Скъпото гориво доведе до загуба Air France-KLM
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Скъпото гориво доведе до загуба Air France-KLM

Авикомпаниите трудно се справят с високите разходи за гориво.

Скъпото гориво доведе до загуба Air France-KLM

Приходите са се повишили с 6 на сто, товарните превоза обаче намаляват

2969 прочитания

Авикомпаниите трудно се справят с високите разходи за гориво.

© Ho


Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM, която е най-голямата в Европа, отчете нетна загуба от 368 млн. евро за първото тримесечие на годината, посочвайки като причина високите разходи за гориво и продължителният спад при товарните превози.

Приходите на компанията все пак леко са се повишили - с 6% до 5.6 млрд. евро, но това не е било достатъчно, предадоха световните агенции. През първото тримесечие на миналата година групата отново отчете почти същата загуба – 367 млн. евро.

Въпреки че компанията определи тримесечието като тежко резултатите са по-добри от средната консенсусна оценка на анализаторите, анкетирани от FactSet, които бяха прогнозирали 5.5 млрд. евро приходи.

Бунтовете в Близкия изток и напрежението около Иран тласнаха нагоре цените на горивото през последната година и авиокомпанията обяви, че разходите й за гориво са скочили с 18 на сто до 1.7 млрд. евро за тримесечието януари-март. Само 1 процент от този растеж се дължи на по-големите обеми.

По-високите разходи за труд заради увеличението на заплатите през 2011 г. също е причина за негативния финансов резултат.

Авиокомпанията е притисната от две страни - нарастване на разходите и спад при товарните превози, които да важна част от приходите на компанията, отбелязва АП. Световното икономическо забавяне е ограничило международната търговия и компанията е отчела свиване с 6 процента на товарния трафик през първото тримесечие.

Авиопревозвачът очаква оперативните резултати за първото полугодие да бъдат по-лоши в сравнение със загубата от 548 млн. евро, отчетена миналата година. От Air France обаче допълниха, че оздравителният й план трябва да започне да дава резултат през втората половина на годината.

Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM, която е най-голямата в Европа, отчете нетна загуба от 368 млн. евро за първото тримесечие на годината, посочвайки като причина високите разходи за гориво и продължителният спад при товарните превози.

Приходите на компанията все пак леко са се повишили - с 6% до 5.6 млрд. евро, но това не е било достатъчно, предадоха световните агенции. През първото тримесечие на миналата година групата отново отчете почти същата загуба – 367 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев

    Вдигайте цените тогава!
    Що работите всички на загуба, а после всички се оплаквате?

  • 2
    celeronix avatar :-|
    celeronix

    Цените и сега са си достатъчно високи, за да търпят още увеличение. А и плюс това, вече ги увеличаваха един път в началото на годината.

  • 3
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев

    Ем тогава що всички са на загуба??

  • 4
    florence avatar :-|
    florence

    Защото има редица други фактори, които образуват финансовите резултати! Казано е в статията, че има спад в каргото, а това е изключително важен източник на печалба. Като прибавим и покачващите се пътнически и "зелени" такси в Европа, става още по-трудно. И така нататък :)

  • 5
    ngyurov avatar :-P
    Никола

    До коментар [#1] от "vesko_dechev":

    Последната една година 4 пъти летях с AirFrance-KLM(3 пъти с AirFrance веднъж KLM). От тези 4 пъти, те 3 пъти ми изгубиха багажа и им отне по 2-3 дни да го върнат. Не беше само моят багаж изгубен, тъй като по летищата още хора се оплакваха от тях. Един билет за тях е горе-долу двойно по-скъп от билет за бюджетна авиокомпания(WizzAir примерно). Хайде сега и задачата - ако си вдигнат още цените и обслужването продължи да е на това ниво, дали някой ще пътува с тях?

    Един от случаите, в които те ми загубиха багажа беше дори и докато летях в бизнес класа, така че това колко струва билета явно няма значение за тях.

  • 6
    patchev avatar :-|
    HXP

    [quote#5:"Никола"]Един от случаите, в които те ми загубиха багажа беше дори и докато летях в бизнес класа[/quote]

    Тея са направо за разстрел бе!!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK