Toyota Motor – най-големият производител на автомобили в Азия, прогнозира, че печалбата му ще се увеличи почти двойно до най-високото си ниво от пет години насам, съобщи Bloomberg. Оптимизмът на компанията се дължи на възстановяването й от миналогодишните природни бедствия в Япония и въвеждането на нови модели, чрез които се очаква да възвърне пазарния си дял.

Според прогнозата на Toyota нетната печалба може да достигне 760 млрд. йени (9.5 млрд. долара) за 12-те месеца до март 2013 г. Въпреки силния ръст това е с около 7% под средните очаквания на анализаторите. Toyota прогнозира, че оперативната печалба ще достигне 1 трлн. йени, а приходите ще нараснат с 18% до 22 трлн. йени (около 280 млрд. долара) .

4 пъти по-висока печалба през първото тримесечие

Нетната печалба за първото тримесечие на 2012 г. се е увеличила почти четворно до 121 млрд. йени благодарение на 36 процентния ръст на производството – най-бързото възстановяване сред японските автомобилостроители. Позитивна роля за това изигра и спада на курса на японската йена, която затрудняваше японския експорт през 2010 и 2011 г.

Акциите на Toyota се търгуваха срещу 3145 йени на Токийската стокова борса преди обявяването на прогнозите. Те са се оскъпили с общо 23% от началото на годината, изпреварвайки тези на Nissan Moto, Honda Motor и GM. Акциите на Toyota вече са възвърнали повече от половината стойност, загубена след земетресенията и цунамито, ударили северна Япония през март миналата година.

Според анализаторите компанията, ръководена от Акио Тойода, внук на основателя, може да изпревари по печалби General Motors благодарение на  новите модели на хибрида Prius, компактната Corolla и седаните от марката Lexus. Много от големите конкуренти на компанията като General Motors, които заместиха Toyota първо място по продажби сектора през 2011 г., Hyundai Motor и Volkswagen също отчитат добри резултати.

Анализаторите очакват General Motors да достигне печалба от 7.38 млрд. долара през следващите четири тримесечия, с изключение на привилегированите дивиденти, която миналата година възлизаха на 1.61 млрд.

Силно представяне в САЩ

"Засега пазарът в САЩ изглежда много добре, но им апотенциал продажбите да спаднат леко през втората половина на годината", коментира Кунихико Шиохара, анализатор в токийското подразделение на Credit Suisse Group. От началото на годината Toyota отчита 12% ръст на продажбите си в САЩ, който е вторият по големина пазар за компанията.

Голямото търсене и държавните субсидии, които бяха отпускани до януари, помогнаха на пазара на автомобили в Япония да нарасне повече от всеки друг през тази година. Продажбите на леки автомобили в страната са скочили с 57% за първото тримесечие, като две от всеки пет автомобила са производство на Toyota.

Продажбите на автомобили на други два големи пазара – Европа и Китай, са спаднали през първото тримесечие, но това е засегнало Toyota по-малко, отколкото повечето й конкуренти. Пазарният дял на компанията в световен мащаб достига 10%, докато в Европа и Китай е съответно 3.2% и 4.3%.

Toyota Motor – най-големият производител на автомобили в Азия, прогнозира, че печалбата му ще се увеличи почти двойно до най-високото си ниво от пет години насам, съобщи Bloomberg. Оптимизмът на компанията се дължи на възстановяването й от миналогодишните природни бедствия в Япония и въвеждането на нови модели, чрез които се очаква да възвърне пазарния си дял.

Според прогнозата на Toyota нетната печалба може да достигне 760 млрд. йени (9.5 млрд. долара) за 12-те месеца до март 2013 г. Въпреки силния ръст това е с около 7% под средните очаквания на анализаторите. Toyota прогнозира, че оперативната печалба ще достигне 1 трлн. йени, а приходите ще нараснат с 18% до 22 трлн. йени (около 280 млрд. долара) .


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове