С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 23 апр 2012, 7:45, 5081 прочитания

Свитата дейност е довела ЖП холдинга на Васил Божков до 118 млн. лв. загуба

Повишението на разходите, съчетано с малко приходи, сериозно е ударило резултатите на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Огромни задължения, двойно по-високи разходи и почти три пъти увеличение на загубата – това показва консолидираният отчет на "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество" за миналата година. Компанията е контролирана от Васил Божков и, подобно на свързаните "Мостстрой" и "Холдинг Пътища", от доста време изпитва сериозни финансови затруднения. За някои от дружествата й вече има открита несъстоятелност и активите им се продават по искане на ОББ заради просрочени кредити.

Високи разходи


През миналата година "ЖП инфраструктура" е приключило със 117.5 млн. лв. загуба, при 41 млн. лв. за 2010 г. Причината е силното свиване на продажбите, докато в същото време разходите са скочили почти двойно до 128 млн. лв. (виж таблицата). Силно са се свили разходите за външни услуги, както и тези за заплати, но при голямо увеличение на тези за обезценка на активи и финансовите, общата стойност на похарчените средства е нараснала чувствително.

Само за лихви "ЖП инфраструктура" е платила 10.7 млн. лв. през миналата година, при 7 млн. лв. за 2010 г. Още 4.4 млн. лв. са отрицателните разлики от промяна на валутни курсове. Паричните потоци от оперативната дейност на холдинга са паднали десет пъти до едва 155 хил. лв., което е показател за силно свиване на работата на "ЖП инфраструктура".

Според отчета холдингът има 122.6 млн. лв. дългове, които трябва да се погасят до края на годината. От тях близо 94 млн. лв. са само тези към банки, с 18% повече, отколкото са били в края на предходната година. Много малко са обаче дългосрочните пасиви – едва 281 хил. лв., почти всички по отсрочени данъци.

И падащи активи




За миналата година активите на железопътната компания са паднали от 133 млн. лв. на едва 40.5 млн. лв. Причината е промяна в графа "Други" на текущите активи – там от над 71 млн. лв. не е останало абсолютно нищо. В бележките към отчета няма информация какво се включва в тази графа. Още по-голямото намаление е имало през миналата година при вземанията, а търговската репутация е паднала от 9.7 млн. лв. на 0 лв.

В доклада за дейността от холдинга посочват, че общо четири от дъщерните му дружества - "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне", "Национален изследователски институт по транспорта", "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" - Свищов, и "Локомотивен и вагонен завод" - Русе, имат неизпълнени парични задължения към холдинга. Освен това те са и съдлъжници по кредити към ОББ на обща стойност 33 млн. лв., имат дългове към НАП, Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към доставчици.

"ЖП инфраструктура" е публично дружество, но акциите му се търгуват много рядко. Последните сделки с тях са сключвани при цена 0.11 лв.

Финансови резултати
Показател (в хил. лв.) 2011 2010
Загуба 117460 41271
Общи приходи 10783 24859
Общо разходи 127922 66237
Общи активи 40512 132902
Текущи задължения 122630 100564
- от тях към банки 93781 79400
Нетекущи задължения 281 1189
Източник: Консолидиран отчет на компанията
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1493 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1728 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Vodafone купува Cable & Wireless Worldwide за 1 млрд. паунда

Tata Communications реши да се откаже от офертата си

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10