С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 15 юни 2012, 12:14, 8662 прочитания

Carrefour напуска Гърция в навечерието на изборите

Отсега нататък магазините й ще са собственост на местния партньор Marinopoulos, който ще ги управлява под формата на франчайз

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската търговска верига Carrefour обяви, че продава бизнеса си в Гърция и напуска страната. Новината дойде в навечерието на решителните парламентарни избори в неделя и е поредното доказателство, че големите западни компании все по-трудно успяват да правят бизнес в страната, където търсенето е сринато, заради продължаващата пета година рецесия и нарастващите рискове Гърция да напусне еврозоната.

Френската компания обяви в петък, че ще продаде всички свои акции в смесеното дружество на партньора си Marinopoulos, предаде агенция "Ройтерс". Отсега нататък веригата магазини с марката Carrefour ще продължат да работят, но под формата на франчайз на едноименната компания, която е най-големият търговец на дребно в Европа. 


Carrefour, която отчете 16% спад на продажбите си в Гърция за първото тримесечие, ще отчете счетоводна загуба от 220 млн. евро в резултат на сделката с Marinopoulos.

Новината ще се отрази и на България. На практика отсега нататък магазините под марката Carrefour в България, Кипър, Албания и други балкански страни вече ще оперират също като франчайз. Съвместното гръцко-френско дружество вече ще е изцяло собственост на Marinopoulos, като френският гигант ще предоставя продукти срещу такса.

Джойнт-венчърът Carrefour Marinopoulos бе създаден през 1999 г. Компанията притежава 41 хипермаркета, 287 супермаркета и 479 по-малки магазини в Гърция и Кипър. Гръцката Marinopoulos има подобни партньорства за местния пазар и с други световни марки като Marks & Spencer, Gap Inc, Starbucks Corp и LVMH Sephora.



Новината е поредното доказателство за влошената пазарна среда в Гърция, където търсенето се срина заради дълговата криза и с растяща неяснота страната дали ще успее да се задържи в еврозоната, отбелязва "Ройтерс". Миналия месец британската Marks & Spencer обяви, че поема близо 45 млн. паунда загуби от бизнеса си в Гърция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 1030 прочитания

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 1613 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Credit Agricole купува българското си поделение от гръцката Емпорики банк

Така френската банка ще придобие директна собственост в кредитната институция в България

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10