролейбуси е 2 години след възлагане на поръчката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Човек остава с чувството, че при електрическите возила има изграден монопол в ЕС. Не може един автобус Мерцедес ситаро да е 170 хил. евро, а един тролей със същия брой места, и то не лукс марка - 550 хил. евро. С трамваите положението е още по-лошо. Сега гледам индикативна цена 27 млн. лева за 50 тролея - 250 хил. евро на бройка - ами малко им е на хората......Веднъж като е купувала общината същото нещо по 550 хиляди, сега как да възприемат 60% отбив? Още не се е сетил някой, да пренесе схемата Литекс Моторс върху тролеи и трамваи в ЕС. Но направи ли го, няма да сгреши.

  • 2
    bonethugs avatar :-|
    martin pavlov

    "Изискванията за климатичната система са да осигури 15 градуса в салона при температура -25 на улицата."

    А при 35 градуса на улицата какво правим?

  • 3
    jamaisvu avatar :-P
    jamaisvu

    До коментар [#2] от "bonethugs":
    при минус двадесет и пет е петнадесет вътре, при тридесет и пет навън - 70 градуса вътре
    ...
    изрично споменавам, че това е в сферата на шегата, сега да не почнат някои коментатори да ме нападат :)

  • 4
    0888571682 avatar :-|
    0888571682

    Докато не се изгради система за приемане на плащания по банков път и с карти - винаги ще остава съмнението за непълно отчитане на хартиените документи.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    bonethugs avatar :-|
    martin pavlov

    До коментар [#3] от "jamaisvu":

    Имах в предвид като е жега навън, ще има ли какво да разхлади вътре. Нали уж се говореше, че всички нови рейсове, трамвай и тролей ще са с климатици, а не виждам това да е така.

    Чукча писател, чукча не читател. (шегичка)

  • 6
    jamaisvu avatar :-|
    jamaisvu

    До коментар [#5] от "bonethugs":

    и аз имах впредвид като отговор точно каквото ти имаше впредвид като въпрос- че вероятно такива пособия като климатици едва ли ще има и ще се разтапяме всяко лято в тях...

  • 7
    glia avatar :-(
    shogun

    Защо ще сменят тролеите, а не старите, пушещи като комини дизелови автобуси !?

  • 8
    kornephoros avatar :-|
    Корнефорос

    До коментар [#7] от "shogun":

    И защо има толкова малко тролейни линии в София? При положение че са много по-чисти и евтини.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK