Към гара Обречена
Правителството обяви товарния жп превозвач за продажба с ясното послание, че иска брокер вместо инвеститор
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Изтъркана лента с банален сценарий, режисьор от кукления театър, и предизвестен финал. В такъв филм влезе "БДЖ Товарни превози" със започналата тази седмица приватизационна процедура. Няма как - това ще е касовият хит на годината и всички ще го гледаме. Сценарият е предварително написан - от държавата, която е собственик на дружеството. Но овациите в случая не са уместни. С така поставените условия и цели при продажбата на товарния си жп превозвач правителството прави грешка и сделката едва ли ще е успешна - поне за самото дружество.
Същата грешка беше направена с "Булгартабак", с БТК, а преди време - с "Кремиковци" и БГА "Балкан". Стъпките са едни и същи: приватизацията се отлага дълго, междувременно държавната фирма губи пазарни позиции и финансова мощ, става все по-непривлекателна, задлъжнява, а накрая под натиск отвън управляващите я предлагат на частни компании, но не навреме и с куп изисквания към купувача. Това се случва и с "БДЖ Товарни превози". Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви за продажба компанията, натоварена с дългове, със спадащ пазарен дял и остарели активи. Поиска за нея висока цена. Постави олимпийски критерии към стратегическите инвеститори и нисък праг пред финансовите такива. Спусна бариерата на социалните ангажименти. Постави цялата процедура във времето на летните отпуски. И обяви, че продажбата е неизбежна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове