Nissan прехвърля част от производството на Infiniti в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan прехвърля част от производството на Infiniti в Китай

Първоначалният производствен капацитет на китайския завод, където ще бъдат произвеждани двата модела на Infiniti, ще бъде 130 хил. автомобила, като постепенно той ще се увеличи до 250 хил.

Nissan прехвърля част от производството на Infiniti в Китай

Целта е да бъде спечелен по-голям дял от разрастващия се местен пазар

16312 прочитания

Първоначалният производствен капацитет на китайския завод, където ще бъдат произвеждани двата модела на Infiniti, ще бъде 130 хил. автомобила, като постепенно той ще се увеличи до 250 хил.

© Tyrone Siu


Вторият по големина производител на автомобили в Япония – Nissan Motor Co. ще започне да произвежда два модела на луксозните си коли Infiniti в Китай до 2014 г. С този ход компанията се опитва да се справи с конкурентите си от Германия, доминиращи на местния автомобилен пазар, който е и най-големият в света, съобщава Reuters.

Колко е важно да си в Китай

"Това е наложителна стъпка, ако Infiniti иска по-голям дял от китайския пазар", казва Джени Гу, мениджър на консултантската компания LMC Automotive. "Местното производство ще осигури обема, от който компанията се нуждае, за да може да настигне германските марки автомобили и ще помогне да се компенсират ефектите от поскъпващата йена, която прави внасяните от Япония автомобили по-малко конкурентни", добавя тя.

Audi, Mercedes Benz и BMW от години произвеждат автомобили в Китай, а колите Infiniti се внасят от 2007 г.

В официалното си изявление Nissan съобщават, че заводът ще бъде опериран съвместно с местната компания Dongfeng Motor Group, която произвежда моделите Teana и Murano. Първоначалният производствен капацитет ще бъде 130 хил. автомобила, като постепенно той ще се увеличи до 250 хил.

Въпрос на мащаб

За последната фискална година, която приключи в края на март, Nissan са продали 19 хил. автомобила Infiniti в Китай. На този фон Audi например успя да продаде над 300 хил. атомобила.

Средносрочният план на Nissan предвижда до края на 2016 г. да бъдат продадени 500 хил. автомобила Infiniti. Според компанията Китай ще има голям дял в реализирането на тези продажби.

По-рано този месец Infiniti премести глобалната си централа от Йокохама, Япония, в Хонконг, който е врата към Китай. В същото време компанията планира в бъдеще да изнесе част от производството на Infiniti в САЩ и Европа, за да избегне валутния риск и да успее да постигне високите си цели до 2016 г.

Японска конкуренция на китайския пазар

През миналата година Nissan успя да продаде повече автомобили от Toyota Motor Corp. в Китай, с което за пръв път зае първото място в страната сред японските производители на лекотоварни автомобили, показват данните на LMC Automotive.

Заводът на Infiniti ще изведе Nissan още по-напред спрямо Toyota и Honda Motor Co. в луксозния сегмент на автомобили в Китай, който по думите на изпълнителния директор на Daimler Дитер Цетше, ще отчете ръст от 15-20% през 2012 г.

Други производители на луксозни автомобили като General Motors и Honda също се опитват да спечелят по-голям дял от китайския пазар. Очакванията на изпълнителния директор на GM Дан Акерсън са продажбите на Cadillac в Китай да бъдат на нивото на тези в САЩ към 2015-2016 г.

PSA Peugeot Citroen пък планира да предлага луксозния Citroen DS в Китай, като заложената цел е в рамките на четири години да бъдат реализирани продажби на 200 хил. автомобила.

Вторият по големина производител на автомобили в Япония – Nissan Motor Co. ще започне да произвежда два модела на луксозните си коли Infiniti в Китай до 2014 г. С този ход компанията се опитва да се справи с конкурентите си от Германия, доминиращи на местния автомобилен пазар, който е и най-големият в света, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    byivan avatar :-?
    2leva

    Японците превзеха американския пазар за 20 години и сега апетитите са към Китай, да му мислят другите им конкуренти.

  • 2
    ristohristov avatar :-|
    Ристьо

    [quote#1:"2leva"]Японците превзеха американския пазар за 20 години и сега апетитите са към Китай, да му мислят другите им конкуренти.[/quote]

    така ли е?!?!

    когато Рено изнесе производство в Турция ,
    Нисан,Тойтота и пр....не бяха чували за аутсорсинг а залагаха на т.н. японско качество;) - Изнесеното производство в САЩ не се брои

    след това се появи Южна Корея с относително по-евтини автомобили и започна да им премигва червената лампа

    мисля,че само Исузу поеха почина на Рено през 90-те ..сега всички копират

    -----------
    в момента Южна Корея е на път да ги детронира в САЩ , Европа не е голям пазар за тях - има много европейски конкуренти.....и се обърнаха към Китай и Индия..но май са позакъснели


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK