Въглеродните емисии от българския бизнес се увеличиха

Нови участници и рекордно производство на ток белязаха пазара през 2011 г.

Източна Европа е натрупала излишък от 2.4 млрд. държавни квоти между 2008 и 2012 г. Все още не е взето международно решение дали тези активи ще могат да се използват за покриване на екологичните ангажименти на държавите след 2012 г.
Източна Европа е натрупала излишък от 2.4 млрд. държавни квоти между 2008 и 2012 г. Все още не е взето международно решение дали тези активи ще могат да се използват за покриване на екологичните ангажименти на държавите след 2012 г.
Източна Европа е натрупала излишък от 2.4 млрд. държавни квоти между 2008 и 2012 г. Все още не е взето международно решение дали тези активи ще могат да се използват за покриване на екологичните ангажименти на държавите след 2012 г.    ©  KIM KYUNG-HOON
Източна Европа е натрупала излишък от 2.4 млрд. държавни квоти между 2008 и 2012 г. Все още не е взето международно решение дали тези активи ще могат да се използват за покриване на екологичните ангажименти на държавите след 2012 г.    ©  KIM KYUNG-HOON

Емисиите на въглероден диоксид от българските предприятия, включени в европейската търговия с квоти за парниковия газ, са се увеличили през 2011 г. до най-високото си ниво, откакто България участва на този пазар. Това сочат докладите на бизнеса, публикувани на сайта на изпълнителната агенция по околна среда. Сред причините за покачването е пускането на нови енергийни мощности и увеличеното производство на електричество от въглищни централи.

Евтините разрешителни за изпускане на въглеродния диоксид (квоти) не стимулират индустрията и енергетиката да търсят начини за намаляване на емисиите, които предизвикват измененията в климата. През последните няколко седмици квотите в Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ), която обхваща около 11 500 инсталации в целия ЕС и всички полети от и до летища в общността, поевтиняха до почти 6 евро за тон CO2, което е най-ниското равнище, откакто съществува системата. В момента една евроквота EUA се търгува за малко над 7 евро на международната борса European Climate Exchange. Между държавите членки се води спор дали и как да се повиши стойността на активите, така че да се насърчи преходът към по-зелена икономика.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 3

    Как си личи само дупката след фалита на "Кремиковци"...Да видим сега кухите курсове на БДЖ като отпаднат от разписанието (където дизелов локомотив 80 тона сам бута 1 вагон с 3 пътника вътре), какво отражение ще има. За софийското метро не можем да се надяваме на ефект, там икономията от СО2 ще бъде опорочена чрез постоянните кражби на нафта от автобусния транспорт, разделен между партийните лобита.

    Нередност?
  • 2
    tel_112 avatar :-|
    Мазен чех
    • - 1

    Тая простотия още ли продължава? Канада вече напусна договорът от Киото, какво чака ЕС.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал