"Трейс груп" с най-ниска оферта и за околовръстното на Враца

Всички предложения за строежа на пътя са под прогнозната стойност от 13 млн. евро

Планираното трасе е част от международен път Е-79, което е ключова артерия за цяла Западна България.
Планираното трасе е част от международен път Е-79, което е ключова артерия за цяла Западна България.    ©  Мария Съботинова
Планираното трасе е част от международен път Е-79, което е ключова артерия за цяла Западна България.
Планираното трасе е част от международен път Е-79, което е ключова артерия за цяла Западна България.    ©  Мария Съботинова

"Трейс груп" иска най-ниска цена сред останалите кандидати за изграждането на обходен път на Враца. Компанията, която участва в търга през обединение "Обход Враца" заедно с дъщерната си фирма Пи Ес Ай, даде оферта от 12.167 млн. лв. за изпълнението на проекта. В понеделник в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха отворени ценовите предложения на четири участника, а останалите трима бяха отстранени от процедурата. Всички кандидати са записали суми под прогнозната стойност за строежа на пътя от 13 млн. евро.

Открийте разликите

Кой е победител в търга все още не се знае, защото обществените поръчки в този бранш вече не се договарят на принципа "най-ниска цена". Подобно на проекта за околовръстното на Монтана, за който ценовите оферти бяха отворени миналия четвъртък, и тук има два критерия – цената (с тежест 70 точки) и срока за изпълнение (30 точки). Двете поръчки са сред първите, които се изпълняват по тази схема, но приликите помежду им не свършват само с това. Подобно на проекта за Монтана и при обходния път за Враца, най-ниската оферта подава консорциумът воден от "Трейс груп". Максимален брой точки за срока за изпълнение получава варненската "Инжстройинженеринг", която играе и в процедурата за Монтана заедно с германската компания Max Boegl. "Инжстройинженеринг" обаче отново предлага най-висока цена от 19.9 млн. лв. Според тръжните условия максималното време за изпълнение на обходния път на Враца е 20 месеца (около 600 дни).

Втората най-ниска оферта е на консорциум "Враца – РИНГ", съставен от софийските дружества "Пътстрой 92", "ГБС инфраструктурно строителство", "АМ Хемус" и врачанската "Гарант – 90". Те предлагат да изградят трасето за 14.229 млн. лв. Последната отворена оферта е с цена 15.292 млн. лв. и е на "ПСТ Холдинг". Дори най-скъпото предложение е под прогнозната стойност от 13 млн. евро.

Първият проект за изграждане на околовръстен път на Враца датира от 1986 г., но така и не е реализиран. Сега се предвижда трасето да е с дължина 6.8 км и да покрие северната страна на града. Строителството трябва да започне тази година и заедно с обходния път на Монтана се финансира по оперативна програма "Транспорт". Двете околовръстни са част от международния път Е-79, който е ключова артерия за Западна България. За да се ускори изграждането на двата обхода, с решение на правителството преди време те бяха обявени за обекти с национално значение. По този начин се допуска предварително изпълнение на недовършените участъци, в случай че някой обжалва процедурите.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


8 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Браво Трейс-изключително горд.Това е щото съм се отказала от Дивидента:)

  • 2
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.

    Страшна работа.... Като нищо след 4-5 години може да се окаже,ч е България ще е опасана от модерни магистрали, построени на разумна цена..
    Е, не мога да не кажа БРАВО на хората, които правят това възможно след 20 години политически дебилизъм, и комисионерстване подкремепно от дебилски лъжи...

  • 3
    dusty avatar :-|
    dusty

    Аз не мога да си обясня защо държавата хем не иска да си довърши ремонта на сегашния транзитен път, който минава през Враца, хем не го дава на общината за да може поне тя да търси начини да го ремонтира.

  • 4
    jamaisvu avatar :-|
    jamaisvu

    от тия трейс груп отърване няма. за невежите работата се състои в следните две методики:
    методика1. Трейс груп печелят големи обекти на ниски цени, но също така и печелят малки обекти на силно завишени цени и от малките си взимат тяхното. Примери имам, но ще ги запазя да не дойдат едни чичковци с Жипове..
    методика2. Почват строителството и се оказва, че трябва да се подпишат няколко допълнителни анекса. Щото някой не е добавил примерно канавки на пътя.Или пък обезопасителни парапети.Или пък нещо друго.И за това имам примери, обаче по-добре да не споменавам..
    И все пак -всичко в името на човека, да му е чисто името, нищо че СИМО си го знаят какъв е..

  • 5
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    До коментар [#4] от "jamaisvu":

    Имаш ли доказателства? Или просто си говориш ей така, наизуст..

  • 6
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    До коментар [#4] от "jamaisvu":

    Втори въпрос - ако от един голям проект за 100 милиона си на нищожна печалба от (3%) 3 мил да речем, а от малък проект за 2 милиона си на огромна 50% печалба от 1 милион.... това ли е далавера, че печалбата на големия проект станала 4%...

    Ами за да не се случва това - дай, тогава да дадем магистралата на фирма ХУЗ - за 160 милиона... та барем всичко е "нормално"...

  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#4] от "jamaisvu":

    Статистиката говори, че Tрейс работят и на магистралата, и на метрото, и по републикански пътища и досега за издънен проект не се е чуло. Моли се на Господ, обекта да не го вземат онези, които правиха летище София, Цанков камък и Дунав мост 2. Тогава ще си припомниш що е постоянен рев за вдигане на цената още с поставянето на оградата, 2-3 пъти просрочено време за строителство и накрая качество такова, че Вежди трудовака да изглежда пред тях като Микеланджело.

  • rosty

    Трейс правиха бул. България в Ловеч миналото лято, толкова добре го направиха, че в момента се нуждае пак от ремонт. Причините са или в некомпретентност и лошо изпълнение или чисто и просто яко се краде за сметка на качеството....същото е и положението на пътя Ловеч - Троян, на доста места настилката е станала на вълни.....вече си представям и какво ще е качеството на АМ Тракия в участъка, върху който работят в момента (Стара Загора - Нова Загора)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал