Facebook ще плати 10 млн. долара заради нарушени права на потребители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook ще плати 10 млн. долара заради нарушени права на потребители

Ищците са показали, че действително може да се понесат икономически щети чрез използването на имена, снимки и харесвания от Facebook

Facebook ще плати 10 млн. долара заради нарушени права на потребители

Компанията е обвинена, че е нарушавала поверителността на потребителски данни – имена, снимки и "харесвания"

4413 прочитания

Ищците са показали, че действително може да се понесат икономически щети чрез използването на имена, снимки и харесвания от Facebook

© Valentin Flauraud


Социалната мрежа Facebook се съгласи да плати 10 млн. долара, за да уреди съдебно дело, по което компанията е обвинена, че е нарушавала поверителността на потребителски данни – имена, снимки и "харесвания". Това става ясно от съдебни документи, които бяха изнесени през уикенда, съобщава агенция Reuters. Постигнатото споразумение е такова, че парите могат да бъдат дадени за благотворителност.

Делото е заведено от членове на Facebook, които твърдят, че социалната мрежа е нарушила закон на Калифорния като е публикувала харесвания на определени рекламодатели в "Спонсорирани истории" (Sponsored Stories), без да им заплати за това или да им даде възможност да се откажат от подобна публичност. "Спонсорирани истории" е вид рекламна оферта на Facebook, при която след като потребител натисне бутона "Like", на страниците на приятелите му се появява съобщение, че той "харесва" този рекламодател.

Споразумението е било постигнато през миналия месец, но едва сега му се дава публичност. От докумените става ясно, че изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг е коментирал, че препоръка, на която се има доверие, е "Светият граал" на рекламния бизнес. Главният оперативен директор Шерил Сандбърг пък заявява, че стойността на една реклама в "Спонсорирани истории" е от два до три пъти по-голяма в сравнение със стандартна реклама в социалната мрежа, за която няма подкрепа на приятел.

Според съдията по делото Люси Кох ищците са показали, че действително може да се понесат икономически щети чрез използването на имена, снимки и харесвания от Facebook. По думите й Калифорния отдавна е отчела, че хората имат право да защитават своите имена и харесвания в социалната мрежа. 

Социалната мрежа Facebook се съгласи да плати 10 млн. долара, за да уреди съдебно дело, по което компанията е обвинена, че е нарушавала поверителността на потребителски данни – имена, снимки и "харесвания". Това става ясно от съдебни документи, които бяха изнесени през уикенда, съобщава агенция Reuters. Постигнатото споразумение е такова, че парите могат да бъдат дадени за благотворителност.

Делото е заведено от членове на Facebook, които твърдят, че социалната мрежа е нарушила закон на Калифорния като е публикувала харесвания на определени рекламодатели в "Спонсорирани истории" (Sponsored Stories), без да им заплати за това или да им даде възможност да се откажат от подобна публичност. "Спонсорирани истории" е вид рекламна оферта на Facebook, при която след като потребител натисне бутона "Like", на страниците на приятелите му се появява съобщение, че той "харесва" този рекламодател.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    todorovi avatar :-|
    Тодоров

    Бълха ги ухапала. Все едно мен да ме глобят 10 лв, чè съм измамил няколкостотин души.

  • 2
    daks avatar :-|
    ДАКС

    До коментар [#1] от "Тодоров":

    Важен е принципа, а не конкретната глоба. След това дело считай, че тази практика е преустановена, щото иначе още дела и още пари за обезчетения. Истинската победа е вкарването на компанията в релсите на законното поведение. Поне засега. Парите, както виждаш, явно ще са за благотворителност.

  • 3
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip

    Интересно тези трима потребители как ще се поделят тези 1о милиона за нарушени правата :-)
    Да пуснем и ние по едно дело срещу Българският вариант на Фейс че да оправим стандарта и ние


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK