Приходите на Facebook спадат в навечерието на борсовия й дебют
Резултатите може да внесат съмнение сред инвеститорите преди дългоочакваното IPO на социалната мрежа


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Социалната мрежа Facebook съобщи, че през първото тримесечие на годината печалбата й е намаляла, което е първият спад от поне две години, съобщиха международните агенции. Това забавяне на бурния растеж на интернет гиганта идва в навечерието на първичното му публично предлагане (IPO), което се очаква да е най-голямото в сектора досега. Нетната печалба е спаднала с 12% до 205 млн. долара за тримесечието в сравнение с 233 млн. долара година по-рано. Общите приходи са достигнали 1.06 млрд. долара за периода и са спаднали с 6% в сравнение с последното тримесечие на 2011 г. Това е първият спад на тримесечна база най-малкото от 2010 г. насам. На годишна база приходите са скочили с 45%, но за същия период разходите почти са се удвоили.
От Facebook заявяват, че рекламният бизнес, който отговаря за най-голяма част от приходите, обикновено се забавя през първите три месеца на годината. Бурният ръст на рекламата може отчасти да е маскирал тези тенденции досега, но сезонните ефекти вероятно ще са по-изявени в бъдеще, отбелязва компанията. Facebook също така отчита, че потребителите й продължават да се увеличават и са достигнали 901 млн. към 31 март в сравнение с 845 млн. в края на 2011 г.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Така, да погледнем с каква реална информация разполагаме. Фейсбук възнамерява да тръгне от 40 долара на акция първоначално предлагане което дава стойност от 104 милиарда долара на компанията. За м. г. печалбата е 1 милиард. За да може ФБ само да запази тази стойност - 40 долара - то трябва да може да показва темпове на ръст каквито показваше до скоро. Възможно ли е? Освен това бизнес-моделът на ФБ не е ясен примерно както са бизнес-моделите на Гугъл или Епъл. Сергей Брин в интервю за "Гардиън" преди ден изрази сериозни опасения по отношение на това какво всъщност ФБ представлява - накратко според Брин имаме съвременен вариант на Биг Брадър - събира иноформация за всекиго и за всичко и внимателно контролира разпределението на тази информация. Това печелив бизнес модел ли е? Може би, зависи от гледната точка. Моята е, че ФБ може да се окаже катализатор за спукването на втория интернет-балон. Не е задължително веднага, но след година-две, примерно.
До коментар [#1] от "zumz": Амин дай Боже!
Началото на края... Повечето дори големи проекти в Интернет живеят около 5-8 години..
Да видим кой ще е следващия голям Интернет Гигант..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.