Германската авиокомпания Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети в опит да се справи със загубите си по европейските маршрути, съобщи Bloomberg. Работното му име е Direct4U, като планът е към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията. Полетите ще бъдат по маршрути, които към момента не са покрити от другия нискотарифен превозвач на групата Germanwings.
Целта на Lufthansa е да печели от пътуванията на още по-кратки разстояния, при които не се предлага храна на пътниците. Междувременно и от Air France обявиха, че планират да спрат маршрутите, от които губят пари. British Airways също се опита да подобри финансовите си приходи от пазара в Испания, като създаде Iberia Express.
"Кратките пътувания нямаха голям принос дори и при добрите времена, а високите цени на горивата заостриха вниманието на авиокомпаниите в тази посока", коментира Джералд Ко, анализатор в Espirito Santo. Според прогнозата на Международната асоциация по въздушен транспорт приходите на авиокомпаниите ще се свият с 3 млрд. долара през 2012 г. заради поскъпването на горивата. През предходната година приходите им възлизаха на 7.9 млрд. долара.
Според Майкъл О’Лийри, изпълнителeн директор на Ryanair Holdings – най-големия нискотарифен превозвач в Европа, големите авиокомпании не са подготвени да оперират като нискотарифни и сегашните им експерименти ще се провалят, както се е случвало и преди за последните 15 години. От ирландския превозвач съобщават, че и собствените им приходи се очаква да спаднат през 2012 г. На фона на забавянето на европейските икономики от компанията не могат да си позволят да увеличат таксите си достатъчно, за да компенсират значителния ръст на разходите за гориво.
Германската авиокомпания Lufthansa може да създаде ново поделение за нискотарифни полети в опит да се справи със загубите си по европейските маршрути, съобщи Bloomberg. Работното му име е Direct4U, като планът е към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията. Полетите ще бъдат по маршрути, които към момента не са покрити от другия нискотарифен превозвач на групата Germanwings.
Целта на Lufthansa е да печели от пътуванията на още по-кратки разстояния, при които не се предлага храна на пътниците. Междувременно и от Air France обявиха, че планират да спрат маршрутите, от които губят пари. British Airways също се опита да подобри финансовите си приходи от пазара в Испания, като създаде Iberia Express.
5 коментара
Дано да кацнат и в България!
Но може и да не създаде... Що за заглавие!
Те Germanwings си задраскаха полетите до София, пък вие нов оператор на Луфтханза очаквате да ги възобнови, що за идея. Единствено би било рентабилно, ако предлагат полетите евтино като Уиз, ама от Луфтханза надали можем да очакваме такова ценово поведение, все пак те са символа на високите тарифи!
първоначално новината изглежда окуражаващо за потребителя. но не и за българския. у нас летищата се контролират от варненската трибуквена организация, а случайно оперират и с авиопревозвача ни. преди година-две изгониха уиз-ер, тези няма и да ги допуснат да влязат на нашия пазар...
До коментар [#4] от "plamen74":
За вътрешни полети, да, но по международните линии не могат да се месят. Там пазара се контролира от 2 големи алианса, а нашите не влизат в тези сметки!