С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 24 апр 2012, 20:30, 5371 прочитания

Жълтото е новото сиво

Държавата ще търси начини да изсветли бизнеса на таксита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавата ще търси начини за повече контрол над шофьорите на таксита и за увеличаване на данъчните постъпления от таксиметровите услуги. Това стана ясно по време на обсъждане на проблемите в бранша в Министерството на транспорта, информационните услуги и съобщенията.

Причината да се повдигне отново въпросът за регламентирането на таксиметровите превози са зачестилите инциденти спрямо клиентите на тази услуга. Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев посочи, че идеите на министерството предвиждат водачи, които са били осъждани, в момента има дело срещу тях или нямат книжки, да не могат да практикуват тази професия. Кичев смята, че е възможно да се помисли и за по-висок образователен ценз на таксиметровите водачи.


При последните промени в регламентите се въведе пределна цена на таксиметровия превоз. Тя се определя от общините, а целта е да се намали броят на автомобилите, които возят на необосновано високи цени. Проблем обаче все така остава ниската събираемост на данъците от шофьорските услуги. Причината за това е, че повечето от големите фирми, които имат лиценз за превозвачи, не наемат шофьорите, а им предоставят възможността да возят от името на компанията, но за собствена сметка. Така плащането към бюджета е ангажимент на шофьорите, които се регистрират като фирми. Чести обаче са практиките фирмите да се регистрират на името на подставени лица или дружествата да се закриват преди периода за плащане на данъците, а впоследствие се откриват нови, обясниха представители на бранша. Така отново се стигна до идеята да се въведе отпадналият преди десетина години патентен данък за този тип услуги, така че общините да си гарантират някакви сигурни постъпления. По думите на Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите, с отпадането на патентния данък "се е легализирала перфектна манифактура за нови и нови фирми, върху които на практика няма контрол".

Кой има интерес от хаоса
Обсъждането се превърна в арена на спорове между различните представители на бранша и отговорните ведомства като министерството, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и Народното събрание. Институциите дори бяха окачествени като организирана престъпна група, която защитава интересите на определен кръг големи играчи на пазара. Автор на това изказване беше Яне Янков от Националната федерация на таксиметровите шофьори и собственик на такситата "ОК Суперлукс".

Превозвачите се усъмниха в желанието на държавата да събира повече данъци от такситата, тъй като Министерството на финансите все още не е започнало работата си върху наредба и законови промени, които да позволят касовите апарати в автомобилите да се вържат с приходната агенция. Представители на таксиметровите фирми видяха и опит да се защитят интересите на лизинговите компании заради нежеланието на министерството да отпадне задължението автомобилът, който управляват, да не е на повече от 10 години.



Контрол на дребно
Не липсваха и предложения "Автомобилна администрация" да бъде елиминирана като контролен орган на таксиметровите превози и тази дейност да бъде поверена изцяло на общините и на органите на КАТ. "Ние по никакъв начин няма да абдикираме от контрола на пътя на таксиметровите услуги", отговори на предложението Камен Кичев. Таксиметрови превозвачи обаче отправиха критики към методите на контрол на агенцията към транспортното министерство. Обвиненията са, че тя обръща голямо внимание на дребните детайли по автомобила, като стикерите например, но не и на сериозните проблеми като това как да бъде изваден бизнеса на светло. "Има 99% сива икономика в бранша. Агенцията проверява всички документи за превоз, но има фалшиви фирми, които извършват от името на превозвача дейност и са на сиво, но няма как да ги хванете и няма как да ги установите, тъй като вие нямате такива правомощия", заяви председателят на независимия транспортен синдикат "Авто 94" Димчо Иванов. Превозвачите ще могат да изпратят предложенията си за нормативни промени в писмен вид, които впоследствие ще бъдат публикувани на сайта, преди да започне поредното пренаписване на изискванията към такситата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 1314 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 877 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 24 април

Правителството одобри по-високите застраховки за туроператорите; Забавено комплексно разрешително е свило приходите на ТЕЦ "Марица 3"; Приходите на Facebook спадат в навечерието на борсовия й дебют; MOL е на път да се оттегли от проекта "Набуко"

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10