Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 май 2012, 19:17, 2339 прочитания

Евродиректива увеличава глобите за публичните компании

Санкциите могат да стигнат до 10% от годишния оборот на дружеството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейска директива увеличава санкциите на публичните компании в страните от Европейския съюз при нарушаване на принципа на прозрачността. Това обяви Антония Гинева, член на Комисията за финансов надзор, изпълняващ длъжността на заместник-председател на управление "Надзор на инвестиционната дейност", на организирана от БФБ конференция. По думите й санкциите, които са заложени в нормативния акт, ще бъдат обвързани с годишния оборот на публичното дружество и може да достигнат максимум от 10% от него. За физическите лица глобата има горна граница от 5 млн. евро. "За нас най-голямо влияние ще има размерът на санкциите, тъй като имаме най-ниските глоби за публични дружества в рамките на ЕС. Например за идентично нарушение минимумът при нас е 250 евро, а във Франция може да стигне до 10 млн. евро", изясни Гинева.

Какво санкционира директивата



Под ударите на директивата попадат основно нарушения за непубликуване на информация. "Обсъджат се и нефинансови санкции, например спиране правото на глас на акционер, който не е обявил 5% дялово участие", допълни представителят на надзора. В момента нормативният акт е на етап обсъждане и преговори, а влизането в сила е насрочено за края на тази година. След постъпките по транспонирането в българското законодателство се очаква в началото на 2014 г. да бъде факт.

Да бъдеш прозрачен

Изпълнителният директор на БФБ Иван Такев заяви, че от 1 юли тази година ще влезе в сила изискване компаниите от сегмента Premium да оповестяват информацията си освен на български, така и английски език. Като един от най-сериозните проблеми в разкриването на информация беше отличен фактът, че повечето компании разкриват само минимума от нужни данни. Портфолио мениджърът в "Елана фонд мениджмънт" Ивайло Пенев обясни, че често инвеститорите се сблъскват с нежелание за обратна връзка, липса на дългосрочни цели и на информация относно акционерната структура на дружеството, сделки със свързани лица и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 472 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 483 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нова болница започва работа в София

Общата инвестиция в комплекса на бул. "Г.М. Димитров" е 35 млн. лв.

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10