Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети

Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети

Работното му име е Direct4U, като планът е към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията

5257 прочитания

© Alex Domanski


Германската авиокомпания Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети в опит да се справи със загубите си по европейските маршрути, съобщи Bloomberg. Работното му име е Direct4U, като планът е към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията. Полетите ще бъдат по маршрути, които към момента не са покрити от другия нискотарифен превозвач на групата Germanwings.  

Целта на Lufthansa е да печели от пътуванията на още по-кратки разстояния, при които не се предлага храна на пътниците. Междувременно и от Air France обявиха, че планират да спрат маршрутите, от които губят пари. British Airways също се опита да подобри финансовите си приходи от пазара в Испания, като създаде Iberia Express.

"Кратките пътувания нямаха голям принос дори и при добрите времена, а високите цени на горивата заостриха вниманието на авиокомпаниите в тази посока", коментира Джералд Ко, анализатор в Espirito Santo. Според прогнозата на Международната асоциация по въздушен транспорт приходите на авиокомпаниите ще се свият с 3 млрд. долара през 2012 г. заради поскъпването на горивата. През предходната година приходите им възлизаха на 7.9 млрд. долара.  

Според Майкъл О’Лийри, изпълнителeн директор на Ryanair Holdings – най-големия нискотарифен превозвач в Европа, големите авиокомпании не са подготвени да оперират като нискотарифни и сегашните им експерименти ще се провалят, както се е случвало и преди за последните 15 години. От ирландския превозвач съобщават, че и собствените им приходи се очаква да спаднат през 2012 г. На фона на забавянето на европейските икономики от компанията не могат да си позволят да увеличат таксите си достатъчно, за да компенсират значителния ръст на разходите за гориво.

Германската авиокомпания Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети в опит да се справи със загубите си по европейските маршрути, съобщи Bloomberg. Работното му име е Direct4U, като планът е към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията. Полетите ще бъдат по маршрути, които към момента не са покрити от другия нискотарифен превозвач на групата Germanwings.  

Целта на Lufthansa е да печели от пътуванията на още по-кратки разстояния, при които не се предлага храна на пътниците. Междувременно и от Air France обявиха, че планират да спрат маршрутите, от които губят пари. British Airways също се опита да подобри финансовите си приходи от пазара в Испания, като създаде Iberia Express.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    niki_m avatar :-|
    николай

    Дано да кацнат и в България!

  • 2
    oboroti avatar :-|
    oboroti

    Но може и да не създаде... Що за заглавие!

  • 3
    patchev avatar :-|
    HXP

    Те Germanwings си задраскаха полетите до София, пък вие нов оператор на Луфтханза очаквате да ги възобнови, що за идея. Единствено би било рентабилно, ако предлагат полетите евтино като Уиз, ама от Луфтханза надали можем да очакваме такова ценово поведение, все пак те са символа на високите тарифи!

  • 4
    plamen74 avatar :-|
    Pima

    първоначално новината изглежда окуражаващо за потребителя. но не и за българския. у нас летищата се контролират от варненската трибуквена организация, а случайно оперират и с авиопревозвача ни. преди година-две изгониха уиз-ер, тези няма и да ги допуснат да влязат на нашия пазар...

  • 5
    patchev avatar :-|
    HXP

    До коментар [#4] от "plamen74":


    За вътрешни полети, да, но по международните линии не могат да се месят. Там пазара се контролира от 2 големи алианса, а нашите не влизат в тези сметки!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.