С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 1 юли 2012, 19:15, 18297 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара


Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции



Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 835 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 965 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 3658 прочитания

23 авг 2019, 3524 прочитания

23 авг 2019, 2457 прочитания

23 авг 2019, 1523 прочитания

23 авг 2019, 1514 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота