С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
1 11 юни 2012, 17:55, 4987 прочитания

Учене чрез практика

Традиционна инициатива на "Джуниър ачийвмънт България" излъчи най-добрите учебни компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ученическа компания създаде чертожна линия за незрящи

Зрелостници получиха практически знания по предприемачество и благородство

14 мар 2013

Играй и учи

Студентски учебни компании правят генерална репетиция за големия бизнес

10 юни 2011

Шах за трима и икономична вана с награди от "Джуниър ачийвмънт"

Българската RS Consult получи наградата за иновации на "Интел"

от Дневник,4 юли 2010

Бизнес като на игра

Учебните фирми на "Джуниър Ачийвмънт" носят опит и печалба

11 юни 2010
Ученическият отбор No Excuses от математическата гимназия "Д-р Петър Берон" във Варна и студентите от Olive Mobile от Софийския университет "Св. Климент Охридски" спечелиха призовете за "най-добра учебна" и "най-добра студентска компания на България" за 2012 г. Инициативата е на "Джуниър ачийвмънт България" и е с дългогодишни традиции. Победителите ще представят страната ни на европейското издание на състезанието, което ще се проведе за учениците в Букурещ, Румъния, а за студентите – в Скопие, Македония.

Наградените

Prep4school - проектът, с който спечели ученическият отбор, представлява онлайн училищен органайзър, разработен като уебсайт. Той дава възможност за публикуване на разнородна информация за училището и учебния процес, за извънкласни дейности, за обществени, културни и спортни събития, за инициативи на различни неправителствени организации. Приложението включва и електронен дневник, в който се публикуват оценките на учениците, както и отсъствията им.

Отличените студенти от Olive Mobile са автори на мобилно приложение - What to Eat, което има за цел да улесни потребителите в избора им и приготвянето на качествена храна. Приложението е пригодено за смартфон и предлага редица възможности – например да запазиш любими рецепти, да изготвиш собствен списък за пазаруване, да заложиш таймер при готвене, да откриеш съмишленици сред други любители на домашно приготвената храна по света. С помощта на приложението всеки със смартфон може да намери рецепта, подходяща за неговите умения и вкусове, обясняват създателите.

Състезанието



Тази година за призовете се състезаваха 45 ученически и 27 студентски компании от страната. Инициативата се организира за 14-а поредна година за средношколците и за шеста - за студентите. От четири години демонстрацията на проектите и връчването на наградите става на специален младежки бизнес форум "Изгряващи звезди". Събитието е своеобразна кулминация на обучението на младежите по програмите на "Джуниър ачийвмънт България".

По време на състезанието участниците представят пред широка публика своите бизнес идеи, както и резултатите от работата на своята компания през годината. Независимо жури, съставено от представители на бизнеса, неправителствени организации и държавните институции, с отношение по темата за предприемачеството сред младите хора, оценява компаниите и след интервюта "на живо" излъчва победителите.

Ползите

Схемата на създаване на демокомпания вече е добре отработена. В рамките на учебната година участниците основават своя учебна фирма по модел на дружество с ограничена отговорност, като набират дялове помежду си. Екипът генерира бизнес идея, организира работата в отдели (например "производствен", "финанси" и др.) и провежда предварително маркетингово проучване. Следват разработване на прототип на продукта или услугата, подготовка на бизнес план, продажби, водене на фирмена документация. В края на учебната година екипът ликвидира компанията. Специално обучени преподаватели от съответното училище или университет, както и консултанти от различни области на бизнеса помагат на кандидат-предприемачите. "Между 5 и 7% от младите хора до 25-годишна възраст в Европа стартират свой собствен бизнес. Нашата статистика обаче отчита по-високи резултати  – 15% от тези, които са преминали през програмите ни за учебни компании, след това започват свой собствен бизнес", коментира Милена Стойчева, изпълнителен директор на "Джуниър ачийвмънт България".

Според нея няколко са уроците, които получават средношколците и студентите - участници в инициативата. "Научаваш се да управляваш бизнес или проект и имаш възможност да развиеш уменията си в тази посока. Научаваш се да работиш в екип. Развиваш финансова грамотност", изброява Стойчева. Сред плюсовете са и подобреното самочувствие, повишената мотивация и отговорност, промяната в нагласата към образованието. През 2006 г. Европейската комисия призна програма "Учебна компания" на "Джуниър ачийвмънт" като най-добра практика в обучението по предприемачество.

 

"Джуниър ачийвмънт България"

"Джуниър ачийвмънт България" е основана през 1997 г. и е член на организацията Junior Achievement Worldwide и нейното регионално подразделение Junior Achievement – Young Enterprise Europe. "Джуниър ачийвмънт" е организация с най-дълга традиция в предлагането на съвременни програми и курсове по бизнес, икономика и развитие на предприемаческия дух чрез образователни и практически дейности по икономическа и финансова грамотност, бизнес умения, лидерство и стратегии за успех. Курсовете са насочени към млади хора от 6- до 25-годишна възраст с цел да се научат да ценят свободната инициатива.
Форум "Изгряващи звезди" 2012 г.

Участват: 40 ученически компании и 26 студентски компании

Брой университети за 2011-2012 г.: 10

Брой студентски компании за 2011-2012 г.: 35

Брой ученически компании за 2011-2012 г.: 120

Общ брой ученици в ученически компании: Над 1900 души

Брой градове и села: 45


Форум "Изгряващи звезди" 2011 г.


Участват: 44 ученически компании и 14 студентски компании Брой университети за 2010-2011 г.: 12

Брой студентски компании за 2010-2011 г.: 27

Брой ученически компании за 2010-2011 г.: 113

Общ брой ученици в ученически компании: Над 1700 души

Брой градове и села: 40

Учебни компании от професионални гимназии: 57

Източник: "Джуниър ачийвмънт България"
 
Разпределение на учебните компании по сектори

При студентите най-голям е интересът към създаване на фирми в областта на IT, услугите, социалното предприемачество, туризма и финансовия сектор. Най-многобройни при учениците са компаниите, занимаващи се с реклама, PR и маркетинг, изработване на сувенири, накити, украса, организиране на екскурзии и туризъм, хранително-вкусова промишленост, екопродукти и услуги, организиране на тържества, кетъринг, издателска дейност, показва статистиката на "Джуниър ачийвмънт България".
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 май 2018г.
Sofia Event Center

www.capital.bg/fintech/

The First Annual FinTech Summit will present how the fintech industry will reshape the future of financial services



Book your seat to learn:


  • What are the key trends for 2018: banking and fintech overview
  • What are the domestic challenges towards a performing fintech scene
  • How can Sofia become a regional fintech hub
  • How to be successful: lessons and case studies from tope performing market professionals

For more information about the program and speakers please visit: capital.bg/fintech.

Прочетете и това

От А1 до Я 3 От А1 до Я

"Мобилтел" смени името си. Но не само - ще предлага още спорт, музика, разплащания

25 май 2018, 3095 прочитания

Все по-краткият живот на смартфоните Все по-краткият живот на смартфоните

Големите компании пускат хитови телефони на все по-малки интервали от време, като същевременно цената на устройствата расте

25 май 2018, 3386 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

На стаж в ЕС: къде, кога, как

Няколко по-малко известни институции на Европейския съюз и възможностите за стаж, които предлагат

Ела в клуба на Next Generation бизнес лидерите (видео)

Членове на журито на конкурса и финалисти през годините споделят защо и как

Как да накараш шефа да те слуша?

"Кариери" и Шефийлдският университет организират практически уебинар за ефективно представяне на бизнес казуси, предназначен за хора, които искат да "продадат" идеите си на своите ръководители, колеги или клиенти

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Карлос Слим напредва към Telekom Austria

Най-богатият човек в света предвижда мащабна експанзия в Европа

Високата цена на четенето

Какво влиза в стойността на всяка книга и защо поскъпват с третия най-висок темп в ЕС през 2017 г.

Георги Господинов: Организираната посредственост не обича различните

Сборникът със "свръхкратки истории" "Всички наши тела" е вече в книжарниците

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Железопътни дневници

Влакови маршрути в Европа, които ще направят ваканцията ви необикновена

Зрители в повече

Как да се държим в театралния салон

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как мишката не изяде книжката

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 25.05.2018 Прочетете