

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Лятото е златният период за големите вериги за електротехника. Заради европейското първенство по футбол продажбите на телевизори нарастват през трите седмици на шампионата и носят голяма част от приходите на компаниите. През този период заради ваканциите скачат и продажбите на стоки като фотоапарати и GPS навигации. При спадналото потребление през последните години намаленията се явяват естествен начин за веригите да привлекат повече клиенти и да увеличат оборота. Все повече се налагат не само единични намаления на определени модели, но и по-мащабни кампании. Последната такава е на "Техномаркет". Обнадеждена от великденската си промоция преди два месеца, веригата подготвя ново намаление - с около 30% на повечето климатици в магазините си. За три дни - от 22 до 24 юни, голяма част от предлаганите устройства, или над 150 модела, ще се предлагат на промоция.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Техномаркет откакто "де факто" фалираха и банката ги взе под контрола си станаха непоносими за работа.
Какво се случи всъщност:
- Премахнаха всички договорени едрови отстъпки за търговските си партньори - фирми, системни интегратори и др. Сега само за сделка над 3000лв (по бегъл спомен сумата) се праща индивидуално запитване до централата - там я има кой да отговори, я не ... следователно са изключително ненадеждни като фирма доставчик.
- Въведоха изключително рестриктивни мерки срещу картите за отстъпка "Техномаркет" и "МТЕЛ Клуб" - ако се купува стока на името на фирма, фактурата може да се издаде единствено на фирмата титуляр на картата и то след продиктуване на ЕИК. За физически лица - задължително се изисква лична карта. Идеята - да се откажат хората да ползват отстъпки и това да стане максимално трудно.
В заключение - мнението ми е че кораба потъва. Оманския фонд и банките кредитори се опитват чрез рязане на отстъпки и тотално разпродаване + свиване на складови наличности да си приберат максимум от вземанията. Когато процеса приключи - ще се търси "нов стратегически купувач". Да не ни пробутват обяснения за маркетинг и прочее акции - целта е ясна и тя е видна за всички.
"При някои марки климатици се предлага безжичен монтаж. "
Аз много не съм специалист, но безжичен климатик не съм виждал. Ще стисна ръката на този, който успее да ми монтира такъв - дали не сте имали предвид "безплатен монтаж".
Когато даден кредитор е свързан с пенсионен фонд и застрахователна фирма (алл финанс) Прехвърлянето на клиенти и суми от единия фонд в другия е лесна работа и тема на общи условия. Според тази теория - да бъдеш кредитиран с парите от собствената ти пенсия с цел нова играчка, е по-важно от продажбата на самата играчка (особено ако ти е все едно от къде взимаш кредит).
Публикувано през m.capital.bg
"В тази среда на ожесточена конкуренция, при която маржовете все повече намаляват"
Аз не наблюдавам такова нещо. Маржовете са огромни.
До dreamboxer:
Естествено, че е безплатен монтаж. Поправено, благодаря!
В тези жеги е само за климатик!
в момента слабо ме интересува дали потъват или не - промоцията + интернет, за да си сигурен, че наистина купуваш с намаление, си е много добра. Минаха времената, когато можеш да вдигнеш цената преди промоцията с 50% и после обявиш 30% намаление и някой да ти се върже.
Чак ми е чудно, че хората все още купуват...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.