Nestle купува поделение на Pfizer за $ 11.85 млрд.

Така швейцарската група ще разшири пазарния си дял в бизнеса със сухо мляко за бебе в развиващите се страни

Най-голямата компания за пакетирана храна Nestle ще купи бизнеса с храни на американската фармацевтична компания Pfizer за $ 11.85 млрд. По този начин швейцарската група ще разшири дейността си  с продажбите на сухо мляко за бебета в развиващите се пазари и най-вече в Китай, като от компанията отбелязват, че именно от тези пазари идват около 85% от продажбите на групата.

Това също така значително ще повиши и нетната печалба на акция още в края на първата пълна година след придобиването, се казва в изявлението на компанията, разпространено днес. Швейцарците победиха френския си конкурент Danone, който също наддаваше за поделението на Pfizer. Французите се бореха за разширяване на пазарния си дял в доходния бизнес на бебешка храна. Nestle обаче бяха предпочетени, защото плащат повече, при това в брой.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се