Холдингът "Българските държавни железници" (БДЖ) се надява да получи 52 млн. лв. от продажбата на 3500 товарни вагона до края на годината. Това обяви изпълнителният директор Йордан Недев по време на представянето на резултатите на компанията за първото тримесечие на 2012 г.
Вагоните са заложени по втория обигационен заем на БДЖ, по който държавния превозвач дължи 100 млн. евро. Недев обясни, че дружеството е получилило разрешение от облигационерите за продажбата на вагоните.
Ръководството на БДЖ се похвали, че за първото тримесечие на 2012 г. загубата на холдинга е намалена от 21 млн. лв. на 15 млн. лв., а задълженията към 1 април са 743 млн. лв. За сравнение - година по-рано те бяха 806 млн. лв.
Ще има ли нова стачка?
Междувременно БДЖ отново е заплашено от стачка на служителите. Причината за това са новите съкращения, предвидени за тази година. Още 850 човека трябва да бъдат съкратени, като в това число влизат служители на двете основни поделения - за товарни и пътнически превози. През миналата година започна процедура по съкращаването на 2000 човека, като до месец ще бъдат съкратени и последните 300 останали от тях. Целта на предстоящите съкращения е персоналът в БДЖ да бъде намален до 9 500 души до края на 2012 г.
Изпълнителният директор Йордан Недев коментира заплахата от поредна стачка така: "Това е едно протакане на една неизбежна реформа на система, която има нужда да бъде реформирана".
Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на БДЖ, допълни, че ръководството на холдинга спазва колективния трудов договор и законите. "Не виждаме законово основание за стачката", допълни той.
Холдингът "Българските държавни железници" (БДЖ) се надява да получи 52 млн. лв. от продажбата на 3500 товарни вагона до края на годината. Това обяви изпълнителният директор Йордан Недев по време на представянето на резултатите на компанията за първото тримесечие на 2012 г.
Вагоните са заложени по втория обигационен заем на БДЖ, по който държавния превозвач дължи 100 млн. евро. Недев обясни, че дружеството е получилило разрешение от облигационерите за продажбата на вагоните.
9 коментара
Елементарната сметка сочи, че ще ги продават под цената за скрап./или един вагон трябва да тежи не повече от 29 тона/. А пък може и за скрап да ги продадат........ Защо ли вече не ме учудват опитите за елементарно хитруване на докопалите се до "сладки" постове?
Капитал и Дневник моля за уточнение. В този материал http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2012/05/09/1 823921_v_bdj_predstoiat_novi_sukrashteniia_kondukt orite_niama/ се говори за печалба тази година 21 млн. лв., което е увеличение на същата спрямо миналата година, когато е била 15 млн. лв.
В тази статия се говори за намаляване на загуба от 21 млн. миналата на 15 млн. тази година.
Кое е вярното?
Кое е следващото БДЖ? Аз залагам на Столичен градски транспорт, но и ВМЗ Сопот, и ТЕРЕМ събират доста гласове....
Стискам им палци на мечтателите :)
До коментар [#2] от "Gopeто":
за 1-во тримесечие спрямо мин.година
До коментар [#1] от "kachev":
сметката е тази година БДЖ да е на нула ,за да може да се вземат големите пари за модернизация от ЕС
Пак стачки...на синдикалните мафиози им се отваря парашута за показване на мускули...
До коментар [#1] от "kachev":
нормално е да ги продадат на такава цена, защото те реално са си старо желязо и за нищо друго не служат
До коментар [#8] от "Милен":
Ще видиш на тези където приватизират товарни превози как ще им послужат.