С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 11 юни 2012, 17:55, 5139 прочитания

Учене чрез практика

Традиционна инициатива на "Джуниър ачийвмънт България" излъчи най-добрите учебни компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ученическа компания създаде чертожна линия за незрящи

Зрелостници получиха практически знания по предприемачество и благородство

14 мар 2013

Играй и учи

Студентски учебни компании правят генерална репетиция за големия бизнес

10 юни 2011

Шах за трима и икономична вана с награди от "Джуниър ачийвмънт"

Българската RS Consult получи наградата за иновации на "Интел"

от Дневник,4 юли 2010

Бизнес като на игра

Учебните фирми на "Джуниър Ачийвмънт" носят опит и печалба

11 юни 2010
Ученическият отбор No Excuses от математическата гимназия "Д-р Петър Берон" във Варна и студентите от Olive Mobile от Софийския университет "Св. Климент Охридски" спечелиха призовете за "най-добра учебна" и "най-добра студентска компания на България" за 2012 г. Инициативата е на "Джуниър ачийвмънт България" и е с дългогодишни традиции. Победителите ще представят страната ни на европейското издание на състезанието, което ще се проведе за учениците в Букурещ, Румъния, а за студентите – в Скопие, Македония.

Наградените

Prep4school - проектът, с който спечели ученическият отбор, представлява онлайн училищен органайзър, разработен като уебсайт. Той дава възможност за публикуване на разнородна информация за училището и учебния процес, за извънкласни дейности, за обществени, културни и спортни събития, за инициативи на различни неправителствени организации. Приложението включва и електронен дневник, в който се публикуват оценките на учениците, както и отсъствията им.

Отличените студенти от Olive Mobile са автори на мобилно приложение - What to Eat, което има за цел да улесни потребителите в избора им и приготвянето на качествена храна. Приложението е пригодено за смартфон и предлага редица възможности – например да запазиш любими рецепти, да изготвиш собствен списък за пазаруване, да заложиш таймер при готвене, да откриеш съмишленици сред други любители на домашно приготвената храна по света. С помощта на приложението всеки със смартфон може да намери рецепта, подходяща за неговите умения и вкусове, обясняват създателите.

Състезанието



Тази година за призовете се състезаваха 45 ученически и 27 студентски компании от страната. Инициативата се организира за 14-а поредна година за средношколците и за шеста - за студентите. От четири години демонстрацията на проектите и връчването на наградите става на специален младежки бизнес форум "Изгряващи звезди". Събитието е своеобразна кулминация на обучението на младежите по програмите на "Джуниър ачийвмънт България".

По време на състезанието участниците представят пред широка публика своите бизнес идеи, както и резултатите от работата на своята компания през годината. Независимо жури, съставено от представители на бизнеса, неправителствени организации и държавните институции, с отношение по темата за предприемачеството сред младите хора, оценява компаниите и след интервюта "на живо" излъчва победителите.

Ползите

Схемата на създаване на демокомпания вече е добре отработена. В рамките на учебната година участниците основават своя учебна фирма по модел на дружество с ограничена отговорност, като набират дялове помежду си. Екипът генерира бизнес идея, организира работата в отдели (например "производствен", "финанси" и др.) и провежда предварително маркетингово проучване. Следват разработване на прототип на продукта или услугата, подготовка на бизнес план, продажби, водене на фирмена документация. В края на учебната година екипът ликвидира компанията. Специално обучени преподаватели от съответното училище или университет, както и консултанти от различни области на бизнеса помагат на кандидат-предприемачите. "Между 5 и 7% от младите хора до 25-годишна възраст в Европа стартират свой собствен бизнес. Нашата статистика обаче отчита по-високи резултати  – 15% от тези, които са преминали през програмите ни за учебни компании, след това започват свой собствен бизнес", коментира Милена Стойчева, изпълнителен директор на "Джуниър ачийвмънт България".

Според нея няколко са уроците, които получават средношколците и студентите - участници в инициативата. "Научаваш се да управляваш бизнес или проект и имаш възможност да развиеш уменията си в тази посока. Научаваш се да работиш в екип. Развиваш финансова грамотност", изброява Стойчева. Сред плюсовете са и подобреното самочувствие, повишената мотивация и отговорност, промяната в нагласата към образованието. През 2006 г. Европейската комисия призна програма "Учебна компания" на "Джуниър ачийвмънт" като най-добра практика в обучението по предприемачество.

 

"Джуниър ачийвмънт България"

"Джуниър ачийвмънт България" е основана през 1997 г. и е член на организацията Junior Achievement Worldwide и нейното регионално подразделение Junior Achievement – Young Enterprise Europe. "Джуниър ачийвмънт" е организация с най-дълга традиция в предлагането на съвременни програми и курсове по бизнес, икономика и развитие на предприемаческия дух чрез образователни и практически дейности по икономическа и финансова грамотност, бизнес умения, лидерство и стратегии за успех. Курсовете са насочени към млади хора от 6- до 25-годишна възраст с цел да се научат да ценят свободната инициатива.
Форум "Изгряващи звезди" 2012 г.

Участват: 40 ученически компании и 26 студентски компании

Брой университети за 2011-2012 г.: 10

Брой студентски компании за 2011-2012 г.: 35

Брой ученически компании за 2011-2012 г.: 120

Общ брой ученици в ученически компании: Над 1900 души

Брой градове и села: 45


Форум "Изгряващи звезди" 2011 г.


Участват: 44 ученически компании и 14 студентски компании Брой университети за 2010-2011 г.: 12

Брой студентски компании за 2010-2011 г.: 27

Брой ученически компании за 2010-2011 г.: 113

Общ брой ученици в ученически компании: Над 1700 души

Брой градове и села: 40

Учебни компании от професионални гимназии: 57

Източник: "Джуниър ачийвмънт България"
 
Разпределение на учебните компании по сектори

При студентите най-голям е интересът към създаване на фирми в областта на IT, услугите, социалното предприемачество, туризма и финансовия сектор. Най-многобройни при учениците са компаниите, занимаващи се с реклама, PR и маркетинг, изработване на сувенири, накити, украса, организиране на екскурзии и туризъм, хранително-вкусова промишленост, екопродукти и услуги, организиране на тържества, кетъринг, издателска дейност, показва статистиката на "Джуниър ачийвмънт България".
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 685 прочитания

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 916 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Карлос Слим напредва към Telekom Austria

Най-богатият човек в света предвижда мащабна експанзия в Европа

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете