Източване до последно

Известните от години схеми за кражба на гориво от БДЖ започнаха да се разплитат предприватизационно

Управителите на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров (вдясно) и Ивайло Иванов ще съкращават провинилите се служители <br>
Управителите на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров (вдясно) и Ивайло Иванов ще съкращават провинилите се служители <br>
Управителите на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров (вдясно) и Ивайло Иванов ще съкращават провинилите се служители <br>    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Управителите на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров (вдясно) и Ивайло Иванов ще съкращават провинилите се служители <br>    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Кражбите на гориво от служителите на Българските държавни железници (БДЖ) ощетяват дружеството с по 2 мнл. лв. на година. Това съобщиха директорите на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров и Ивайло Иванов след няколкото шумно анонсирани акции през последните дни в локомотивни депа в страната. За проблема всъщност се знае от години. Това се доказва и от неустойките, от по 45-50 хил. лв. на месец, които компанията плаща на клиентите си "ОМВ България" и "Лукойл", тъй като кражбите не са само от локомотиви на дружеството, но и от цистерните на търговците на горива. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • - 1
    • + 14

    Чак ми е чудно как все още има подвижен състав в БДЖ - там се краде на поразия и това се знае от всички, а почти никакви мерки не се вземат толкова години вече...

    Нередност?
  • 2
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 2
    • + 13

    Мога да се обзаложа, че след като бъде приватизирана БДЖ Товарни превози и минат приличен брой години, държавата ще реши да създава наново и на зелено нов държавен, товарен жп превозвач.

    Не че се съм против приватизацията на БДЖ ТП, напротив - просто нещата се вършат на парче, без стратегия и визия, гасят се пожари, без изобщо да се мисли къде ще сме след 5/10/15 години, само и само да бъдат задоволени краткосрочни печалбарски интереси на отбран кръг "потенциални инвеститори".

    Казаното важи не само за приватизацията на БДЖ, а гасенето на пожари като метод на управление се превърна в запазена марка на Герб.

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#1] от "geordgeo": 1 или 2 са сферите където се е крадяло повече през последните 20 години. Но досега БДЖ изпадаха от фокуса на вниманието. Трябваше да дойде РЕАЛНИЯ фалит за да започне да се рови и говори. Една истина отпреди 20 години - ОБЩИЯ ВАГОНЕН ПАРК на СИВ! Няколко десетки хиляди вагони (неофициална задаца - да пренесе дивизиите на Червената армия), собственост на страните-членки но управлявани от Организацията. Нашият дял се невидя.

    До коментар [#2] от "NPaine": НЯМА ВИЗИЯ! Имаме да правим 3 (три) тунела и да доизградим 92 км. ж.п.линии. КОНКРЕТНО: Вакарел, Петрохан и Троян-Кърнаре.

    С 1-ят тунел намаляване трасето София-Пловдив с 27 км. и съкращаваме пътя с 35 мин. С 2-ят скъсяваме София-Видин с 81 км. и избягваме Искърското дефиле. С 3-ят правиме връзка между Южна и Северна България. Пловдив-Плевен за 2 часа и 20 мин. И даваме възможност София- Горна Оряховица-Варна да се намали като времетраене с 2 часа и 40 мин.

    И това са проекти от 1982 година!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 16

    До коментар [#1] от "geordgeo":

    Как иначе заплатите постоянно пристигат с 6 месеца закъснение и въпреки това никой не бърза да напуска...Кражби и/или работа на друго място, докато ти тече стаж за тежък, "висококатегориен труд".

    А щом БДЖ има 100-тина изправни дизелови локомотива и с горивото за тях са се развихрили такива схеми, то сети се в Софийски градски транспорт какво става, където въртят 1000 икаруса....

    Нередност?
  • 5
    ivaylo.hristov avatar :-|
    Ивайло Христов
    • - 3
    • + 5

    До коментар [#1] от "geordgeo": Именно за това трябва да се приватизира. Когато е под държавната шапка няма воля нещата да се правят по правилния начин.

    Нередност?
  • 6
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • + 4

    До коментар [#3] от "kardinalat":

    Бе те през 50те изоставят почти построени 2000 км железен път па ти за некви проекти от 80те си се закъхарил. Железниците се източват стабилно още от времето на Гошо Тарабата и резултатът ни е известен.
    А Петрохан нито в тоя нито в другия живот ще се случи.

    Нередност?
  • 7
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • + 6

    До коментар [#4] от "cinik":

    То да беше само дизел - на електровозите източват трансформаторното масло. Заради това не могата да се охлаждат като хората и се палят.

    Нередност?
  • 8
    borabora54 avatar :-P
    borabora54
    • - 4
    • + 6

    Хайде сега приватизаторите да посочат в кои европейски страни основната железопътна компания е частна? Занемаряването на БДЖ-то въпреки безбройните му плюсове си е поредната умишлено сътворена далавера заради некви кинти, които некви тапири да гушнат... И естествено да съсипят всичко... Па как за толкова години някои не проумяха, че тая схема се прави нарочно... И е най-балъшката, щото няма читав аргумент ЗА.... Петрола като се вдига непрекъснато, има ли по-добра перспектива от железниците? В Европа непрекъснато строят нови скоростни трасета, та дори и до Москва пуснаха TGV, тука още се водят "концептуални" спорове... Тука още се умува... Някакви кретени гастролират и "задълбочено обясняват" кое не ставало и как не било добре... Това са мошеници и нищо повече... Крадяло се гориво... сега се сетиха... Ако беше всичко електрифицирано - ток ли щяха да крадат, а?

    Нередност?
  • 9
    mima2 avatar :-|
    Горгона Медуза
    • - 2
    • + 5

    По принцип БДЖ-то трябва да си е държавно, но в случая държавата ни явно не успява да го стопанисва правилно и да налага нужния контрол. По-добре да отиде в частни ръце, за да има надежда малко да се оправи най-използвания транспорт, но в никакъв случай не трябва да го взимат чужди фирми, особено руски или турски.

    Нередност?
  • 10
    miles avatar :-|
    Милен
    • - 2
    • + 5

    приватизацията на Товарни превози е спешна! държавата се е доказала като лош стопанин на железницата, независимо дали става дума за пътнически или товарни превози и в този ред на мисли, колкото по-скоро се продадат и пътнически, толкова по-добре за всички нас!


    До коментар [#2] от "NPaine":

    а аз мога да се обзаложа в обратното! именно при товарните превози има доста силна конкуренция и не виждам държавата може да се конкурира с всички?! а ако не се лъжа става дума за 3 или 4 фирми при товарните превози

    Нередност?
Нов коментар