Air France ще съкрати 5120 работници до края на 2013 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France ще съкрати 5120 работници до края на 2013 г.

Reuters

Air France ще съкрати 5120 работници до края на 2013 г.

Авиокомпанията се намира под силен натиск от страна на новото социалистическо правителство

Христо Съйнов
4863 прочитания

Reuters

© Reuters


Френският авиопревозвач Air France обяви днес плановете си за съкращаване на 5120 работни места до края на следващата година, като част от усилията да намалят разходите и дълговете си, за да се върнат към растеж, предаде Reuters. Компанията, която е част от френско-холандското обединението Air France-KLM - най-голямата авиокомпания в Европа, е изправена пред все по-силната конкуренция и растящите разходи за гориво.

Авиокомпанията, която се намира под натиск от страна на новото социалистическо правителство на Франция, обеща да се опита да избегне принудителните уволнения чрез насърчаване на ранното пенсиониране, доброволни напускания и преминаване на непълно работно време.

Въпреки всичко авипревозвачът предупреди, че принудителните съкращения ще са "неизбежни", ако профсъюзите откажат да подкрепят плановете на ръководството.

"Според постигнатото ново споразумение процедурите по премахването на излишните места ще изключи необходимостта от прибягването до принудителни напускания", се казва в изявлението на компанията пуснато след приключване на срещата с работническия съвет на Air France и мениджмънта.

Air France-KLM и другите големи авипревозвачи в Европа (особено бившите национални) са изправени пред големи загуби в последно време, което води до вълна на болезнените преговори и стачки.

През януари френско-холандската група представи тригодишен план, допълнен миналия месец, за намаляване на дълговете и оперативните разходи с 2 млрд. евро. Проблемът е че 15.9% от Air France е държавна собственост и тези съкращения на работни места идват в момент, когато новият президент на Франция Франсоа Оланд обеща да ограничи плановете за намаляване на персонала на различните компании и дори да увеличи разходите им за заплати. Безработица във Франция е 10% и е най-високата от създаването на еврото.

В Air France работят над 70 хил. души, а общо в Air France-KLM числеността на персонала надхвърля 103 хил. души.

Френско-холандската авиокомпания отчете нетна загуба от 368 млн. евро за първото тримесечие на годината, посочвайки като причина високите разходи за гориво и продължителният спад при товарните превози. Въпреки това приходите на компанията все пак леко са се повишили - с 6% до 5.6 млрд. евро, но това не е достатъчно. През първото тримесечие на миналата година групата отново отчете почти същата загуба – 367 млн. евро.

Френският авиопревозвач Air France обяви днес плановете си за съкращаване на 5120 работни места до края на следващата година, като част от усилията да намалят разходите и дълговете си, за да се върнат към растеж, предаде Reuters. Компанията, която е част от френско-холандското обединението Air France-KLM - най-голямата авиокомпания в Европа, е изправена пред все по-силната конкуренция и растящите разходи за гориво.

Авиокомпанията, която се намира под натиск от страна на новото социалистическо правителство на Франция, обеща да се опита да избегне принудителните уволнения чрез насърчаване на ранното пенсиониране, доброволни напускания и преминаване на непълно работно време.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    Абе те разходите за гориво последната година непрекъснато спадат.. но компаниите все се оплакват. Цената на петрола е на ниво 2007 г. в момента..

  • 2
    patchev avatar :-|
    HXP

    Що ли си мисля, че тези въглеродни данъци им убиват повече оборота отколкото разходите за гориво??


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.