Голямата кабелна разпродажба
Консолидацията на пазара за доставка на интернет и телевизия продължава, но големите сделки остават в миналото
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Повече от десетилетие след като на тогава тромавия телекомуникационен пазар в България се появиха първите малки доставчици на интернет и кабелна телевизия, сега техният бизнес е достигнал критичната точка на конкуренцията - онзи етап, когато нароилото се множество играчи започва постепенно да се консолидира. Бавно, но сигурно, леко пренебрежително наричаните кабеларки стават собственост на по-големите компании от бранша. Моментът, в който собствениците им осъзнаха, че романтичният етап от бизнеса е отминал и той вече "ерозира" от силната конкуренция и ниските цени, съвпадна с момента, когато по-големите телекоми се оказаха притиснати от намаляващи заради стагнацията приходи и засилваща се регулация и решиха да потърсят допълнителни източници на пари, навлизайки в нови сегменти на пазара. Така купувачите са готови да купуват, продавачите - да продават, и сделките, макар и не задължително големи, са чести. За щастие на потребителя обаче засега няма сигнали неизбежната консолидация да доведе до по-високи цени или по-лошо качество на услугата.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
29 коментара
От една година М-тел влезнаха в блока, с 80-90 имота- тип етажна собственост и имат 3 клиента, 2 от които преди бяха на Spectrum net. A предложенията са добри - PON - оптика до компютъра.
Много е инертно всичко, хората не сменят лесно.
Цена от 90 € на абонат ми се вижда твърде малко. Ако едно домакинство плаща 18-20 лв средно/месечно. Около 220 - 240 лв годишно. Това е една добра инвестиция.
Дано кварталния ми доставчик издържи на натиска, не желая да се връзвам с нито един от изброените по-горе...
За интернета задължително ползвам малък доставчик без договор. В нашия динамичен свят е лудост да сключваш едногодишни или двугодишни договори.
С Близу определено не е препоръчително да се свързва човек.
Браво на Ники Горчилов, човекът сега си изнася ноу-хауто за Индия.
Много добра статия. Истината е, че за пакети повечето плащаме средно по 30-35 лева месечно на оператора.
Булсатком изкупи ланмрежи и срина качеството. "За щастие на потребителя обаче засега няма сигнали неизбежната консолидация да доведе до по-високи цени или по-лошо качество на услугата." 50% лъжа. Цените не са високи , но качеството често е буквално трагично!
скоростта отдавна не е решаваща
Търси се качество и поддръжка
Публикувано през m.capital.bg
[quote#6:"dnevniklive"]Ники Горчилов, човекът сега си изнася ноу-хауто за Индия[/quote]
Човека(бивш собственик на Орбител) да не е направил там оператор ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.