Lufthansa ще съкрати 3500 служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa ще съкрати 3500 служители

Трябва да се предприемат сериозни съкращения на разходите, за да може Lufthansa да се върне към печалба, смята изпълнителният директор Кристоф Франц.

Lufthansa ще съкрати 3500 служители

По този начин германската авиокомпания се опитва да намали административните си разходи с 25%

3670 прочитания

Трябва да се предприемат сериозни съкращения на разходите, за да може Lufthansa да се върне към печалба, смята изпълнителният директор Кристоф Франц.

© Ralph Orlowski


Германската авиокомпания Lufthansa ще съкрати 3500 служители. По този начин тя ще намали административните си разходи с 25%, отбелязват световните агенции. Оптимизацията ще обхване административните отдели на авиокомпанията в цял свят и ще се проведе през следващите няколко години. В момента за Lufthansa работят общо 117 хил. души по цял свят.

Цел: Подобряване на резултатите

Новината се появи ден, след като стана ясно, че компанията е успяла да свие загубите си за първото тримесечие до 379 млн. евро. За същия период година по-рано те са възлизали на 507 млн. евро. Приходите на авиопревозвача за първите три месеца все пак се увеличиха с 5.6% до 6.6 млрд. евро.

Трябва да се предприемат сериозни съкращения на разходите, за да може Lufthansa да се върне към печалба, смята изпълнителният директор Кристоф Франц, който пое управлението на компанията в началото на миналата година.

Той обещава да подобри резултатите на Lufthansa с 1.5 млрд. евро до края на 2014 г. на фона на свиващите се маржини заради цените на горивата и сериозната конкуренция сред нискотарифните превозвачи, а така също и авиокомпаниите от Близкия Изток.

Една от стъпките в тази посока беше продажбата на авиокомпания BMI, която беше едно от губещите поделения на Lufthansa. Сделката беше приключена в края на април. IAG - собственик на Bristish Airways и Iberia, плати за BMI 276 млн. долара.

Пречките: Такси, данъци, цена на горивото

От Lufthansa се оплакват от високите данъци и такси, които са принудени да плащат. Сред тях са например трафик-таксата в Германия и Австрия и разходите свързани с търговията с въглеродни емисии в Германия.

"Различните видове по-високи такси са сериозна пречка пред нашите тримесечни резултати", коментира Франц. "Не можем да чакаме докато политиците също видят щетите, които нанасят едностранно наложените такси на авиацията и на репутацията на Европа като място за правене на бизнес", допълва той.

Редица авиокомпании се обявиха против въглеродните такси, които според тях ще им струват милиарди евро и ще доведат до съкращаване на хиляди работни места. Схемата за търговия с въглеродни емисии важи и за авиоиндустрията от началото на годината, с което всички авиокомпании, които извършват полети от и до летища в Европейския съюз са длъжни да плащат за въглеродните си емисии.

Друг проблем пред авиобизнеса са цените на горивата. От Lufthansa казват, че разходите им за гориво са се увеличили с 304 млн. евро през последната година.

Германската авиокомпания Lufthansa ще съкрати 3500 служители. По този начин тя ще намали административните си разходи с 25%, отбелязват световните агенции. Оптимизацията ще обхване административните отдели на авиокомпанията в цял свят и ще се проведе през следващите няколко години. В момента за Lufthansa работят общо 117 хил. души по цял свят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    И това в Германия. При положение,че статистиката говори за ръст на пасажери и товари :-)

  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    А стига бе... съкращаваш 2.8% от персонала (117 к) и намаляваш административните разходи с 25%..... Те да не са решили да уволнят всички началници и ПР специалисти? Я си прегледайте цифрите плс....

  • 3
    castaneda avatar :-|
    castaneda

    Интересно как са разпраделени регионално тези съкращения. В Германия 50 съкратени или пенсионирани останалите наритани от .....Бантустаните.
    В Нокиа, когато започнаха да им падат рязко продажбите, къде направиха съкрашения. Ами....в Унгария, затвориха си завода.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK