"Трейс" с най-ниска цена за кръговото на Лъвов мост
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс" с най-ниска цена за кръговото на Лъвов мост

Метро, трамвай, автомобилен и пешеходен трафик трябва да се разминават безконфликтно след изграждането на новото кръстовище

"Трейс" с най-ниска цена за кръговото на Лъвов мост

Над 33 млн. лв. разлика в ценовите оферти за изграждането на обекта

8222 прочитания

Метро, трамвай, автомобилен и пешеходен трафик трябва да се разминават безконфликтно след изграждането на новото кръстовище

© Капитал


С близо пет месеца закъснение бяха отворени ценовите оферти на седемте фирми и обединения, които в първите дни на есента на миналата година подадоха документи в тръжната процедура за проектиране и изграждане на кръстовището на Лъвов мост в София.

От предложенията стана ясно, че разликата в офертите е над 33 млн. лева. Най-ниска е цената дадена от обединение "Трейс Лъвов мост" - 14.78 млн. лв. В обединението влизат две дружества от структурата на "Трейс груп холд" - "Трейс София" и "Пи Ес Ай", и консултантската "Рутекс". На другия ценови полюс е офертата, дадена от консорциум "Хидрострой – Мостовик", обединяващ варненското дружество "Хидрострой" и руската компания "Мостовик". Предложената от тях цена е 47.94 млн. лв. Останалите оферти варират между 15.7 млн. лв. и 23 млн. лв. (виж карето). При оформяне на крайното класиране в обществената поръчка тежестта на ценовото предложение е 55 точки. Другите показатели са техническа оферта (35 точки) и срок за изпълнение (10 точки). Очаква се изпълнителят да е ясен до началото на следващия месец.

Кръгов мост

За кръстовището при Лъвов мост има готов отпреди две години идеен проект, с чиято концепция бъдещият изпълнител на обекта ще трябва да се съобрази. Транспортният възел е разработен на три нива и съчетава три вида транспорт – автомобилен, електротранспорт и метро. Проектът предвижда запазването на сегашния мост, но само за трамвайното преминаване. Около него, с цел да поеме автомобилния трафик, се оформя с помощта на две дъги кръгово над реката. Два транспортни тунела с двулентови платна пък ще отвеждат пътуващите по директното направление на бул. "Сливница". Третото ниво е пешеходното, което е и връзката с метрото. То обаче не е част от тази поръчка, тъй като неговото изграждане е част от проекта за метрото.

Ново разкопаване

Индикативната стойност на кръстовището на Лъвов мост, която беше обявена от Столичната община през 2011 г. е 26 млн. лв. Средствата за изграждането на обекта се предвидени в бюджета на София за тази и следващата година. Първоначалните предвиждания на кметството бяха кръстовището да бъде готово през лятото на тази година и да заработи заедно с втория лъч на метрото. Няколко отлагания на тръжната процедура и последващи удължавания на сроковете в нея обаче направиха това невъзможно. Така на практика тази част на столицата ще остане със затруднен трафик още близо година, след като метрото заработи.

Ценовите офертите на участниците

Обединение "Трейс Лъвов мост" -

14.78 млн. лв.

Сдружение "Лъвов мост 2011" -

15.7 млн. лв.

"Доуш Иншаат Ве Тиджарет" -

17.7 млн. лв.

Сдружение "Транспегеар Лион Бридж" -

18.5 млн. лв.

Обединение "Център 2011" -

19.85 млн. лв.

Обединение "Лъвов мост" -

22.26 млн. лв.

Консорциум "Хидрострой – Мостовик" - 47.94 млн. лв.

С близо пет месеца закъснение бяха отворени ценовите оферти на седемте фирми и обединения, които в първите дни на есента на миналата година подадоха документи в тръжната процедура за проектиране и изграждане на кръстовището на Лъвов мост в София.

От предложенията стана ясно, че разликата в офертите е над 33 млн. лева. Най-ниска е цената дадена от обединение "Трейс Лъвов мост" - 14.78 млн. лв. В обединението влизат две дружества от структурата на "Трейс груп холд" - "Трейс София" и "Пи Ес Ай", и консултантската "Рутекс". На другия ценови полюс е офертата, дадена от консорциум "Хидрострой – Мостовик", обединяващ варненското дружество "Хидрострой" и руската компания "Мостовик". Предложената от тях цена е 47.94 млн. лв. Останалите оферти варират между 15.7 млн. лв. и 23 млн. лв. (виж карето). При оформяне на крайното класиране в обществената поръчка тежестта на ценовото предложение е 55 точки. Другите показатели са техническа оферта (35 точки) и срок за изпълнение (10 точки). Очаква се изпълнителят да е ясен до началото на следващия месец.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    bgvlado avatar :-?
    БГ Владо

    добре изглежда

    колко ли време ще отнеме строежа?

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Да, особено коритото на канала - зелено и чисто: мечти и реалност.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Другият въпрос е, дали ще има обжалване. Трейс обичат да обжалват резултати на други победители (винаги без успех), така че поне няколко фирми ги дебнат да си го върнат....

  • 4
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    Въпросът е: Защо е необходим трамвай там, където има метро? Този трамвай само ще затрудни трафика по "Мария-Луиза"!

  • 5
    smart_za_batkov avatar :-P
    Батков-вън

    Хммм Виждам, че на рендера има коли, които карат по осовата линия бутайки се да изпреварят :) класика!!!

    Иначе сериозно - не виждам защо трябва за има толкова платна след като основният трафик ще слиза под земята??? Така само задушава мястото. Въобще това е място с потенциал и трябваше да стане почти изцяло пешеходен площад, а не гигантско автомобилно съоръжение. Дори и тук трафикът да слезне под земята на съседните кръстовища по сливница пак има светофари, така че какъв е смисълът? Това кръгово трябваше да се прави при опълченска , която е по-важна транзитна улица от мария луиза и може да поеме много трафик.

    Да не говорим, че с тези 15 млн можеше по всички булеварди в София да се направи електронна система за контрол на трафика - чипове в асфалта , които регулират трафика спрямо това колко автомобила има във всеки един момент. Това се прави масово в Холандия и ефектът е невероятен

  • 6
    stanishko avatar :-|
    Станишко

    хахаха една от тия футуристични сгради всъщност е хотел "Цура"!

  • 7
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#1] от "БГ Владо":

    Една година след пускането на метрото - пише в статията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK