Маскиран интерес

От шестима, купили билети за "БДЖ товарни превози", само двама показаха лицата си

Минималната търсена цена за сделката е около 100 млн. евро
Минималната търсена цена за сделката е около 100 млн. евро
Минималната търсена цена за сделката е около 100 млн. евро    ©  Надежда Чипева
Минималната търсена цена за сделката е около 100 млн. евро    ©  Надежда Чипева

Два регионални превозвача, фирма без история и трима адвокати. Така изглежда към момента групата заинтересувани от приватизацията на "БДЖ Товарни превози". От шест дружества, купили билети за държавния жп превозвач, само две показаха лицата си. Зад останалите четирима може да стои всеки: от руските държавни железници, през турския им аналог и който си пожелаете финансов инвеститор до напоследък най-активния в големи сделки собственик на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и партньора VTB Capital.

Срокът за закупуване на конкурсната документация изтече в четвъртък и резултатът е шест платени информационни пакета, казаха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК). Както при много други сделки, конкурсът явно ще бъде изпълнен с неизвестни, поне докато не станат ясни клиентите на тримата адвокати: Петко Илчев, Емил Иванов и Иглика Мишева-Брусева. Няма информация те да са от популярни кантори, нито да са работили по големи приватизационни сделки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    forza avatar :-P
    forza
    • + 18

    С ясното съзнание, че това е най-маловажната подробност, но все пак:

    На български език дунавският "град Галати" (еле пък с румънското му ченгелче под "Т"-то) се нарича чисто и просто ГалаЦ!

    Авторката не е слушала достатъчно често информацията за нивото на река Дунав в сантиметри! :)
    За хъшове и прочие неща отпреди 140-на години не си струва да се надяваме... Пък и Уикипедия ревностно крие голямата тайна!

    Нередност?
  • 2
    monika_ avatar :-P
    monика
    • - 5
    • + 7

    "Зад останалите четирима може да стои всеки: от руските държавни железници, през турския им аналог и който си пожелаете финансов инвеститор до напоследък най-активния в големи сделки собственик на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и партньора VTB Capital."
    Може, може и баба Яга да стои! Знаеш ли! А може и Вликденския заек, ако така просто реша и си го напиша! Да, той ще е! :)

    Нередност?
  • 3
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • + 2

    Подочух, че и от австрийските железници душели около търга така че може и те да се сред един от мистериозните купувачи.

    Нередност?
  • 4
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 9
    • + 10

    Щом има будали, които безропотно да наблюдават поредната гербова кражба на обща, държавна собсвеност... С БДЖ ще се случи точно същото, което стана и с електроенергетиката ни и с ЕРП-тата. После всички ще реват, колко по-лоши от сега са станали работите, ама вече ще е късно.

    Нередност?
  • 5
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 6
    • + 3

    До коментар [#2] от "monika_":

    То можеше и да се раздаде по акция от БДЖ на всички български граждани и така хем досегашната обща собственост щеше да се запази, хем щеше да има и приватизация (така БДЖ щеше да заприлича на типична западна корпорация с множество дребни акционери), ама ако беше приватизирана по този начин - нямаше да е чиста кражба! Къде се е чуло и видяло управляващи, особено пък български, да не откраднат нещо?!!! Пък и като са некадърни да развиват икономиката, нали все с някакви приходи в бюджета трябва да компенсират безсмислено-ниските данъци на Дянков/Борисов (имаме задължения да плащаме...)! Така става две в едно! Хем балансират бюджета, изпразван от фрапантната им некомпетентност, хем стриктно следват установените традиции да се краде обществената собственост на воля...

    Нередност?
  • 6
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 5
    • + 2

    До коментар [#3] от "anihilator_jack":

    Ако са и държавни тези душещи австрийски железници - те ни го новия "ЧЕЗ" в БДЖ-то! Ако досега пари за развитие на железницата не са стигали - сега съвсем ще ги отняма, защото печалбите ще идат за развитието на австрийските железници! Има ли по-голям благотворител и по-загрижен за чуждото благоденствие от българската държава?!!!

    Нередност?
  • 7
    dbbonev avatar :-|
    dbbonev
    • - 1
    • + 6

    Така се приватиризар компанни с национално значение - на сляпо.

    Нередност?
  • 8
    qn4eto92 avatar :-|
    qn4eto92
    • - 2
    • + 3

    Айде първо да стане ясно,пък после пишете насочващите си статийки!Сега насляпо хвърляте камъни!

    Нередност?
  • 9
    iwailofil avatar :-|
    iwailofil
    • - 1
    • + 3

    няма значение кой е, хич няма, истината е, че там работата е зле и трябва да се оздрави

    Нередност?
  • 10
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#9] от "iwailofil":

    Това оздравяване няма да стане, като раздадеш печелившите дялове железницата на "ЧЕЗ", "Е.ОN" и "ИйВиЕн", но в сферата на железопътня транспорт (всички усещаме по сметките си за ток, колко "по-добре" са станали работите в сферата на електроенергетиката след "приватизациите" там). Ти така ли ще оздравяваш личния ти бизнес, ако дълго не си се грижил добре за него? Като разпродадеш печелившите му звена и за себе си оставиш губещите?!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал