На промоция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

На промоция

Телевизорите са най-търсени по време на европейското първенство по футбол

На промоция

"Техномаркет" ще пробва отново мащабна разпродажба, този път с климатици

Константин Николов
8695 прочитания

Телевизорите са най-търсени по време на европейското първенство по футбол

© Надежда Чипева


Лятото е златният период за големите вериги за електротехника. Заради европейското първенство по футбол продажбите на телевизори нарастват през трите седмици на шампионата и носят голяма част от приходите на компаниите. През този период заради ваканциите скачат и продажбите на стоки като фотоапарати и GPS навигации. При спадналото потребление през последните години намаленията се явяват естествен начин за веригите да привлекат повече клиенти и да увеличат оборота. Все повече се налагат не само единични намаления на определени модели, но и по-мащабни кампании. Последната такава е на "Техномаркет". Обнадеждена от великденската си промоция преди два месеца, веригата подготвя ново намаление - с около 30% на повечето климатици в магазините си. За три дни - от 22 до 24 юни, голяма част от предлаганите устройства, или над 150 модела, ще се предлагат на промоция.

Труден пазар

Според изследване на анализаторската компания BMI българските семейства увеличават спестовността си и намаляват покупките на нова електроника заради високата безработица и инфлацията на цените на основни стоки. По тази причина пазарът не расте и остава непроменен през последните две години на нива от около 1.2 млрд. долара по данни на BMI. В тази среда на ожесточена конкуренция, при която маржовете все повече намаляват, веригите търсят всякакви начини да повишат продажбите. И трите големи вериги - "Техномаркет", "Технополис" и "Зора", вложиха пари в развитие на онлайн платформите си и предлагат намаления от 5% за пазаруване през сайтовете си. И въпреки че този сегмент бележи растеж, той все още е твърде нисък, за да се отрази на пазара.

Новото лятно оръжие

В борбата за събуждане на клиенти сега се експериментира с по-големи промоции по подобие на тези в САЩ. С офертата си на климатици "Техномаркет" се опитва да повтори успешната си кампания от пролетта, когато само за два дни набра приходи от 15 млн. лв. (при годишен оборот на компанията майка "К енд К електроникс" от 549 млн. лв. за 2011 от ). Групата пусна на промоция над 2000 артикула от общо над 15 000 с намаления между 20 и 50%. Тогава от "Техномаркет" обявиха, че посетителите и продажбите са нараснали 20 пъти в малките градове и 10 пъти в големите, като са били изкупени над 80 000 артикула. Мащабната промоция беше първата по рода си в България и наподобяваше популярния в САЩ Черен петък. Повечето от стоките бяха от по-стари модели, тъй като точно всяка пролет се сменят моделите линии в бизнеса с електроника. Според "Техномаркет" най-търсени са били телевизорите от висок клас и IT техниката. Кампанията ще се запомни с огромните опашки по магазините на веригата.

А другите

И в останалите вериги текат различни промоции в момента. Извън популярните телевизори в повечето случаи става дума за определени модели на черна и бяла техника. Например "Технополис" предлага тъй наречената екооферта за модели хладилници, при която клиентът може да върне стария си уред и получава енергоспестяващ модел с удължена гаранция. При някои марки климатици се предлага безплатен монтаж. Според съсобственика на веригата Божидар Колев през първите седмици на лятото нарастват и продажбите на мобилни устройства: GPS навигации, фотоапарати и таблети, като особено при последните растежът е голям (не на последно място и заради ниската база през миналата година).

Лятото е златният период за големите вериги за електротехника. Заради европейското първенство по футбол продажбите на телевизори нарастват през трите седмици на шампионата и носят голяма част от приходите на компаниите. През този период заради ваканциите скачат и продажбите на стоки като фотоапарати и GPS навигации. При спадналото потребление през последните години намаленията се явяват естествен начин за веригите да привлекат повече клиенти и да увеличат оборота. Все повече се налагат не само единични намаления на определени модели, но и по-мащабни кампании. Последната такава е на "Техномаркет". Обнадеждена от великденската си промоция преди два месеца, веригата подготвя ново намаление - с около 30% на повечето климатици в магазините си. За три дни - от 22 до 24 юни, голяма част от предлаганите устройства, или над 150 модела, ще се предлагат на промоция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • hypercube

    Техномаркет откакто "де факто" фалираха и банката ги взе под контрола си станаха непоносими за работа.
    Какво се случи всъщност:
    - Премахнаха всички договорени едрови отстъпки за търговските си партньори - фирми, системни интегратори и др. Сега само за сделка над 3000лв (по бегъл спомен сумата) се праща индивидуално запитване до централата - там я има кой да отговори, я не ... следователно са изключително ненадеждни като фирма доставчик.
    - Въведоха изключително рестриктивни мерки срещу картите за отстъпка "Техномаркет" и "МТЕЛ Клуб" - ако се купува стока на името на фирма, фактурата може да се издаде единствено на фирмата титуляр на картата и то след продиктуване на ЕИК. За физически лица - задължително се изисква лична карта. Идеята - да се откажат хората да ползват отстъпки и това да стане максимално трудно.

    В заключение - мнението ми е че кораба потъва. Оманския фонд и банките кредитори се опитват чрез рязане на отстъпки и тотално разпродаване + свиване на складови наличности да си приберат максимум от вземанията. Когато процеса приключи - ще се търси "нов стратегически купувач". Да не ни пробутват обяснения за маркетинг и прочее акции - целта е ясна и тя е видна за всички.

    "При някои марки климатици се предлага безжичен монтаж. "

    Аз много не съм специалист, но безжичен климатик не съм виждал. Ще стисна ръката на този, който успее да ми монтира такъв - дали не сте имали предвид "безплатен монтаж".

  • 2
    0888571682 avatar :-|
    0888571682

    Когато даден кредитор е свързан с пенсионен фонд и застрахователна фирма (алл финанс) Прехвърлянето на клиенти и суми от единия фонд в другия е лесна работа и тема на общи условия. Според тази теория - да бъдеш кредитиран с парите от собствената ти пенсия с цел нова играчка, е по-важно от продажбата на самата играчка (особено ако ти е все едно от къде взимаш кредит).

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher

    "В тази среда на ожесточена конкуренция, при която маржовете все повече намаляват"

    Аз не наблюдавам такова нещо. Маржовете са огромни.

  • 4
    konstantinn avatar :-|
    konstantinn

    До dreamboxer:
    Естествено, че е безплатен монтаж. Поправено, благодаря!

  • 5
    milena_82 avatar :-|
    milena_82

    В тези жеги е само за климатик!

  • 6
    hue avatar :-|
    Николов

    в момента слабо ме интересува дали потъват или не - промоцията + интернет, за да си сигурен, че наистина купуваш с намаление, си е много добра. Минаха времената, когато можеш да вдигнеш цената преди промоцията с 50% и после обявиш 30% намаление и някой да ти се върже.

  • 7
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Чак ми е чудно, че хората все още купуват...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK