С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 1 юли 2012, 19:15, 18501 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара


Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции



Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 1 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 1370 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10