Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 3 юни 2012, 17:40, 22919 прочитания

"Итал фууд индъстри" ще плати 213 хил. лв. санкция за заблуждаваща реклама

Съдът окончателно потвърди наказанието за телевизионните клипове на "Брускети Марети"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1.5%
от оборота на "Итал фууд индъстри" за предходната финансова година е определената от КЗК парична санкция, което е минималният предвиден от закона процент
Върховният административен съд (ВАС) окончателно потвърди глобата, която Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на "Итал фууд индъстри" за заблуждаваща реклама на "Брускети Марети". Имуществената санкция в размер на 213 300 лв. беше определена с решение от март 2010 г. Според антимонополния орган телевизионните клипове на продукта създават впечатление, че той е италиански. В същото време "Брускети Марети" се произвеждат в България. Решението на петчленния състав на ВАС не подлежи на обжалване.

По италиански


Глобата е наложена за два рекламни клипа, които по данни на "Итал фууд индъстри", са били излъчвани в национален ефир между 2005 и 2009 г., въпреки че КЗК е установила, че рекламите са показвани и след това. Според ведомството като сюжет и замисъл те са изцяло базирани на италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети върху опаковките, които отново са на италиански или италиански и английски. От КЗК смятат, че с рекламите дружеството е нарушило добросъвестната търговска практика и е пренебрегнало принципите на конкуренцията и пазара. Наложеното наказание има както санкционен характер, така и превантивна функция, посочват от антимонополния орган.

Размерът остава непроменен


Алтернативното искане на "Итал фууд индъстри" за намаляване размера на наложената санкция също е било отхвърлено от съда. Според магистратите сумата е определена като 1.5% от оборота на дружеството за предходната финансова година, което е минималният предвиден от закона процент. За 2008 г. нетните продажби на дружеството са в размер на 14.220 млн. лв. В същото време максималната възможна санкция според Закона за защита на конкуренцията е 10%. Съдът е приел и аргументите на КЗК за наличието на утежняващи обстоятелства. Такива са продължителният характер на деянието (повече от две години), както и това, че въпреки образуваното производство фирмата не е прекратила излъчването на рекламата.

Аналогичен казус



В началото на 2010 г. КЗК наложи шестцифрена глоба и на "Интерснак България" за аналогичен казус. Компанията беше санкционирана с 246 180 лв. за рекламата на ядките "Чипи", които залагат на българския фолклор и създават впечатление за български продукт. С изключение на слънчогледовите семки обаче всички други продукти с тази марка се пакетират в Румъния. Допълнителна санкция от 172 225 лв. беше постановена и за обслужващата агенция "Публисис".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 11400 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1548 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговци: Високи такси блокират износа на електроенергия

Мрежовите разходи натоварват цената с 30%

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10