Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM, която е най-голямата в Европа, отчете нетна загуба от 368 млн. евро за първото тримесечие на годината, посочвайки като причина високите разходи за гориво и продължителният спад при товарните превози.
Приходите на компанията все пак леко са се повишили - с 6% до 5.6 млрд. евро, но това не е било достатъчно, предадоха световните агенции. През първото тримесечие на миналата година групата отново отчете почти същата загуба – 367 млн. евро.
Въпреки че компанията определи тримесечието като тежко резултатите са по-добри от средната консенсусна оценка на анализаторите, анкетирани от FactSet, които бяха прогнозирали 5.5 млрд. евро приходи.
Бунтовете в Близкия изток и напрежението около Иран тласнаха нагоре цените на горивото през последната година и авиокомпанията обяви, че разходите й за гориво са скочили с 18 на сто до 1.7 млрд. евро за тримесечието януари-март. Само 1 процент от този растеж се дължи на по-големите обеми.
По-високите разходи за труд заради увеличението на заплатите през 2011 г. също е причина за негативния финансов резултат.
Авиокомпанията е притисната от две страни - нарастване на разходите и спад при товарните превози, които да важна част от приходите на компанията, отбелязва АП. Световното икономическо забавяне е ограничило международната търговия и компанията е отчела свиване с 6 процента на товарния трафик през първото тримесечие.
Авиопревозвачът очаква оперативните резултати за първото полугодие да бъдат по-лоши в сравнение със загубата от 548 млн. евро, отчетена миналата година. От Air France обаче допълниха, че оздравителният й план трябва да започне да дава резултат през втората половина на годината.
Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM, която е най-голямата в Европа, отчете нетна загуба от 368 млн. евро за първото тримесечие на годината, посочвайки като причина високите разходи за гориво и продължителният спад при товарните превози.
Приходите на компанията все пак леко са се повишили - с 6% до 5.6 млрд. евро, но това не е било достатъчно, предадоха световните агенции. През първото тримесечие на миналата година групата отново отчете почти същата загуба – 367 млн. евро.
6 коментара
Вдигайте цените тогава!
Що работите всички на загуба, а после всички се оплаквате?
Цените и сега са си достатъчно високи, за да търпят още увеличение. А и плюс това, вече ги увеличаваха един път в началото на годината.
Ем тогава що всички са на загуба??
Защото има редица други фактори, които образуват финансовите резултати! Казано е в статията, че има спад в каргото, а това е изключително важен източник на печалба. Като прибавим и покачващите се пътнически и "зелени" такси в Европа, става още по-трудно. И така нататък :)
До коментар [#1] от "vesko_dechev":
Последната една година 4 пъти летях с AirFrance-KLM(3 пъти с AirFrance веднъж KLM). От тези 4 пъти, те 3 пъти ми изгубиха багажа и им отне по 2-3 дни да го върнат. Не беше само моят багаж изгубен, тъй като по летищата още хора се оплакваха от тях. Един билет за тях е горе-долу двойно по-скъп от билет за бюджетна авиокомпания(WizzAir примерно). Хайде сега и задачата - ако си вдигнат още цените и обслужването продължи да е на това ниво, дали някой ще пътува с тях?
Един от случаите, в които те ми загубиха багажа беше дори и докато летях в бизнес класа, така че това колко струва билета явно няма значение за тях.
[quote#5:"Никола"]Един от случаите, в които те ми загубиха багажа беше дори и докато летях в бизнес класа[/quote]
Тея са направо за разстрел бе!!!