Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 апр 2012, 19:54, 4920 прочитания

Всички гледат към Netflix

Успешното първо тримесечие и огромният ръст в аудиторията на интернет телевизията вещаят революция в начина, по който гледаме филми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Със сигурност имате познати, които нямат телевизионен приемник в своя дом. Причината за това обаче изобщо не е финансова - тези хора просто не се нуждаят от подобно устройство, за да получават мултимедийно съдържание. Оковите на традиционното разпространение на телевизионен сигнал са строшени, телевизията започва все повече и повече да се пренася в интернет, а това води след себе си разгорещена битка за аудитория между компаниите, които предлагат филмово съдържание онлайн.

В момента за първенството в този сегмент спорят титаните от HBO, които с платената си услуга Go успяха доста ефективно да привлекат голяма част от интернет аудиторията, и технологичната компания Netflix. Последната не разполага с финансовата мощ на своя основен конкурент, но осигурява много по-голямо разнообразие от филми и сериали.


Благодарение на повечето съдържание, което предлага, и ниските цени на абонаментите си Netflix бързо успя да натрупа впечатляващите 26 млн. потребители. За първото фискално тримесечие на годината щатската фирма е генерирала приходи от 870 млн. долара. От началото на 2012 до днес иновативната медийна компания е успяла да разшири аудиторията си с близо 3 млн. нови клиенти. По-интересното е, че 1.2 млн от тях са извън САЩ.

Успех зад граница

Именно преминаването отвъд Атлантическия океан се оказа най-скъпото и сериозно предизвикателство за американската компания и макар че то доведе до спад от 5 млн. долара за компанията през последното тримесечие, инвестицията, изглежда, си заслужава. Кампанията по разпростирането на услугата на изток от Великобритания ще продължи, обещават от Netflix, като за момента се очаква това да се случи в края на годината. Държавите, за които е почти сигурно, че ще получат достъп до абонаментните програми на технологичната компания, са Франция, Холандия и Германия.



Това вещае допълнително ожесточаване на конкуренцията с HBO, тъй като гигантът все още не е направил платформата си за онлайн гледане достъпна за която и да било европейска държава. Очаква се, че точно стъпването на Netflix на централноевропейските пазари ще се окаже решаващо за изхода на битката за онлайн телевизията.

Собствено филмово студио

Друг аспект в развитието на компанията, която ще увеличи влиянието ѝ в света на телевизионното съдържание, е способността за създаване на собствени филми и сериали. Те ще се разпространяват ексклузивно в мрежата на Netflix или срещу солидни суми ще се лицензират за излъчване по конкурентни канали. В момента водещото собствено шоу на компанията е сериалът Lilyhammer, но бъдещи проекти включват един цял сезон на поредицата Arrested Development, римейк на популярния британски сериал House of Cards, както и високобюджетната продукция Hemlock Grove на режисьора Илай Рот.

Този вид собствена продукция ще даде известна доза независимост на Netflix, но основният ѝ коз остават сделките с големите производители на съдържание за разпространението на най-гледаните серийни и пълнометражни филми. В крайна сметка именно разнообразието от съдържание е основният коз на компанията в борбата с HBO и услугата им Go.

Независими или погълнати?

Успехът на Netflix, комбиниран с нарастващата борба за влияние между технологичните екосистеми за разпространение на съдържание на Apple, Amazon, Google и Facebook, създава условия за скорошното придобиване на компанията от някоя "по-голяма риба". Изглежда наистина малко вероятно титаните в бранша да оставят независима компания да прави пари в мобилните и социалните им платформи, без да получават някакъв дял от този "горещ" бизнес.

Каква обаче би била цената на Netflix, ако едно приложение като Instagram без никакви собствени приходи струва на Facebook сума 1 млрд. долара? Неофициалната пазарна капитализация на компанията възлиза на 5.7 млрд. долара, като това може да се окаже основната пречка пред желаещите да я придобият. От друга страна, успехът на Netflix се базира на достъпността ѝ през многообразие от платформи – iOS, Android, BlackBerry, XBOX, както и системите за дигитална телевизия на Apple и Google. Затварянето на услугата в само една екосистема неизбежно ще има негативен ефект и въобще не би било печеливша опция за евентуалния ѝ бъдещ собственик.

Ако пък реши да преследва независимост, Netflix ще бъде изправена пред сериозното, но не и невъзможно предизвикателство да продължи сама битката си с HBO и създатели и разпространители на медийно съдържание.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 561 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 964 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" повери още дейности на външни фирми

Ericsson поема част от поддръжката на мрежата, "Софика" - телефонното обслужване на bob

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10