Подозрително разтоварване в БДЖ

Холдингът експресно продава хиляди вагони, с което прави "Товарни превози" неатрактивно за приватизация

Българските държавни железници се надяват да получат 52 млн. лв. от продажбата на 3500 товарни вагона до края на годината. Това обяви изпълнителният директор Йордан Недев по време на представянето на резултатите на компанията за първото тримесечие на 2012 г. Звучи като добра крачка за закъсалия държавен холдинг. Проблемът е, че малко преди приватизацията на БДЖ "Товарни превози" се продават хиляди вагони, някои от които дружеството ползва активно. А заради бъдещия недостиг компанията става все по-неатрактивна за инвеститорите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
29 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ngyurov avatar :-|
    Никола
    • - 6
    • + 40

    Не мога да разбера, в чии интерес е да се унищожи БДЖ? Товарни превози, за разлика от пътнически, си работи на печалба, защо и то трябва да се унищожи?

    Нередност?
  • 2
    penkagk avatar :-?
    penkagk
    • - 3
    • + 28

    Повече от година има частни товарни превози! Печеливши, каквито са и държавните!!!
    Отговорът ще дойде, след като видим новия приватизатор!!!???

    Нередност?
  • penkagk
    • - 1
    • + 30

    ГЕРБ са откровени лобисти!

    Нередност?
  • 4
    npaine avatar :-?
    NPaine
    • + 72

    До коментар [#1] от "Никола":

    Не се унищожава.

    Цели се да останат само наши хора в търга - който от истинските играчи не се откаже още от условията за участване, ще се откаже от подобни разпродажби.

    Най-накрая поради "липса" на кандидати цената на БДЖ ТП пада, съответно взима го евтино обща фирма на Цветан Василев и ВТБ, а някъде в калъбълъка се отказва че същата тази фирма е напазарувала също доста евтино чрез свързани лица/фирми вагоните обявени за негодни за ползване и изненадващо оказали се абсолютно ползваеми след продажбата им.

    Прозрачно за всеки.

    Не гледахте ли продажбата на Булгартабак?

    Нередност?
  • 5
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • - 6
    • + 26

    БДЖ е една от малкото хранилки които останаха. Краде се яко, от всички : работниците, ръководството, синдикатите... Симулира се някаква дейност колкото да не е без хич, а иначе пълна разруха. С тези пари които се наливат в БДЖ всяка година (към 200 милиона) досега да бяха построили нова железница - ама ...

    Нередност?
  • 6
    ngyurov avatar :-P
    Никола
    • + 18

    До коментар [#4] от "NPaine":

    Въпросите ми бяха риторични, но ти доста точно го обясни. И после хората се обявяват против приватизация... Проблема не е в приватизацията, а в начина, по който се осъществява. За пореден път управляващо правителство накърнява интересите на държавата и народа, за сметка на лични интереси. Това не само че е незаконно, ами и неморално.

    Нередност?
  • 7
    ngyurov avatar :-|
    Никола
    • - 2
    • + 19

    До коментар [#5] от "ventsy":

    Да бяха, ама не го направиха... Пълна идиотщина е това, да се разграбва по такъв начин БДЖ за сметка на авто превозвачите. Не автобусите са бъдещето и цял свят го разбра това, само не и тукашната управа. По-добре да го бяха дали за приватизация още преди години, отколкото да го унищожат по такъв начин, най-малкото защото така, след някоя-друга година, железници просто няма да има, нито държавни, нито частни.

    Нередност?
  • volrath
    • - 1
    • + 26

    Е, не.Ако тая смет спечели следващите избори и аз си тръгвам от тая страна! Това вече на нищо не прилича, то бива да си некомпетентен, ама това тяхното е вече крайно. И в Германия политиците краднат и лобират, но поне не го правят така нескопосано и в никакъв случай не са некадърни.

    Нередност?
  • slaff
    • - 6
    • + 8

    В товарни превози има страшно много потенциал, но държавата за пореден път се оказва лош собственик. Да го продават най-накрая и да се спре с тази агония... Още един държавен сектор си отива, а загубите ще ги плаща познайте кой! А по отношение на вагоните.. прави ми впечатление, че товарните и пътнически вагони по гарите и депата с всяка изминала година намаляват в прогресивен ритъм. Освен това тази година се предвижда масова сеч и на електричките, които са на повече от 40 години! И като се продадат и онези 3500 вагона, БДЖ товарни превози остава с едните амортизирани локомотиви и пустеещи работилници... просто прекрасно... и малоумно...

    Нередност?
  • 10
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • - 7
    • + 10

    [quote#9:"slaff"]В товарни превози има страшно много потенциал, но държавата за пореден път се оказва лош собственик. Да го продават най-накрая и да се спре с тази агония... Още един държавен сектор си отива, а загубите ще ги плаща познайте кой![/quote]

    Ами така е - държавата винаги е лош собственик. И тук е така, и в Германия, и в САЩ и навсякъде (само че те все пак са по-добри от нас). На пазара вече има частни превозвачи които явно се справят доста добре и малко по малко взимат пазара на държавните железници. Така че колкото по-бързо се приватизира, толкова по-добре.

    Освен това държавата си има пре-достатъчно задължения на които трябва да обърне повече внимание, за да се занимава с бизнес.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал