Социалната мрежа Facebook се съгласи да плати 10 млн. долара, за да уреди съдебно дело, по което компанията е обвинена, че е нарушавала поверителността на потребителски данни – имена, снимки и "харесвания". Това става ясно от съдебни документи, които бяха изнесени през уикенда, съобщава агенция Reuters. Постигнатото споразумение е такова, че парите могат да бъдат дадени за благотворителност.
Делото е заведено от членове на Facebook, които твърдят, че социалната мрежа е нарушила закон на Калифорния като е публикувала харесвания на определени рекламодатели в "Спонсорирани истории" (Sponsored Stories), без да им заплати за това или да им даде възможност да се откажат от подобна публичност. "Спонсорирани истории" е вид рекламна оферта на Facebook, при която след като потребител натисне бутона "Like", на страниците на приятелите му се появява съобщение, че той "харесва" този рекламодател.
Споразумението е било постигнато през миналия месец, но едва сега му се дава публичност. От докумените става ясно, че изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг е коментирал, че препоръка, на която се има доверие, е "Светият граал" на рекламния бизнес. Главният оперативен директор Шерил Сандбърг пък заявява, че стойността на една реклама в "Спонсорирани истории" е от два до три пъти по-голяма в сравнение със стандартна реклама в социалната мрежа, за която няма подкрепа на приятел.
Според съдията по делото Люси Кох ищците са показали, че действително може да се понесат икономически щети чрез използването на имена, снимки и харесвания от Facebook. По думите й Калифорния отдавна е отчела, че хората имат право да защитават своите имена и харесвания в социалната мрежа.
Социалната мрежа Facebook се съгласи да плати 10 млн. долара, за да уреди съдебно дело, по което компанията е обвинена, че е нарушавала поверителността на потребителски данни – имена, снимки и "харесвания". Това става ясно от съдебни документи, които бяха изнесени през уикенда, съобщава агенция Reuters. Постигнатото споразумение е такова, че парите могат да бъдат дадени за благотворителност.
Делото е заведено от членове на Facebook, които твърдят, че социалната мрежа е нарушила закон на Калифорния като е публикувала харесвания на определени рекламодатели в "Спонсорирани истории" (Sponsored Stories), без да им заплати за това или да им даде възможност да се откажат от подобна публичност. "Спонсорирани истории" е вид рекламна оферта на Facebook, при която след като потребител натисне бутона "Like", на страниците на приятелите му се появява съобщение, че той "харесва" този рекламодател.
3 коментара
Бълха ги ухапала. Все едно мен да ме глобят 10 лв, чè съм измамил няколкостотин души.
До коментар [#1] от "Тодоров":
Важен е принципа, а не конкретната глоба. След това дело считай, че тази практика е преустановена, щото иначе още дела и още пари за обезчетения. Истинската победа е вкарването на компанията в релсите на законното поведение. Поне засега. Парите, както виждаш, явно ще са за благотворителност.
Интересно тези трима потребители как ще се поделят тези 1о милиона за нарушени правата :-)
Да пуснем и ние по едно дело срещу Българският вариант на Фейс че да оправим стандарта и ние