Ледената епоха при телекомите продължава
От трите големи оператора "Мобилтел" има най-голям спад в печалбата си за първите три месеца на годината


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Плуване в басейн с все по-силно заледяваща се вода и без изгледи скоро да достигне вишката на спасителя. Така изглежда бизнесът на големите телекоми на българския пазар напоследък: с все повече усилия най-доброто, което можеш да постигнеш, е да се задържиш на същото място. Макар и продължавайки да отчитат все повече продадени карти и предлагайки още и още различни клиентски програми, трите основни играча на телеком сцената в страната завършват и първото тримесечие на 2012 г. с понижение в печалбите си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
26 коментара
Типична структура на олигопол в дадена пазарна ниша, където е премината точката на насищане на пазара и сега "търговците" довършват купона. И не кризата им е проблем, нито регулациите чак толкова. Просто вече всички имат "скайп", интернет и социални мрежи. Тези, които не работят и нямат доходи са в социалните мрежи - евтино, спасение в стадото. Тези, които работят са в нета, ако трябва и чрез "скайп". Останалите са от публиката...
До коментар [#1] от "m_style":
За пазарната структура съм напълно съгласен, но да твърдиш че регулациите или пък кризата не оказват съществено влияние на фирми от такъв ранг би било лекомислено. За това че вече всички имат скайп, интернет и социални мрежи също съм съгласен, но все пак достъпът до скайп, фиксиран интернет и социални мрежи (мобилни приложения например) се предоставят от някой като услуга (ето ти една незапълнена пазарна ниша). А ако приемем и това, че е премината точката на насищане на пазара, то тогава вече има така наречените стратегии на сътрудничество. Едва ли някога ще спреш да ползваш мобилен телефон и интернет, а дали пазарната структура е справедлива или не - това е друг въпрос.
До коментар [#3] от "b.georgiev":
И откога ниските доходи (без значение има или няма криза) спират българинът да си купи смартфон от 1000 лв, че и повече? Четиричленно семейство с осем договора към различни оператори. WTH? Може да да няма пари за тренировки по тенис или футбол за децата, но трябва да имат телефони с неограничен интернет, 2000 мин, 1500 sms-a...
То вече и шестокласник знае че да си абонат на МенТел си е голяма прецаквация , то балъци балъци ама колко да ги има .
До коментар [#4] от "marinella.ivova":
Ще се опитам да ти отговоря, без същевременно да се опитвам да разпределям бюджета на хората и да казвам кой за какво да харчи парите си. Всеки ден всички ние харчим парите си за неща за които е почти сигурно, че не са жизнено необходими, всички включително аз и ти. Съгласен съм че има по-полезен и разумен начин да изхарчиш 1000 лв., но тук говорим за самосъзнание и Его. Някой хора просто искат да имат смартфон с хиляди функции от който ползват 10% може би, но всичко опира до избора. А защо си мислиш че това явление е само типична черта на българина ? Може харченето на 1000 лв. за мобилен телефон да е добре за самочувствието или пък това да те кара да се чувстваш щастлив, можеш ли да виниш някой за това?
отдавна съм вдигнал мерника на тези мошенгули от Мтел ,в деня ,в който ми изтече договора с тях за 14 карти ме въртяха сукаха и не ми приеха молбата за отказ от услугите им ,сега ги спонсорирам всеки месец повече пари отколкото плащам за новата ми лимузина ,която е над 50000 лв ,с нетърпение ,чакам да се махна от тях и този път няма да пропусна да си водя най известния нотариус за да удостовери на място желанието ми ,мошеници
Когато ни драха добре им беше.
Сега няма как ,държавата в лицето на КРС е длъжна да се съобразява с европейските норми и директиви в сектора и взе да им става трудно
Скърбя за Мтел ,но няма да им стана пак абонат .
Как няма да им падат приходите, от 1 година МенТел нямат никакви нови (т.е. различни/изгодни) предложения. Все се въртят около старите си тарифи и гледат да те закопчаят за 2 години. На старите си клиенти (аз ги хрантутя от 13 години без прекъсване) не предлагат никакви екстри, макар и малки. Сътрудниците им са неадекватни и все гледат да прецакат клиентите си.
Нямам проблеми единствено когато плащам, като изключим намиране на пари за самата сметката.
Много се радвам, че печалбите на М тел падат. Това означава, че дори и да си най-голямата телекомуникационна компания щом се отнасяш зле с клиентите си - те ще те накажат. Радостно е това осъзнаване сред потребителите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.