General Motors ще затвори завода на Opel в Бохум
Това е първият автомобилен завод, който затваря врати в Германия от Втората световна война насам


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Водещият световен автомобилен производител General Motors (GM) обяви, че ще закрие завода на Opel в Бохум, Германия. Това ще е първият автомобилен завод, който ще затвори врати в Германия от Втората световна война насам, предаде агенция Bloomberg. Според агенцията още между три и пет производствени мощности в Европа на други компании вероятно ще имат същата съдба.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Ами нека закриват. Аз отскоро точно гледам за кола, която да харчи по-малко и ми прави впечатление, че американските, в сравнение с немските, и особенно с френските гълтат поне 1,5 пъти повече бензин. Не съм особенно отдаден на зелените идеи, но предпочитам да ми е тънко на джоба, както всеки нормален човек тия дни.
Ми като има свръхпроизводство да започнат да раздават коли на хората, а не да ги продават от скъпо по-скъпо... Бахти скъпотията братче, отделно скъпите горива, е аз няма да бачкам само за тая купчина ламарини...
За хората, които ще останат без работа е кофти, ама какво да им бера дертовете на германците, за тях има кой да помисли, а ние тук да не би да сме вързали...
".....ще пести на компаниите по около 2 млрд. долара годишно от разходи за нови разработки и производство....." - точно това е проблема. За да спестят мангизи и да си получат грамадните бонуси директорчетата ще порежат инженеринга и дизайна на колите. Това ще доведе до уеднаквяване на различните марки коли а в по дългосрочна перспектива и до по-слаба развойна дейност. По-малко хора = по-малко идеи и подобрения. :(
Явно прясно напечатаните парички ги похарчиха да си купят дял в ПСА,та не останаха за заплати !Сега като преместят производството в Турция,може пък да не ръждясват толкова бързо!
До коментар [#1] от "Трезвен":
Кое точно му е американското на Опел освен собствеността?
Американските коли наистина харчат повече гориво от европейските (въпреки че разликата намалява с всяка година), но не забравяйте, че тук бензинът е значително по-евтин от колкото в Европа!
[quote#2:"geordgeo"]Ми като има свръхпроизводство да започнат да раздават коли на хората, а не да ги продават от скъпо по-скъпо... [/quote]
Цената на всеки нов модел е по-ниска от цената на предишния, а и всеки нов модел е по-голям (макар и с малко) от предишния! Друг въпрос е, че сега произвежданите автомибили са предвидени да изкарат не повече от 7-8 години! Няма вече кола, която да издържи 20 години в движение! Но пък са наистина евтини!
Ето такива новини обичат да четат китайските мениджъри.
Немците правят Опел за да докажат на Форд че може да има и по-лоша кола :-)))
Иначе цялото това безумие, свързано с производството и най-вече с реализацията на автомобили е крайно време да придобие адекватно на икономическата обстановка имерение.
До коментар [#6] от "vassilun":
Е айде без лафове по принцип - карам нов хюндай с ГАРАНЦИЯ 5 години, КИА'та на е 7 години, фордовете също са на 5 години. Преди карах Рено което стана на 12 години и като изключим няколко дреболий по ходовата част които знам конкретно в коя дупка ги разбих не съм сменял нищо.
Ако се подържа добре имаш голям шанс да караш колата над 10 години без никакви проблеми. Е сигурно има и каръци ама е много рядко за прилични марки.
Гришата ги разби — стартира завода в Ловеч, и ...немците взеха да затварят. :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход