Френско-гръцка сделка с български привкус

Веригата за търговия на дребно Carrefour предава бизнеса си на Балканите на гръцкия си партньор Marinopoulos

Смесеното дружество Carrefour Marinopoulos ще стане собственост изцяло на гръцкия партньор, след като сделката бъде финализирана
Смесеното дружество Carrefour Marinopoulos ще стане собственост изцяло на гръцкия партньор, след като сделката бъде финализирана
Смесеното дружество Carrefour Marinopoulos ще стане собственост изцяло на гръцкия партньор, след като сделката бъде финализирана    ©  JOHN KOLESIDIS
Смесеното дружество Carrefour Marinopoulos ще стане собственост изцяло на гръцкия партньор, след като сделката бъде финализирана    ©  JOHN KOLESIDIS

Най-голямата компания за търговия на дребно в Европа Carrefour ще продаде участието си в Carrefour Marinopoulos на гръцкия си партньор, който ще стане изключителен франчайзър на френската верига на Балканския полуостров, включително в България. След като сделката бъде одобрена от автимонополните органи, съвместното дружество ще стане собственост изцяло на Marinopoulos, а френският гигант ще предоставя продуктите си срещу такса. Решението цели да помогне на дружеството да се справи с предизвикателствата на икономическата обстановка в Гърция, стана ясно от официалното съобщение на Carrefour в края на миналата седмица.

Промяната ще се отрази и на бизнеса на веригата в България, като увеличи влиянието на гръцката компания върху управлението на магазините Carrefour в страната. Те се оперират от "КМБ България", което е 100% собственост на регистрираното в Холандия CM Balkans. То от своя страна е част от групата Marinopoulos.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 4
    • + 3

    Най-добрият гръцки съюзник я изостави :-) НАПЪЛНО!

    Нередност?
  • 2
    virgin avatar :-|
    Virgin
    • + 14

    Едно уточнение - в България хипермаркетите са 6, а супермаркетите са 4 - /3 в София и 1 в Бургас/.
    Като знам какъв е бизнес моделътна Marinopoulos, вече не съм оптимист за развитието на Carrefour в България. Само да погледнем - Marks & Spencer и GAP в България са много по-скъпи отколкото във Великобритания например. Starbucks се откриват по 1 на година, като се използва старо оборудване от гръцките им кафенета. Sephora /както и GAP/ се развива чрез точно един магазин.

    Нередност?
  • Хипчо
    • - 1
    • + 10

    На щандовете за топли храни в Карфур всичко е развалено и най-долнокачествено. Предупреждавам!

    Нередност?
  • 4
    bremel avatar :-|
    bremel
    • + 4

    Аз лично избягвам почти всичко гръцко по простата причина че не става за нищо.Както и самите гърци. Единствено морето им е без конкуренция като даденост от бога. За съжаление услугите и сервиза далеч не са най-добрите. А и сега в Карфур има доста развалена стока, като стане чисто гръцки ще започне да вони отдалече. Добре че има и други вериги за пазаруване.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал