Транспортът на пътници - в безпътица

Автобусните превозвачи компенсират липсата на печалба от вътрешните курсове с международните. Засега

Големите фирми на пазара са в очакване на новата транспортна схема
Големите фирми на пазара са в очакване на новата транспортна схема
Големите фирми на пазара са в очакване на новата транспортна схема    ©  Надежда Чипева
Големите фирми на пазара са в очакване на новата транспортна схема    ©  Надежда Чипева

"Не знам някой да купува нещо в автобусния бизнес. Но ако чуете за такъв, дайте му моя телефон. Може би пък ми се иска да си почина вече." Дали на шега или съвсем на сериозно, но така твърди Миролюб Столарски, собственик на една от големите компании, занимаващи се с превоз на пътници "Карат - С". Столарски обаче едва ли скоро ще премине в раздела доволен пенсионер, отдал се на почивка след доходоносна продажба на бизнес. Сега едва ли е най-добрият момент да търси добри пари за компанията си. Както той, така и всички останали в бранша - ситуацията на пазара на автобусните превози не е сред най-забавните. А и би пропуснал новата транспорта схема в страната, която ще започне да се оформя от началото на 2013 г.

Компаниите от сектора отчитат отлив на клиенти. Към момента компенсират лошите си резултати на вътрешния пазар основно с превози извън страната. В дългосрочен план обаче според някои от представителите на бранша и те са обречени на неуспех поради конкуренцията от страна на въздушните лоу-кост компании и промяната на навици на българите, които са все по-малко склонни да заделят по два дни за път.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rainbou1 avatar :-(
    rainbou1
    • - 1
    • + 5

    Еми да - предпочитам да дам 120-130 лева за самолетен билет до Бургас, отколкото 60 за автобус.
    Обедняващо, остаряващо и намаляващо население - с това нищо добро не чака никой бизнес и организация в България.
    А и като добавим това, че автобусните превозвачи не знаят думата "хеджиране"...

    Нередност?
  • 2
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi
    • + 6

    Стига толкова регулации. Ако една фирма има технически изправен автобус и съответния брой шофьори трябва да може да вози пътници откъдето, за където си поиска и да тръгва в колкото часа си поска. Кметовете да посочат ако няма достатъчно автогари или автогарите искат високи такси къде може да спират автобусите на превозвачите. Колкото до намалелите пътници сигурно навремето собствениците на каруци също са се оплаквали от идването на камиона, но живота се променя. И понеже все пак автобусите и влаковете са по-безопасни или поне по-екологични може би е хубаво да се помисли за оскъпяване на пътуването с автомобили.

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 3

    Kaто се завърши "Тракия", от София до Бургас трябва да се стига за 4 часа. Отделно до Автогара София имаш метро, а тази в Бургас е на центъра. Смятай сега, че на летището трябва да си час по-рано заради проверките. За 2 часа спестени 100 лева отгоре - който е готов да жертва такава премия за услугата, е си отиде с колата, което вече е съвсем близо по времетраене като самолета.

    Нередност?
Нов коментар