Голямата кабелна разпродажба

Консолидацията на пазара за доставка на интернет и телевизия продължава, но големите сделки остават в миналото

Повече от десетилетие след като на тогава тромавия телекомуникационен пазар в България се появиха първите малки доставчици на интернет и кабелна телевизия, сега техният бизнес е достигнал критичната точка на конкуренцията - онзи етап, когато нароилото се множество играчи започва постепенно да се консолидира. Бавно, но сигурно, леко пренебрежително наричаните кабеларки стават собственост на по-големите компании от бранша. Моментът, в който собствениците им осъзнаха, че романтичният етап от бизнеса е отминал и той вече "ерозира" от силната конкуренция и ниските цени, съвпадна с момента, когато по-големите телекоми се оказаха притиснати от намаляващи заради стагнацията приходи и засилваща се регулация и решиха да потърсят допълнителни източници на пари, навлизайки в нови сегменти на пазара. Така купувачите са готови да купуват, продавачите - да продават, и сделките, макар и не задължително големи, са чести. За щастие на потребителя обаче засега няма сигнали неизбежната консолидация да доведе до по-високи цени или по-лошо качество на услугата.  


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове